15
05 2018
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
15.05.2018, godz. 14:38
Koleje Mazowieckie podpisały dziś umowę na naprawę ośmiu składów EN57 na czwartym poziomie utrzymania (P4). Kontrakt opiewa na ponad 16 mln zł i zawiera tzw. prawo opcji umożliwiające poszerzenie zamówienia o kolejnych siedem pojazdów.
Zadanie zrealizują Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego ?Mińsk Mazowiecki?. W ramach napraw w składach zostaną wymienione wszystkie uszkodzone elementy techniczne oraz związane z wyposażeniem wnętrz, w tym m.in. fotele, szyby, układy hamulcowe, odświeżona zostanie malatura pojazdów, zostaną one także pokryte tzw. powłokami lakierniczymi ?antygraffiti?. W stałym zakresie naprawy ezt wykonawca dokona także wymiany sprężyn sprzęgów międzywagonowych i czołowych na elementy elastomerowe oraz wyposaży sprzęgi międzywagonowe w zabezpieczenie przeciw rozerwaniu, dokona weryfikacji sprzęgów czołowych i międzywagonowych pod kątem wymiarowym (regeneracja do wymiarów naprawczych). Ponadto zostaną wymienione wszystkie amortyzatory w wózkach jezdnych na fabrycznie nowe oraz dokonane wymiany generatorów SHP i CA na nowe. Wszystkie te prace mają przełożenie na bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
- W parku taborowym Kolei Mazowieckich znajduje się obecnie 47 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. To starsze pojazdy, które stopniowo wycofujemy z eksploatacji. Zanim to nastąpi, jednostki te będą jeszcze kursowały na niektórych liniach. Chcemy, by podróżni, którzy będą korzystać z naszych z pociągów, mieli zapewnione bezpieczne i komfortowe warunki jazdy. A temu właśnie mają służyć naprawy w poziomie utrzymania P4 - powiedział Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
- Umowa zawiera możliwość zlecenia do 15 szt. napraw (8 szt. w zakresie podstawowym + 7 szt. jako prawo opcji) i ich sukcesywną realizację do 31 grudnia 2019 r. Koleje Mazowieckie to nasz długoletni partner, dla którego od lat świadczymy usługi napraw pojazdów oraz podzespołów rezerwy obiegowej i cieszy nas, że ta współpraca stale się rozwija. Zapewniamy, że ten kontrakt, tak jak i poprzednie, wykonamy w wymaganym terminie, zachowując wysoką jakość usług - powiedział Krzysztof Adamski, prezes zarządu, dyrektor generalny ZNTK ?Mińsk Mazowiecki? S.A.
Remont na poziomie P4 w przypadku pierwszego składu ma zostać wykonany najpóźniej w 60 dni od daty przekazania pojazdu do ZNTK. Każdy kolejny pojazd będzie naprawiany w maksymalnie 40 dni.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.