17
04 2016
Dominik Pietraszek Grodzisk News
17.04.2016, godz. 19:16
Przetarg na modernizację linii nr 447 kolejarze ogłosili w listopadzie. Ze względu na dość złożony charakter postępowania zgłoszenia od potencjalnych wykonawców otwarto dopiero w kwietniu. Chętnych do realizacji zadania jest dziewięć konsorcjów (lista dostępna jest tutaj). Jednak jest to postępowanie dwuetapowe. To był właśnie pierwszy etap ? wykonawcy składają wnioski o dopuszczanie do udziału w przetargu. Teraz PKP PLK oceni czy uczestnicy spełniają warunki udziału w przetargu. Jest o co walczyć, szacuje się, że modernizacja linii nr 447 Warszawa Włochy ? Grodzisk Mazowiecki może kosztować około 350 mln zł.
Remont ma ruszyć w przyszłym roku. Jaki będzie zakres prac? M.in. przebudowa peronów na przystankach Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy ? zostaną one przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Wszystkie wymienione zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powstanie też nowy przystanek między Brwinowem a Pruszkowem ? Parzniew.
Ponadto inwestycja obejmie modernizację czterech mostów i trzech wiaduktów kolejowych, budowę i modernizację siedmiu przejść pod torami i tunelu drogowego, a także budowę nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Włochy.
Jak zapewniają kolejarze, efektem modernizacji podmiejskiej, 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy ? Grodzisk Mazowiecki będzie większa niezawodność przejazdu, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Po zakończeniu prac wzrośnie maksymalna prędkość przejazdu z 90km/h do 120 km/h. Niezawodność oraz wyższe bezpieczeństwo ma zapewnić modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Niestety prace będą wiązały się z dużymi utrudnieniami w ruchu. Proponowane są dwie opcje prowadzenia prac. Pierwsza to częściowe zamknięcie linii przy czasie modernizacji ok. 33 miesięcy. W tym przypadku pociągi na odcinku między Warszawą Włochy a Pruszkowem jeździłyby jednym torem, z kolei na trasie Pruszków ? Grodzisk Mazowiecki zamknięto by oba tory i uruchomiono by komunikację zastępczą. Druga możliwość to całkowite zamknięcie linii z wykorzystaniem zastępczej komunikacji autobusowej, które miałoby potrwać około 15 miesięcy. Trwają rozmowy kolejarzy z przyległymi gminami, które rozwiązanie uważają za bardziej optymalne. Grodzisk i Milanówek są za całkowitym zamknięciem, ale nie wszystkie samorządy są w tej kwestii jednomyślne. Osobny artykuł na ten temat pojawi się niebawem.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.