TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

18

07 2023

Co słychać ws. modernizacji brwinowskiego tunelu?


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

foto: Facebook/Burmistrz Arkadiusz KosińskiCo słychać ws. modernizacji brwinowskiego tunelu? - Grodzisk News


W drugiej połowie kwietnia Brwinów zakończył przeszło dwuletnie poszukiwania firmy, która wykona projekt gruntownej przebudowy tunelu pod torami kolejowymi. Postanowiliśmy sprawdzić, na jaki etapie są prace projektowej tej dużej i ważnej dla miasta inwestycji dziś – po upływie blisko trzech miesięcy.


Wyłonienie wykonawcy tego zadania stanowiło dla Brwinowa twardy orzech do zgryzienia, gdyż dopiero... w ósmym przetargu udało się to zrobić. – Teraz Biuro Projektowe w ciągu do 24 grudnia 2024 r. ma opracować, uzgodnić i zatwierdzić dokumentację projektową remontu tej nigdy nieremontowanej budowli mającej już blisko 70 lat (formalnie tunel został oddany do użytkowania w 1956 r.).

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Jakie elementy modernizacji znajdą się w projekcie? To m.in. przebudowa jezdni oraz opasek drogi wojewódzkiej na całym odcinku od narożnika posesji ul. Rynek 4 do przejścia dla pieszych (wraz z przejściem) w rejonie ronda Wacława Kowalskiego; przebudowa odwodnienia jezdni wraz z odcinkiem kanalizacji deszczowej do przepompowni znajdującej się pomiędzy tunelem a parkingiem przy ul. Grodziskiej; remont elewacji muru oporowego wraz z uszczelnieniem dylatacji obiektu na całym odcinku muru oporowego po zachodniej oraz wschodniej stronie jezdni drogi wojewódzkiej.

A to bynajmniej nie wszystko... Wykonawca ma zaprojektować przebudowę czterech odcinków barier ochronnych zlokalizowanych na murze oporowym po stronie zachodniej jezdni drogi wojewódzkiej - odcinki: od posesji ul. Rynek 4 do przejścia dla pieszych; w rejonie przejścia dla pieszych; od przejścia dla pieszych do północnego wiaduktu linii kolejowej; od południowego wiaduktu linii kolejowej do przejścia dla pieszych przy rondzie W. Kowalskiego). Kolorystyka i styl barier powinna nawiązywać do barier wykonanych w 2019 roku po wschodniej stronie jezdni drogi wojewódzkie.

Projektant przygotuje też opracowanie odwodnienia za pomocą drenażu (jako formy ochrony muru oporowego przed penetracją wód opadowych) skarpy terenu zlokalizowanego bezpośrednio za murem oporowym po zachodniej stronie jezdni drogi wojewódzkiej na odcinku od południowego wiaduktu linii kolejowej do przejścia dla pieszych przy rondzie W. Kowalskiego, z włączeniem odpływu wody z rury drenarskiej do przepompowni przy tunelu.

W osobnym opracowaniu zaprojektuje z kolei odwodnienie dla parkingu Parkuj i jedź" przy ul. Grodziskiej - przechwycenie wody ze studni chłonnych zlokalizowanych w sąsiedztwie parkingu od strony drogi wojewódzkiej do przepompowni przy tunelu. W ramach projektu znajdzie się również przebudowa schodów i budowa pochylni przy przejściu dla pieszych od strony ul. Rynek w rejonie wejścia do Parku Miejskiego.

A na jakim etapie działania projektanta są dziś? – Firma projektowa zbiera dane i rozmaitą dokumentację, prowadzi pomiary. Wszystko po to by właściwie ocenić, która opcja projektowa będzie lepsza: czy wyburzenie ścian bocznych tunelu i ustawienie ich od nowa, czy gruntowna modernizacja obecnych – mówi nam Arkadiusz Kosiński, burmistrz Brwinowa.

Włodarz podkreśla, że fima ma doświadczenie w tak dużych projektach. – Pracownia zaprojektowała m.in. rondo turbinowe u z biegu Wojska Polskiego i Działkowej w Pruszkowie. Ufamy więc, że i to zadanie wykona jak najlepiej – dodaje Arkadiusz Kosiński.





💬︎   dodaj komentarz

czy rozbiorka muru oporowego i postawienie nowego nie moglaby sie laczyc z budowa sciezki rowerowej po zachodniej stronie tunelu?

mm
19-07-2023 12:02

Czy znajdzie się miejsce na scieżkę rowerową?

Pawulon
19-07-2023 14:42

Po co, miejsce rowerów jest na ulicy

Hjmn
21-07-2023 16:48








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.