TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

27

03 2020

Targowisko w Grodzisku zamknięte mimo apelu ministra rolnictwa


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Targowisko w Grodzisku zamknięte mimo apelu ministra rolnictwa - Grodzisk News


Minister rolnictwa zaapelował do samorządów o niezamykanie targowisk i bazarów. Burmistrz Grodziska podkreślił jednak, że jego zdaniem to zbyt niebezpieczne, zwłaszcza dla starszych osób i jeżeli odgórnego zarządzenia nie będzie, to targowisko będzie zamknięte do odwołania.


Przypomnijmy, że w minioną środę minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski zaapelował do samorządów o niezamykanie targowisk i bazarów. ? W trosce o umożliwienie konsumentom dostępu do dobrej, polskiej żywności, zachowanie bytu rolników i sprzedawców apeluję do samorządów o niezamykanie targowisk i bazarów. Uważajmy na siebie i innych, ale też wspierajmy się ? powiedział minister. Minister Ardanowski podkreślił, że targowiska i bazary to miejsca pracy wielu osób i ich rodzin, a przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności i bezwzględnego przestrzegania zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego możliwe jest zachowanie miejsc pracy, rolniczych dochodów i zaopatrzenia mieszkańców. Czy więc grodziskie targowisko może zostać otwarte w najbliższym czasie? Burmistrz Grzegorz Benedykciński twierdzi, że to zbyt niebezpieczne, zwłaszcza dla osób starszych. ? Trzeba to sobie jasno powiedzieć, że nie jesteśmy w stanie zapanować nad ludźmi na targowisku i jestem pewny, że to by było miejsce wielu zakażeń. Mi się ten pomysł nie podoba, uważam, że jest on bardzo niebezpieczny dla wielu starszych osób. Zwłaszcza, że niestety część z nich nie ma świadomości olbrzymiego zagrożenia dla ich zdrowia ? zaznaczył burmistrz. ? Oczywiście, jeżeli przyjdzie odgórne zarządzenie, że mamy targowisko otworzyć to oczywiście będziemy otwierali. Natomiast ja, będąc w pełni świadomym człowiekiem, z własnej inicjatywy tego nie zrobię, ale będziemy się stosować do rozwiązań, które zostaną nam narzucone ? podkreślił Benedykciński.





💬︎   dodaj komentarz

Zamknięcie Targu to BZDURA !!! - Supermarkety też zamknąć ! bo tam trafią wszyscy szukając alternatywy do zakupów na targu.

PPz33
27-03-2020 16:04

Jeśli Pan Burmistrz twierdzi że targowisko jest zbyt niebezpieczne. To markety są bezpieczne, co każdy maca i dotyka towar na pułkach i nikt tego nie kontroluje, a na targu towar maca i podaje tylko osoba co sprzedaje. To na pewno w tym kraju nie będzie więcej zarażonych. Panie Burmistrzu proszę przejść się po marketach popatrzeć jak to wszystko wygląda i jeszcze raz przemyśleć gdzie jest bardziej bezpiecznie w marketach czy na targu....

Grodziszczanin
27-03-2020 18:24

W marketach sprzedawcy osłaniają się plastikowymi szybami itp. Do dotykania towaru są rękawiczki. Na targu ludzie wybierając warzywa i owoce dotykają ich! Między straganami jest mało miejsca, jest tloczno. Płacisz najczęściej gotówką.

Gość
28-03-2020 12:04

co ten wyląduje? a miasto można betonowa i sprzedawać deweloperom na galerie handlowe? jakby rada miejska nie uchwalała takich planów zagospodarowania to centrum miasta by żyło i byłyby normalne sklepy a nie same wielkopiwierzchniowe, które wybiły sklepy na deptaku. W Grodzisku nie można kupić dobrego jedzenia. i jeszcze rynek zamyka.


27-03-2020 19:33

To wina starszych osób nie utrzymują odległości nie stosują się do zaleceń sanitarnych


27-03-2020 19:57

Bzdura, a niby co starsze osoby rozumu nie mają. Po co wogule pan/Pani pije do osób starszych. Zapewne też kiedyś będziesz stary/Stara. Żal czytać...

Beata
28-03-2020 15:17

Jestem za tym żeby markety powinny być zamknięte a targowiska czynne 7dni w tygodniu i jeśli wprowadzone było by że każda osoba która jest na targowisku powinna posiadać rękawiczki lateksowe oraz maseczkę na twarzy a za nie dostosowanie się do zaleceń mandat i jestem pewien że lepiej dokonywać zakupy na otwartej przestrzeni niż w czterech ścianach z półkami

Mmmmm
27-03-2020 20:20

Mimo, że sporadycznie robię zakupy na targu to przyłączam się do komentarzy. To jakiś absurd Panie Benedykciński!!! Niech Pan zamknie wszystkie supermarkety skoro to takie ryzyko!!! Bo na logikę prędzej ludzie się tam zarażą niż na otwartej przestrzeni!!!!

