14
01 2016
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
14.01.2016, godz. 17:11
Wszystko w ramach ?Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Jaktorów?. Pieniądze na ten cel pochodzić będą częściowo z budżetu miasta, część ma zaś trafić do Jaktorowa ze wspomnianej dotacji WFOŚiGW. Wymiar dofinansowania w dużej mierze zależy jednak od tego, ilu mieszkańców zdecyduje się skorzystać z pomocy przy utylizacji azbestu.
Zgodnie z regulaminem programu WFOŚiGW osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej mogą składać wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem magistratu. Dalej gmina na podstawie oświadczenia właścicieli nieruchomości złoży zbiorczy wniosek o dofinansowanie zadania i po otrzymaniu pieniędzy, firma wybrana przez samorząd odbierze zdemontowany azbest z nieruchomości.
Takie wnioski mieszkańcy Jaktorowa powinni złożyć najpóźniej do 30 stycznia 2016 r. Szczegóły oraz formularze dokumentów znajdują się tutaj.
Już wcześniej do programu utylizacji azbestu przyłączyły się Grodzisk, Milanówek, Baranów i Żabia Wola. W tej ostatniej gminie proces pozbywania się azbestu już się nawet zakończył (w obecnej edycji programu). Zabrano łącznie ponad 6 tys. mkw. niebezpiecznego materiału z 50 posesji.
Azbest był w przeszłości bardzo popularnym materiałem wykorzystywanym m.in. do pokryć dachowych oraz elewacji. Jednak okazało się, że jest on śmiertelnie niebezpieczny. Udowodniono, że przyczynia się w sposób bezpośredni do zachorowań na raka płuc, pylicy azbestowej i innych groźnych chorób. Mimo że od wielu lat wycofuje się azbest i mówi o jego szkodliwości na wielu posesjach wciąż jest go bardzo dużo.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.