27
04 2023
Dominik Pietraszek Grodzisk News
27.04.2023, godz. 09:15
Burmistrz Brwinowa Arkadiusz Kosiński podpisał umowę na zaprojektowanie przebudowy ul. Biskupickiej wraz z murami oporowymi tunelu pod torami kolejowymi.
Modernizacja drogi pod tunelem, który został wybudowany blisko 70 lat temu będzie de facto również modernizacją tunelu. Ten bowiem nie był poddawany gruntownej modernizacji. Jedynie cztery lata temu został wyremontowany tam chodnik i ustawiono nowe bariery po wschodniej stronie. Właśnie jednak poczyniono kolejny krok w stronę modernizacji tunelu.
– Jeśli chodzi o remont przeprawy pod torami PKP w Brwinowie – widać światełko w tunelu. Burmistrz Arkadiusz Kosiński podpisał umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 720 od ronda Wacława Kowalskiego do Rynku w Brwinowie wraz z murami oporowymi. Projektowanie ma zakończyć się w grudniu 2024 r. – napisano na oficjalnym profilu gminy Brwinów w mediach społecznościowych.
Umowę podpisał burmistrz Kosiński oraz przedstawiciel firmy IDEA z Pruszkowa. Koszt przygotowania dokumentacji to 338 tys. zł.
Dlaczego gmina ma projektować modernizację drogi wojewódzkiej? – Inwestycja będzie możliwa dzięki porozumieniu zawartemu w 2020 r. pomiędzy gminą Brwinów a województwem mazowieckim oraz Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich (zarządca drogi wojewódzkiej nr 720). Na jego podstawie gmina zobowiązała się do sfinansowania dokumentacji projektowej modernizacji tunelu wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, zezwoleń, zgłoszeń i decyzji, a samorząd mazowiecki sfinansuje prace budowlane – poinformował magistrat.
Przypomnijmy. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy drogi wojewódzkiej nr 720 ul. Biskupickiej na odcinku od narożnika posesji ul. Rynek 4 do przejścia dla pieszych (wraz z przejściem) w rejonie Ronda Wacława Kowalskiego, czyli również drogę w tunelu pod torami PKP. Projekt ma zakładać m.in. przebudowę jezdni oraz opasek drogi wojewódzkiej na całym odcinku, przebudowę odwodnienia, remont elewacji muru oporowego wraz z uszczelnieniem dylatacji obiektu na całym odcinku muru oporowego po zachodniej oraz wschodniej stronie jezdni, przebudowę czterech odcinków barier ochronnych, przebudowę schodów wraz z pochylnią dla osób z niepełnosprawnościami przy przejściu dla pieszych od strony ul. Rynek 2. Co ciekawe zamówienie zakłada również przygotowanie projektu sygnalizacji świetlnej informującej kierowców o nie przejezdności z powodu zalania lub kolizji drogowej.
Koncepcja powinna być gotowa w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, natomiast pełna dokumentacja ma być gotowa do 20 grudnia 2024 r.
ZOBACZ TEŻ
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.