11 12 2017

Rząd przedstawił kolejowy załącznik do koncepcji CPK. W planach budowa połączeń z całym krajem

11.12.2017, godz.: 13:05
Rząd przedstawił kolejowy załącznik do koncepcji CPK. W planach budowa połączeń z całym krajem
fot. Pixabay

Powracamy do tematu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie, gdyż rząd przedstawił załącznik do koncepcji nowego lotniska. Założenia dokumentu są bardzo ambitne, bo mówią m.in. o budowie w całości nowej sieci połączeń kolejowych, które skomunikowałyby większość zakątków Polski z CPK.

Dość powiedzieć, że wedle rządowych założeń nowe infrastruktura kolejowa miałaby zapewnić przejazd do centralnego lotniska z rozmaitych miejsc w Polsce w czasie nie dłuższym niż dwie do dwóch i pół godziny.

Rząd zakłada, że kolejowo-lotniskowa inwestycja podzielona będzie na dwa główne etapy, przy czym z punktu widzenia naszego regionu, jak i komunikacji wewnątrz krajuistotniejszy wydaje się ten pierwszy w pierwszym. Planowana na lata 2025-2027 zakłada budowę sieci magistralnej stanowiącej uzupełnienie luk w infrastrukturze PKP PLK. Drugim elementem ma być modernizacja już istniejącej sieci, tak by stwarzała warunki do szybkiego przejazdu na mega lotnisko w Baranowie w czasie nie dłuższym niż dwie i pół godziny.

Główny nacisk ma być położony na skomunikowanie z CPK regionów położonych z dala od centrum Polski. Przełoży się to jednak również na sprawniejszą komunikację w naszym regionie. Według autorów załącznika do koncepcji lotniska dzięki powstaniu wielu nowych połączeń poprawi się także organizacja komunikacji kolejowej w wymiarze lokalnym.

Lotnisko ma także zyskać nową linię kolejową z Warszawy do Łodzi w nowym przebiegu. Ma być też skomunikowane z istniejącymi liniami kolejowymi przebiegającymi w jego rejonie, tj. z liniami 447, 3 (trasa Warszawa – Poznań) i 4 (CMK). Czas przejazdu nową trasą z Warszawy do Łodzi miałby wynieść 39 minut, a z Warszawy do CPK – 24 minuty.

3

Dodaj Komentarz

  • czytelnik

    Super mapka.

  • Robert Prusiński

    Znając tempo budowy kawałka zwykłej drogi, jaką ma być obwodnica Grodziska Mazowieckiego, to śmiem twierdzić, że sprostanie założeniom takiego szerokiego projektu, porównywalnego chyba z budową portu w Gdyni w latach 30-tych, przerasta możliwości naszego rządu.

  • asdasd asdasd

    Wyrwać ziemie rolną (8-10 zł za m2) i przerobić ją na inwestycyjną (200 zł za m2), a potem „zachomikować” w różnego rodzaju umowach „na fundacje i kościoły”. Na końcu sprzedać z 20 krotnym przebiciem. Kolejny FOZ/ Wat/ /Amber gold. Opozycja siedzi cicho bo wie, że też coś uszczknie z tego. Ja, zakładam taką wersję wydarzeń.

Portal GrodziskNews.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie nie związane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Portal GrodziskNews.pl wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu bez zgody jest zabronione.
Blogi