01
08 2016
Dominik Pietraszek Grodzisk News
01.08.2016, godz. 17:35
Przypomnijmy, iż rozbudowa infrastruktury rowerowej na obszarze PTO dotyczy również Milanówka oraz Podkowy Leśnej, które w sześciogminnym partnerstwie się znalazły. Dlaczego zabrakło Brwinowa? Decydujący okazał się jeden z zapisów regulaminu konkursu dotacyjnego w ramach ZIT-ów. Mówił on, że wnioskodawca musi wybrać na początku jedną z dwóch możliwości: albo dofinansowanie na budowę albo ścieżek rowerowych, albo ciągów pieszo-rowerowych. Musi jednak dysponować kompletną dokumentacją projektową dla jednej bądź drugiej opcji. Partnerstwo którego liderem jest Grodzisk ostatecznie wybrało wariant z dotacją na budowę ścieżek rowerowych.
? My mamy gotową część dokumentacji projektowej na budowę ścieżek rowerowych, ale części również nie i musimy się postarać o dofinansowanie w ramach ?projektuj i buduj?. Program dotacyjny w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, takiej możliwości nie dopuszcza. Zapadła więc decyzja, że nie wejdziemy do międzygminnego partnerstwa, bo mogłoby to zaważyć na nieprzyznaniu dofinansowania ? wyjaśnia Arkadiusz Kosiński, burmistrz Brwinowa.
Z podobnych powodów do partnerstwa nie wszedł Jaktorów i postanowił samodzielnie zawalczyć o środki unijne na budowę ścieżek, o czym pisaliśmy tutaj.
Własny wniosek o dotację na budowę dróg rowerowych złożył również Brwinów, co oznacza, że sieć dróg rowerowych w ramach PTO tak czy siak powstanie. ? W piątek złożyliśmy dokumenty i staramy się o dofinansowanie budowy 4,6 km ścieżek rowerowych oraz 900 metrów ciągów pieszo-rowerowych ? wyjaśnia burmistrz Kosiński. ? Jest wśród nich także ścieżka dla cyklistów biegnąca do milanowskiego Grudowa. Z kolei w ramach ZIT-ów Podkowa i Milanówek starać się będą o pieniądze na budowę ścieżek łączących je Brwinowem. Tak więc realizacja naszych wspólnych planów jest niezagrożona ? podsumowuje.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.