26
10 2016
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
26.10.2016, godz. 19:48
Partnerstwo sześciu gmin z naszego regionu walczy o ogromną dotację na budowę wielokilometrowej sieci ścieżek rowerowych. Jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem: wniosek przeszedł pozytywnie ocenę formalną, tera czas na merytoryczną.
Przypomnijmy. Pod koniec lipca Grodzisk podpisał oficjalne porozumienie z pięcioma innymi gminami o partnerstwie w budowie wspólnej sieci dróg rowerowych. Wartość projektu to ? bagatela ? aż 38 mln zł. Prawie trzy czwarte tej kwoty, bo 28 milionów samorządy chcą jednak pozyskać z funduszu w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w Warszawskim Obszarze Funkcjonalnym, czyli de facto ze środków unijnych. Właśnie po to, aby istotnie zwiększyć szansę na tak dużą dotację do budowy ścieżek gminy zawiązały partnerstwo, którego liderem został Grodzisk.
Pierwszy kroku temu ogromnemu dofinansowaniu samorządy mają już za sobą. ? Nasz pozytywnie przeszedł weryfikację formalną, a teraz czekać będziemy ocenę merytoryczną, która będzie kluczowa dla uzyskania dotacji. Kryteriów, w obrębie których aplikacje walczą o punkty jest wiele. Wiemy, że nasze dokumenty przygotowane zostały starannie, ale to nie gwarantuje nam od razu wysokiego miejsca na liście rankingowej ? mówi nam Urszula Chrzanowska, szefowa Wydziału Przygotowania Inwestycji i Funduszy Zewnętrznych w grodziskim magistracie.
Kiedy zatem można spodziewać się ogłoszenia wyników konkursu dotacyjnego? ? Dyrektywy do ekspertów oceniających wnioski są takie, aby przyśpieszyli oni te procedury, by samorządy mogły uwzględnić wyniki postępowania przy planowaniu budżetów na następny rok. Spodziewamy się więc ogłoszenia rezultatów mniej więcej w połowie listopada ? zaznacza Chrzanowska.
? Podstawowym założeniem lokalizacji sieci ścieżek rowerowych realizowanych w ramach projektu jest stworzenie połączeń komunikacyjnych z sąsiadującymi gminami, które docelowo stworzą spójną sieć powiązań na terenie całego Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego, co z kolei wpłynie na spójność terytorialną regionu. Wybudowane i zmodernizowane trasy rowerowe przyczynią się do szerszego wykorzystania transportu niezmotoryzowanego indywidualnego, zmniejszenia wykorzystania samochodów osobowych, lepszej integracji gałęzi transportu, niższej emisji zanieczyszczeń powietrza, hałasu oraz niższego zatłoczenia, poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego ? argumentują partnerskie samorządy.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.