08
03 2023
Dominik Pietraszek Grodzisk News
08.03.2023, godz. 09:08
Pierwsze pociągi typu FLIRT należące do Kolei Mazowieckich przejdą naprawę najwyższego – piątego stopnia. Za te prace na 10 takich składach przewoźnik zapłaci 101 mln zł brutto.
W 2006 r. samorządy województw mazowieckiego i śląskiego zamówiły łącznie 14 sztuk pociągów ER75 FLIRT. Większość, bo 10 z nich trafiło do parku taborowego Kolei Mazowieckich. Od tego czasu minęło już wiele lat i składy te muszą przejść naprawy P5 czyli najwyższego stopnia. Wczoraj (7 marca) Koleje Mazowieckie podpisały umowę z firmą Stadler na wykonanie tych prac. Kontrakt opiewa na 101 mln zł brutto.
– EZT ER75 FLIRT były pierwszymi nowoczesnymi pojazdami zakupionymi przez Samorząd Województwa Mazowieckiego dla naszej Spółki. Pierwsze z nich zostały wdrożone do eksploatacji w połowie 2008 r. To było duże wydarzenie. Od tego czasu dużo się zmieniło. Obecnie w parku taborowym mamy 319 pojazdów różnych typów. Większość to pojazdy nowe oraz poddane modernizacji w różnym zakresie. Niedawno odebraliśmy 46. i 47. skład ER160 FLIRT3. Oprócz inwestycji taborowych dbamy także o zaplecza techniczne, w których wykonywane są niezbędne prace związane z bieżącym utrzymaniem pojazdów. Naprawy P5 pojazdów ER75 FLIRT są obligatoryjne, a przy okazji tych napraw jest możliwa niezbędna modernizacja naszych Flirtów – mówi Czesław Sulima, członek zarządu oraz dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Jakie prace obejmuje umowa? Jak podaje przewoźnik będzie to m.in. szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego podzespołów i zespołów, połączone z ich częściowym demontażem z pojazdów oraz wymianą, a także poprawki malarskie uszkodzonych powierzchni, czy usuwanie wad mechanicznych pudeł pojazdów. Zostaną także przeprowadzone prace modernizacyjne, których celem jest poprawa właściwości składów, a także dostosowanie do aktualnych wymagań dla tego typu taboru.
– Od początku eksploatacji pojazdów FLIRT dostarczonych w ramach zamówienia z 2006 roku Stadler prowadzi ich utrzymanie i serwis. Model współpracy producenta z przewoźnikiem, w ramach którego to producent serwisuje i modernizuje dostarczone pojazdy to gwarancja, że zostaną one właściwie przygotowane do dalszej eksploatacji i będą dobrze służyły przewoźnikowi i pasażerom w kolejnych latach. Cieszymy się na kolejne zlecenie w ramach wieloletniej, udanej współpracy z Kolejami Mazowieckimi – powiedział Marcin Polit, dyrektor zarządzający Stadler Service Polska.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.