reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

12

02 2022

Pomysł budowy kolejnego tunelu w Brwinowie. Burmistrz komentuje


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Pomysł budowy kolejnego tunelu w Brwinowie. Burmistrz komentuje - Grodzisk News


Przy okazji informacji o szykowanej przebudowie tunelu pod torami kolejowymi w ciągu drogi 720 w Brwinowie pojawiły się głosy nawołujące do budowy przeprawy przez tory kolejowe w ciągu ul. Sportowej i ul. Przejazd do tego pomysłu odniósł się już burmistrz Arkadiusz Kosiński.


– Co oczywiste, z powodu przejazdu przez Brwinów pociągów dalekobieżnych, w tym szybkich pociągów Pendolino i pociągów ekspresowych, nie jest możliwe odtworzenie zamkniętego w latach 70. przejazdu przez tory z rogatkami. Nie zgodzi się na to spółka PKP PLK a nawet, gdyby się zgodziła, to niemal stale zamknięty przejazd byłby przyczyną paraliżu komunikacyjnego na sąsiedniej ul. Grodziskiej – wyjaśnia włodarz na swoim profilu na Facebooku.

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Budowa wiaduktu nad torami też nie wchodzi w rachubę, bowiem musiałby się on zaczynać: aż za skrzyżowaniem z ul. Grodziską (odcinek ul. Sportowej od skrzyżowania z ul. Grodziską do torów kolejowych jest zbyt krótki, żeby wynieść jezdnię na odpowiednią wysokość ponad tory),z drugiej strony w rejonie skrzyżowania z ul. Sochaczewską – dodaje.

Kosiński przeanalizował również trzecią ewentualność, czyli tunel drogowy pod torami PKP. – Warto zauważyć, że początek tunelu musiałby zaczynać się w odległości ok. 100 m z każdej strony od początku jego stropu. Zwróćcie zatem uwagę, że realizacja takiego pomysłu oznaczałaby: wyburzenie 2 lub 3 domów przy ul. Grudowskiej oraz 6 lub 7 domów przy ul. Przejazd, w związku z koniecznością wyprowadzenia wylotu tunelu do ul. Przejazd. Wyburzenie 2 domów przy ul. Sportowej w związku z brakiem możliwości zapewnienia dojazdu (jezdnia zjazdu do tunelu przed tymi budynkami byłaby już na głębokości 2,5-3 m) oraz koniecznością zapewnienia dojazdu do garażu wielopoziomowego przy torach; wyburzenie 1 domu przy skrzyżowaniu ul. Sportowej z ul. Grodziską w związku z koniecznością rozbudowy skrzyżowania tych ulic; konieczność poszerzenia ul. Sportowej o co najmniej 2 m z każdej strony? – wylicza włodarz.

– Abstrahując od kosztów społecznych (wysiedlenie 11-13 rodzin oraz wprowadzenie dużego ruchu w bezpośrednie sąsiedztwo dużego osiedla mieszkaniowego oraz istniejącej zabudowy jednorodzinnej o charakterze osiedlowym) oraz kosztów finansowych (na moje oko koszt budowy tunelu wraz z drogami dojazdowymi oraz odszkodowaniami za wywłaszczone nieruchomości przekroczyłby 40 mln zł), warto zadać sobie pytanie: czy rzeczywiście chcemy wprowadzać dodatkowy ruch tranzytowy pojazdów w bezpośrednie sąsiedztwo obydwu brwinowskich szkół: na ul. Przejazd przy Jedynce, na ul. Sportową przy Dwójce? – zaznacza burmistrz Brwinowa.

– Przecież to jasne, że drogę tę wykorzystywałyby pojazdy zjeżdżające z trasy nr 719 w ul. Wilsona i jadące dalej ul. Sportową przy Szkole nr 2 do tunelu a następnie ul. Przejazd do ul. Piłsudskiego przy Szkole nr 1. Dlatego też, ja nie będę forsował pomysłu budowy tunelu drogowego pod torami kolejowymi w ciągu ul. Sportowej i ul. Przejazd – podsumowuje Kosiński.





💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.