11
07 2021
Dominik Pietraszek Grodzisk News
11.07.2021, godz. 15:25
Jedna z największych inwestycji kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych weszła w kolejny etap. Na stacji Warszawa Zachodnia prowadzone są prace m.in. przy zadaszeniu peronów.
Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia pochłonie blisko 2 mld zł. Przez stację średnio na dobę przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Po przebudowie Warszawa Zachodnia zapewni podróżnym komfortową obsługę i sprawne kursowanie pociągów.
Prace przy modernizacji idą sprawnie i właśnie wchodzą w kolejny etap – wszystkie przebudowane perony zostaną zadaszone, a właśnie trwa m.in. instalacja zadaszenia. – Nowe duże zadaszenie o długości 200 metrów i szerokości 150 metrów przykryje 8 peronów. Dach będzie położony na 60 słupach w kształcie litery V lub X. Przykrycie hali peronowej będzie miało powierzchnię 35 000 m2, czyli 3,5 hektara – informuje PKP PLK.
Jednak zadaszenie to nie wszystko, na miejscu pracuje ponad 70 podwykonawców i dostawców, ponad pół tysiąca osób. – Budowane są trzy nowe perony od ul. Tunelowej. Powstaje równocześnie nowy tunel, w którym docelowo zostanie zlokalizowane szerokie przejście z infrastrukturą dworcową oraz konstrukcja przyszłego tunelu tramwajowego. Ściany szczelinowe o głębokości 26 metrów, czyli na głębokość ośmiopiętrowego budynku, stanowią ważny etap budowy obiektu – opisują kolejarze.
Obecnie prace są skupione na budowie płyty stropowej tunelu, po czym rozpocznie się wybieranie ziemi. Wykop pod konstrukcję nowego dworca podziemnego będzie miał 200 tys. m sześc. Powstaje również budynek do obsługi stacji, a także prowadzony jest remont wiaduktu na al. Prymasa Tysiąclecia.
Niebawem gotowa ma być kładka nad torami, która zapewni połączenie Ochoty i Woli. Konstrukcja już jest na podporach i budowane są schody. Ma być dostępna dla pieszych już we wrześniu.
Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody, windy, czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej, który ułatwi korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwość organizacji sprawnych połączeń.
Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.