Mariusz
27-03-2020 20:32

(...)Minister Ardanowski podkreślił, że targowiska i bazary to miejsca pracy wielu osób i ich rodzin, a przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności i bezwzględnego przestrzegania zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego możliwe jest zachowanie miejsc pracy, rolniczych dochodów i zaopatrzenia mieszkańców.(...)
(...)Miejsca pracy(...) są też w biedaszybach, a te państwo tępi.

JSC
27-03-2020 21:08

Na trgowisku w tych samych rękawiczkach podaje towar i przyjmuje pieniądze nie wiem czy tak super

Marysia
27-03-2020 21:35

Marysia, a byłaś w jakimkolwiek sklepie chociażby z warzywami i owocami (nie mówię o marketach) w Grodzisku? Pewnie nie. Bo gdybyś była to byś wiedziała, że we wszystkich tych małych warzywniakach sprzedający też tak robią. I co z tego że mają rękawiczki na dłoniach, jak i tak w tych samych rękawiczkach podają żywność i biorą pieniądze!
Taka jest prawda, że te wszystkie nakazy zachowania higieny to często fikcja. W południe w Grodzisku tłok, przejść chodnikami, żeby o nikogo się nie otrzeć i zachować bezpieczną odległość to też fikcja. Ludzie pędzą przed siebie, jednocześnie wpadając na siebie, kaszląc, smarcząc i kichając. To jest przerażające.

Popieram pana Burmistrza w podjęciu decyzji o zamknięciu targowiska. To jest ochrona dla nas. Ciężko jest utrzymać zasady bezpieczeństwa w tym trudnym czasie w takim miejscu jak targowisko. Maseczki tak naprawdę nie uchronią Was przed zachorowaniem. No chyba że w dużych skupiskach ( np. targowiska) chcecie chodzić w maseczkach i przyłbicach (pewnie też co najmniej). Szkoda mi ludzi handlujących na targowisku, rozumiem również, że często to dla nich jedyny zarobek.
Ale ludzie, to chodzi o nasze bezpieczeństwo, zdrowie a być może i życie. Trochę rozumu i wyobraźni oraz zdrowia a przede wszystkim zdrowego powietrza w płucach wszystkim życzę!

jatoja
28-03-2020 11:28

A w supermarketch w tych samych rękawiczkach co przeklada towar przyjmuje pieniądze chyba że ktoś płaci kartą ,kobieto idź do supermarketu rób dziadoskie zakupy wspieraj obcy kapitał

Handlarz
18-04-2020 02:38

Wcześniej Burmistrz sam mówił. że nie planuje zamykania targowiska, gdyż na otwartej przestrzeni jest nieduże ryzyko zakażenia, a teraz już co innego. Tylko umywa ręce zamiast naprawdę coś zadziałać. Dużo ludzi traci na zamknięciu targowiska i ma przez ten czas mocno ograniczone dochody. Moim zdaniem targowisko powinno być otwarte, tylko z zachowaniem odpowiednich zasad ostrożności. Przynajmniej żywność powinna być dopuszczona do sprzedaży. Niech straż miejska się do czegoś przyda i pilnuje porządku.

Es
27-03-2020 22:12

Zgadzam się. Szkoda mi też ludzi, którzy sprzedają na targu. Stracili w większości jedyny dochód. Na świeżym powietrzu trudniej się zarazić niż w markecie. Strasznie to głupie i przykre:(

Monika
27-03-2020 22:13

(...)Strasznie to głupie i przykre:( (...)
Jest, że takie miejsca trwają (pomijając te tworzące synergię z lokalnym folklorem)... oferta dla klienta fatalna, miejsca pracy jeszcze gorsze, a dla miasta oszpecenie.

JSC
28-03-2020 13:46

Targ powinien być otwarty i każdy powinien mieć maseczkę na twarz aby mógł wejść na targowisko!!


27-03-2020 23:04

Targ powinien być otwarty. Każdy kto chce wejść na targowisko musi mieć maseczkę i problem rozwiązany!

