reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

07

05 2022

Nowe autobusy do dyspozycji GPA


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

foto: Facebook/GPA - Grodziskie Przewozy AutobusoweNowe autobusy do dyspozycji GPA - Grodzisk News


Grodziskie Przewozy Autobusowe wzbogaciły się o nowe autobusy. Podróżnych już wożą dwa nowe mercedesy i jeden MAN.


1 stycznia 2022 r. uruchomionych zostało aż 50 linii komunikacyjnych, kursujących na obszarze Powiatu Grodziskiego, Powiatu Pruszkowskiego i Gminy Błonie. 70 autobusów obsługuje ponad 900 przystanków autobusowych na całym obszarze Związku Powiatowo-Gminnego GPA.

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Do GPA właśnie dołączyły trzy nowe autobusy. – Na początku maja do obsługi linii autobusowych 32, 33, 34 i 63 operator PKS Tarnobrzeg skierował 3 nowe autobusy: 1 MAN TGE City i 2 Mercedesy Sprintery. Na liczniku nie mają jeszcze 3 tys. km – poinformował przewoźnik w mediach społecznościowych.

Nowe pojazdy są oczywiście przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a także są wyposażone m.in. w klimatyzację, a przy siedzeniach mają zamontowane gniazda USB do ładowania telefonu.

Niebawem skład GPA zasilą kolejne pojazdy. – Jeszcze w tym miesiącu na ulice Związku powiatowo-gminnego wyjadą kolejne NOWE autobusy! – podkreślają GPA.

Nowe autobusy do dyspozycji GPA - Grodzisk News
Nowe autobusy do dyspozycji GPA - Grodzisk News
Nowe autobusy do dyspozycji GPA - Grodzisk News
Nowe autobusy do dyspozycji GPA - Grodzisk News
Nowe autobusy do dyspozycji GPA - Grodzisk News
Nowe autobusy do dyspozycji GPA - Grodzisk News
Nowe autobusy do dyspozycji GPA - Grodzisk News


ZOBACZ TEŻ




💬︎   dodaj komentarz

super! w końcu coś się zaczyna zmieniać w grodziskiej komunikacji. oby wszystkie zdezelowane truposze zostały wycofane z eksploatacji. chociaż i tak najważniejsze, żeby przyjeżdżały na czas, zgodnie z rozkładem, a nie dowolnie, często wręcz przed czasem i człowiek dochodząc do przystanku widzi, jak już odjeżdża.

Janek
07-05-2022 21:18

zamiast murali z farby na ścianach, zrobilibyście tak, jak inne miasta i coś antysmogowego zainstalowali, napływ ludzi tutaj jest jakiś za duży, pełno samochodów na uliczkach i dymy od jesieniu do wiosny

Maria
07-05-2022 22:22

A rozkłady jazdy nijak mają się do kursowania autobusów. Albo przyjadą 5 minut wcześniej, albo 15 minut po czasie lub w ostateczności nie przyjedzie w ogóle. Zgłaszanie na infolinie mija się z celem, bo i tak zleją odsyłając do sprawdzania "kiedy przyjedzie". Ogólnie to do dupy z taką komunikacją. Nic nie można zaplanować, bo nigdy nie wiadomo, kiedy autobus przyjedzie. Kasę z gminy biorą, ale żeby coś zrobić z regularnymi kursami, zgodnymi z rozkładami to już za wiele. Jak zgłasza się, że autobus nie był o czasie lub odjechał wcześniej to całkowita zlewka, nic się nie dzieje. Ta komunikacja to jakaś kpina.

Marcin
07-05-2022 22:32

No rel albo wcale nie przyjadą lub zawrócą w wcześniej masakra

Szymkn
29-05-2022 14:02

A czy na wózku inwalidzkim wsiądę do autobusu w Grodzisku? W kazdym kursie?

