19 12 2019

Wukadka w 2019 przewiozła ponad osiem milionów pasażerów, będzie więcej

19.12.2019, godz.: 19:16
Wukadka w 2019 przewiozła ponad osiem milionów pasażerów, będzie więcej
fot. Piotr Antos

Warszawska Kolej Dojazdowa podała wyniki przewozowe za jedenaście miesięcy 2019 roku. W okresie od stycznia do listopada włącznie z wukadki skorzystało ponad 8,1 mln pasażerów.

Dokładna liczba podana przez przewoźnika to 8 141 484 osoby. – To o 191 570 osób więcej, niż w analogicznym okresie 2018r., co stanowi wzrost o 2,84 procent – poinformowała WKD.

W tym roku tylko w styczniu i kwietniu z podróży wukadką skorzystało mniej podróżnych niż w tych miesiącach w roku 2018. W pozostałych sześciu miesiącach przewoźnik zanotował wzrost liczby pasażerów. Rekordowy był za to październik 2019 r. Wówczas z wukadki skorzystało blisko 830 tysięcy pasażerów (dokładnie: 829 829).

Rys, WKD

Analiza przeprowadzona przez wukadkę prezentuje wnioski dotyczące wzrostu liczby podróżnych. – Wzrost liczby przewożonych pasażerów na linii WKD to efekt rozbudowy oferty przewozowej o dodatkowe pociągi w porze szczytu komunikacyjnego w dni powszednie, który w połączeniu z wysoką niezawodnością kursowania pociągów WKD w zdecydowanym stopniu przyczynił się do osiągniętego rezultatu w przewozach pasażerskich. Zaproponowana oferta w ramach obowiązującego rozkładu jazdy w połączeniu z bardzo wysoką punktualnością i niezawodnością kursowania pociągów WKD, wynoszącą 99,61% w zdecydowanym stopniu przyczyniła się do osiągniętego rezultatu w przewozach pasażerskich. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego, w III kwartale 2019 roku spółka WKD była ponownie najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju – omawia przewoźnik.

– Dodatkowo rozkład jazdy pociągów w ramach oferty przewozowej WKD niezmiennie zachowuje swoje mocne strony, takie jak wysoka częstotliwość i regularność odjazdów z poszczególnych stacji i przystanków osobowych. Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia. Na uzyskany wynik wpływ miało również uatrakcyjnienie oferty taryfowej i biletowej kierowanej do poszczególnych grup podróżnych, jak również właściwa polityka marketingowa spółki oraz przedsięwzięcia inwestycyjne dotyczące modernizacji taboru kolejowego i zarządzanej infrastruktury – dodaje.

0

Dodaj Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

Portal GrodziskNews.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie nie związane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Portal GrodziskNews.pl wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu bez zgody jest zabronione.
Blogi
blog
Współpracownik
Wieści z szopy - czyli co z tą koleją.
blog
Współpracownik
Piłka w grze - wieści z lokalnych boisk.
blog
Współpracownik
Śledź Nas - W podróży dookoła świata