Anomim
27-03-2020 23:34

Człowieku otwórz ten targ i nie cuduj. Tylko żywność przez 7 dni w tygodni. Jeżeli tak bardzo leży szanowanej władzy na zdrowiu emerytów to zakazać im robienia zakupów w supermarketach. Przecież jak nie na targ to trzeba iść do lidla lub biedaronki a tam przecież wózków, koszyków nikt nie czyści. Przedszkolak przecież Panu powie że pod chmurką, z własna torbą bezpieczniej.

slawek
28-03-2020 00:10

Brawo Panie Burmistrzu za odważną decyzję.
Tak trzymać.

Michał
28-03-2020 01:23

Odważną decyzją Burmistrza byłby udanie się do pracy jako wolontariusz do szpitala zakaźnego pomagać pielęgniarkom. Nie wiem co z odwagą ma zamknięcie miejsca, gdzie ludzie pracują zarabiając na utrzymanie swojej rodziny. Burmistrz dostaje wynagrodzenie z naszych podatków i bez względu jak się sprawy potoczą on jest bezpieczny. Niestety tego samego nie można powiedzieć o ludziach, którym uniemożliwia się pracę.

Burmistrz powinien podejmować decyzje mądre i rozważne oparte o merytoryczne argumenty, a nie decyzje odważne podejmowane pod wpływem impulsu.


28-03-2020 13:29

Za mózg się trzymaj

Handlarz
18-04-2020 02:44

Oczywiście, że to bzdura. Przede wszystkim brak logiki. Sipermarkety...itd. Podzielam powyższe argumenty.

St. Januszewski
28-03-2020 05:59

Nie wiem skąd taka fala krytyki. Burmistrz stara się jak może aby nas ochronić. Może nie głupim rozwiązaniem było by otworzenie targu na cały tydzień. I każdego dnia po kilka stoisk rozstawionych w większych odległościach.

Ag
28-03-2020 08:04

Chcemy robić zakupy na targu, kupować zdrowe jedzenie i wspierać polskich rolników i sprzedawców, a nie kupować śmieciowego jedzenia w marketach niepolskiego pochodzenia. W tym trudnym czasie musimy zdrowo sie odzywiac aby wzmacniac odpornosc dlatego apelujemy do Pana Burmistrza o otwarcie targowiska!

Aga
28-03-2020 08:41

POPIERAM PANA BURMISTRZA, ZAWSZE BYŁ ODPOWIDZIALNY !!!


28-03-2020 10:02

(...)W tym trudnym czasie musimy zdrowo sie odzywiac aby wzmacniac odpornosc dlatego apelujemy do Pana Burmistrza o otwarcie targowiska!(...)
Zwłaszcza, że ten stan będzie trwał do sezonu grzybowego...

JSC
28-03-2020 14:02

Słuszna decyzja. Na targowisku zakupy robią w większości osoby starsze, nie zachowując ani odpowiedniej odleglosci, nie nosząc masek i rękawiczek. To jest tez tak naprawdę miejsce spotkań i czas na pogawędkę z sąsiadami i znajomymi. To miejsce ogromnego zagrożenia dla zdrowia. Popieram decyzję burmistrza.

Ewa
28-03-2020 11:27

Pani Ewo chyba Pani nigdy na targu nie była osoby starsze nie stanowią nawet połowy klientów które przychodzą na bazar.

Beata
28-03-2020 14:51

Trochę bytności na takich obiektach zaliczyłem i jakoś wielkiej aktywności towarzyskiej nie zauważyłem...

JSC
28-03-2020 14:10

Totalna bzdura że na targu robią zakupy tylko starsze osoby, chyba nikt z Was nie był na targu !!! Ja mam prośbę do Pana burmistrza proszę mi przelać pana pensję na moje konto bo w obecnej sytuacji pozbawił mnie Pan jedynego źródła dochodu i niech Pan zapłaci za mnie ratę kredytu . Pan pensyjkę dostanie A my. Już to pisałam wcześniej w Sulejówku było tak samo zamknieto targowisko ale sprzedawcy wzięli prawnika i burmistrz musiał targowisko otworzyć. Na jaką podstawę prawną Pan się powołuje? Nie miał Pan prawa zamknąć naszych miejsc pracy !!! Miasto powinno tak zabezpieczyć targ żebyśmy mogli pracować. W Sulejówku Pan burmistrz stal osobiście przy furtce i wpuszczał ludzi żeby zachować bezpieczeństwo wraz ze strażą miejską. MOŻNA !!!??? Nowy Dwór mazowiecki też otworzył targ. Panie burmistrzu proszę się mnie spodziewać, święta spędzę razem z panem i pańską rodziną bo nie mam oszczędności żeby ten trudny czas przetrwać.