Inwalida
09-05-2022 08:02

Nowe autobusy, to super ale niestety na linii 31 nic się nie zmienia. Autobusy notorycznie się psują. Skutek tego jest taki ,ze coraz częściej nie możemy dojechać na czas do pracy. Z powrotami też bywa różnie. Ogólnie mam wrażenie że obecny przewoźnik może mimo szczerych chęci niestety nie ogarnia wszystkiego do końca.

Pasazer
11-06-2022 09:56

Nowe autobusy to jakiś żart, kolejny dzień nie ma autobusu 31 o 15:45. W dupie. macie pasażerów. Czekam kolejny raz z malutkim dzieckiem. Telefon wyłączony. Chwalicie się że dostaliście pieniądze na kursy. Pieniądze wzięliście a kolejny dzień nie mamy czym jechać.

Eeee
15-07-2022 16:14

ta komunikacja miejska ztm grodzisk mazowiecki jest nowoczesna ale brakuje linij autobusowych od dworca pkp blonie do kampinosu na linij L 53 ztm i rowniez powino sie wydluzyc kursownie linij L 29 ztm od kampinosu do gminy babice stare rynek wydluzyc kursownie nowy autobusikow ztm mercedes benz spriter city wlasnie tymi autobusikami ztm kursowania codziennie i swieta powinne kursuwaniu co 15 minut jezdzic one codziennie i wszystkie wonle i pracujace soboty i niedziele powinne krsowac co 20 minut . rowniez powinne byc uruchomiona linia L 56 ztm od osiedle gruczewska do palmiry cmentarz wojskowy uruchomic dodatkowa linie uzupelniajca ztm warszawa - przez gminy babice stare rynek , zieolnka wies , koczargi wies , wygledy wies , wojcieszyn wies , borzecin szkola , borzecin duzy , borzecin kolonia , malinowek wies , mariew wies , mariew Las , milew wies - palmiry cmentarz wojskowy / petla ..

