reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

17

04 2016

Dziewięciu chętnych do modernizacji linii podmiejskiej


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Dziewięciu chętnych do modernizacji linii podmiejskiej - Grodzisk News



REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Przetarg na modernizację linii nr 447 kolejarze ogłosili w listopadzie. Ze względu na dość złożony charakter postępowania zgłoszenia od potencjalnych wykonawców otwarto dopiero w kwietniu. Chętnych do realizacji zadania jest dziewięć konsorcjów (lista dostępna jest tutaj). Jednak jest to postępowanie dwuetapowe. To był właśnie pierwszy etap ? wykonawcy składają wnioski o dopuszczanie do udziału w przetargu. Teraz PKP PLK oceni czy uczestnicy spełniają warunki udziału w przetargu. Jest o co walczyć, szacuje się, że modernizacja linii nr 447 Warszawa Włochy ? Grodzisk Mazowiecki może kosztować około 350 mln zł.

Remont ma ruszyć w przyszłym roku. Jaki będzie zakres prac? M.in. przebudowa peronów na przystankach Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy ? zostaną one przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Wszystkie wymienione zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powstanie też nowy przystanek między Brwinowem a Pruszkowem ? Parzniew.

Ponadto inwestycja obejmie modernizację czterech mostów i trzech wiaduktów kolejowych, budowę i modernizację siedmiu przejść pod torami i tunelu drogowego, a także budowę nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Włochy.

Jak zapewniają kolejarze, efektem modernizacji podmiejskiej, 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy ? Grodzisk Mazowiecki będzie większa niezawodność przejazdu, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Po zakończeniu prac wzrośnie maksymalna prędkość przejazdu z 90km/h do 120 km/h. Niezawodność oraz wyższe bezpieczeństwo ma zapewnić modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Niestety prace będą wiązały się z dużymi utrudnieniami w ruchu. Proponowane są dwie opcje prowadzenia prac. Pierwsza to częściowe zamknięcie linii przy czasie modernizacji ok. 33 miesięcy. W tym przypadku pociągi na odcinku między Warszawą Włochy a Pruszkowem jeździłyby jednym torem, z kolei na trasie Pruszków ? Grodzisk Mazowiecki zamknięto by oba tory i uruchomiono by komunikację zastępczą. Druga możliwość to całkowite zamknięcie linii z wykorzystaniem zastępczej komunikacji autobusowej, które miałoby potrwać około 15 miesięcy. Trwają rozmowy kolejarzy z przyległymi gminami, które rozwiązanie uważają za bardziej optymalne. Grodzisk i Milanówek są za całkowitym zamknięciem, ale nie wszystkie samorządy są w tej kwestii jednomyślne. Osobny artykuł na ten temat pojawi się niebawem.





💬︎   dodaj komentarz

A jakby tak nikt nie chciał tego remontu wykonać...

Piotrek
17-04-2016 21:01

Ja wiem, że remont być musi, ale mam wrażenie, że kolejarze nie zdają sobie sprawy jaki to paraliż wywoła. Może być tak,że pojawią się protesty i remont potrwa dlużej niż 33 miesiące byle by ruch utrzymać.

Gość
17-04-2016 21:21








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.