Beata
28-03-2020 14:48

Wszędzie można,a Grodzisk ma nowoczesne targowisko więc trzeba pomyśleć jak to zorganizować , bo przecież dużo roboty nie ma siedząc na tzw. pracy zdalnej.Więc może nudów siedząc w domu rozplanować tak stoiska by kazdy mógł spokojnie kupić to co chce.

Marta L.
30-03-2020 08:43

Jawne wspieranie Biedronki i Lidla. Tam jakoś da się zapanować nad wszystkim, a na targowisku, na świeżym powietrzu się nie da, nie ma możliwości ograniczenia liczby ludzi, bo ktoś ukradł ogrodzenie, czy nie potrafimy liczyć?. Uderzenie we własnych mieszkańców.
Jednak nie ma się co przejmować, postawi się kolejną mediatekę za ogromne pieniądze, która będzie obciążać budżet gminy i sukces pewny.
Najlepsza gmina we wszechświecie.

Kolo
29-03-2020 09:18

A może czas przemyśleć ja nie narażając zdrowia kupujących i sprzedawców przeorganizować działanie targowiska. Ograniczyć działalność tylko do sprzedaży żywności, sprzedaż tylko w wydzielonym obrębie bez parkingów. Ograniczyć i pilnować ilości osób na targowisku (3 na jedno stoisko). Wpuszczać klientów tylko w maseczkach. Porządku pilnuje straż miejska. Aby uniknąć tłoku zwiększyć dostępność targowiska z 2 do 4 dni w tygodniu.
Można spróbować.

Olo
01-04-2020 09:50

Zamknięcie jest niezgodne z tym co uchwalił sejm, 3 osoby przy stoisku na targu/bazarku. Kupcy do dzieła!


01-04-2020 14:37

rząd nie nakazał zamknięcia targowisk, sanepid dał wytyczne jak zachować bezpieczeństwo, a Pan burmistrz zamknął "kłopot" umywa ręce, po co się wysilać . Panie burmistrzu myślenie chyba nie jest pana mocną stroną...

Mania
04-04-2020 01:23

Panie burmistrzu niech ruszy Pan głową i zapewni mam bezpieczną pracę na targu, tyle pomysłów padło !!! Pawilony powinny być otwarte spełniają wymogi sanepidu, warzywa i owoce. Sama żywność. Najlepiej zamknąć i mieć głęboko w du....umyć ręce. Tak Pan pisał o swoim sumieniu . Pan ma sumienie ? Tyle ludzi bez środków do życia. Może Pan spać spokojnie ? Każdy jest dorosły i umie zadbać o siebie niech Pan nie decyduje za nas. Kto by chciał handlował by , nasz wybór. Sami jesteśmy odpowiedzialni za siebie. Niech Pan poczyta ile już targowisk pootwierano..

Grazka
03-04-2020 17:53

Dla czyjego dobra była taka decyzja? Bo ani dla kupujących, ani dla sprzedających . Pan burmistrz krzywdzi i jednych i drugich.
Nawet krzywdzi sprzedawców w Lidlu, Biedronce etc...
Targ by odciążył sprzedawców w marketach, a sprzedawcy na targu nie stracili by dochodów.
Kto by nie chciał,to by nie szedł na targ. Wyposażyć targ w rękawiczki, wodę i płyn odkażający....... Porozstawiać stoiska co trzy metry i nakazać sprzedawcom aby sami podawali towar a zaplata tylko kartą. Proste. Wystarczy trochę inicjatywy .....


03-04-2020 21:02

Żeby pełniej to zrozumieć, trzeba by uwzględnić przynależność partyjną szefów administracji samorządowej, zamykających targowiska. Czy nie okaże się że za ładnymi słowami, ale wbrew głosom mieszkańców, nie stoi tylko chęć negowania, nie po raz pierwszy, tego co mówią przedstawiciele rządu.

Ken
14-04-2020 13:47

Benedykciński jakoś budowy CPK nie neguje... w sprzeciwieństwie do władz Jaktorowa czy poprzedniej burmistrzyni Milanówka.

JSC
14-04-2020 15:45

Ja myślę że trzeba ruszyć sprawę targowiska inaczej. Po niedzieli sprawę porusze temat bazaru w Grodzisku zgłoszę do telewizji do programu Alarm oni tylko czekają na takie nowinki i zobaczmy co burmistrz powie o zaistniałej sytuacji

Kupiec
18-04-2020 20:43

Panie Burmistzu niech Pan pokaże pismo zakazujace handlu na bazarach, kto je Panu przysłał skąd i od kogo Pan je otrzymał.

Swój
19-04-2020 14:20

polityka wygrała?
pan B dostał prikaz by nie iść na rękę idiotom z rządu?

Ada
19-04-2020 15:36








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.