mlody
22-09-2022 20:08

Ponieważ pod filmem promocyjnym Grodziskich Przewozów Autobusowych możliwość komentowania jest wyłączona (biorąc pod uwagę poziom uzasadnionej irytacji pasażerów chyba rozumiem dlaczego), swoje uwagi do tego pożal się Boże systemu transportowego przedstawię tutaj - kto wie czy jakiś życzliwy i oddany władzom samorządowym pożyteczny idiota, nie przekaże tego głosu wyżej. Moje uwagi dotyczą nie tylko jakości systemu, ale wszystkich płaszczyzn jego funkcjonowania. Na dzień dobry niekorzystne wrażenie robią już same nieczytelne rozkłady jazdy i logo GPA budzące jednoznaczne skojarzenia z branżą gazowniczą. Wiele do życzenia pozostawia kultura i zaangażowanie ze strony części personelu obsługującego pojazdy, który w wielu przypadkach z uwagi na barierę językową nie potrafi poprawnie sprzedać biletu lub udzielić informacji. Fatalnie wypada sama jakość świadczonej usługi. Rozkład nie dosyć że kiepsko ułożony, to w praktyce nie jest realizowany (według moich szacunków po prostu nie jest możliwy do wykonania). Do tego sam przebieg linii z jednej strony nieintuicyjny, a z drugiej: wbrew sztuce - choćby ulicami z progami zwalniającymi innymi niż wyspowe (Sportowa, Kopernika itd.).Niezależnie od powyższego pozwolę sobie zakwestionować samą ideę Grodziskich Przewozów Autobusowych. Jak pisałem wielokrotnie na forach poświęconych tematyce transportu zbiorowego, do systemowej dewastacji transportu publicznego w Polsce przyczyniają się szczególnie mocno, paradoksalnie działania formalnie mające służyć jego uporządkowaniu i - o ironio - ratowaniu. Pierwszym jest Ustawa o Publicznym Transporcie Zbiorowym legitymizująca systemowo uchylanie się samorządów od organizacji transportu publicznego. Drugim - Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. Pierwszy dokument uznaje za formę organizacji również praktyczny brak organizacji - zatem samorząd lekceważący swój statutowy obowiązek, formalnie go wypełnia (!). Drugi to FRPA który wskutek zapisów warunkujących uruchomienie linii współfinansowanej, przyczynia się do kanibalizowania potrzebnych połączeń. Samorządy nastawione niezmiennie na ograniczanie usług decydujących o poziomie naszego życia i transfer środków publicznych w duchu kapitalizmu inkluzywnego do sektora prywatnego (globalnego lub w posiadaniu lokalnych oligarchii), mając do wyboru utrzymanie potrzebnych połączeń lub stworzenie transportowego bubla ale zdolnego wyrwać dotację, wybierają to drugie. Na tym zasadza się popularność FRPA. Nie dziwi mnie że GPA wystartowało w Grodzisku i niczym agresywny chwast roznosi się po sąsiednich powiatach. Zarówno Grodzisk jak i Pruszków - tak miasta jak i powiaty - zasłynęły z indolencji w obszarze transportu publicznego. Bendykciński odkąd został burmistrzem Grodziska, skutecznie psuł grodziską komunikację. Najpierw zdewastował układ komunikacyjny tego całkiem dobrze zorganizowanego pod kątem transportu miasta (co nie było takie oczywiste w małych miastach), a następnie zatrzymał inwestowanie w komunikację miejską. Po dekadzie zdekapitalizowaną komunikację - w tym tabor, przekazał PKS-owi, który zaczął robić z byłym ZKM-em to, co PKS Nowy Sącz po przejęciu komunikacji miejskiej w Krynicy Zdroju od miejscowego MPGKiM. Teraz GPA całkowicie skanibalizowało komunikację miejską i mam odczucie, że burmistrz Benedykcinski po ponad ćwierćwieczu walki z komunikacją miejską, odetchnął z ulgą pozbywając się "problemu". GPA uderzyły również w klasyczne połączenia PKS-u. A zatem linie kursujące sztywno po powiecie grodziskim, to wykluczenie transportowe dla pasażerów korzystających wcześniej z linii do Sochaczewa, Roztoki, Mszczonowa, Grójca. Nie chcę już nawet mówić o społecznych skutkach i szeroko rozumianym interesie publicznym, gdy miejscowy PKS na liniach zastąpiły firmy z całej Polski. No i kolejni poszkodowani - pasażerowie zmuszeni do jazdy pokręconymi niczym świński ogon liniami, bo przecież gdyby kursowały tak jak życzyliby sobie pasażerowie, samorządy nie "przytuliłyby hajsiwa". To samo Pruszków. Powiat głuchy na potrzeby mieszkańców do tego stopnia, że linię o zasięgu powiatowym uruchomiła gmina Raszyn, dziś ochoczo uruchamia linie GPA na terenie powiatu pruszkowskiego . Szczególnie szkodliwą działalnością w obszarze transportu publicznego i drogowego miasta Pruszków, zapisuje się w mojej ocenie, nowy (od 2018 roku) prezydent Pruszkowa Makuch - bo o nim mowa - przebudowując dziś układ komunikacyjny w sposób urągający paradygmatom współczesnej inżynierii ruchu, a przede wszystkim uniemożliwiający raz na zawsze implementację modelowych rozwiązań komunikacyjnych. Warto wspomnieć, że Pruszków miał do dziś świetną geometrię ulic, doskonałą organizację ruchu i jako jedno z niewielu miast średniej wielkości w Polsce nie stał w korkach. Ten układ pozwalał na wprowadzenie książkowo zorganizowanej i zintegrowanej komunikacji publicznej, dodatkowo tańszej od funkcjonującego dziś rachitycznego tworu (czy to coś zwane szumnie komunikacją miejską Pruszkowa to podobnie jak GPA dzieło PTC Gromadzki?)
Z poważaniem
Marcin Banach

Marcin Banach
06-11-2022 11:50








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.