reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

19

03 2021

Nowy raport MZ


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

foto: PixabayNowy raport MZ - Grodzisk News


Ministerstwo Zdrowia podało najnowsze dane dotyczące zakażeń. Jak dziś wyglądają liczby związane z pandemią?


Zgodnie z danymi resortu zdrowia na dziś na godz. 10.30 w powiecie grodziskim minionej doby 140 osób otrzymało pozytywny wynik na obecność koronawirusa w organizmie. Daje to 14,48 zakażenia na 10 tys. mieszkańców. Łącznie wykonano 352 testy. Dla porównania, w sąsiednich powiatach sytuacja wygląda następująco: powiat warszawski-zachodni – 163 zakażenia (13,64 na 10 tys. mieszkańców), powiat pruszkowski – 168 (10,09, powiat żyrardowski – 35 (4,63), powiat piaseczyński 173 (9,13).

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

n class='bold'>
Dane z Polski
Dziś w całym kraju blisko 26 tys. osób otrzymało pozytywny wynik na obecność koronawirusa w organizmie z województw: mazowieckiego (4219), śląskiego (3728), wielkopolskiego (2643), dolnośląskiego (2144), małopolskiego (1914), pomorskiego (1604), kujawsko – pomorskiego (1567), łódzkiego (1360), podkarpackiego (1334), warmińsko – mazurskiego (1002), zachodniopomorskiego (899), lubelskiego (834), lubuskiego (747), świętokrzyskiego (576), opolskiego (564), podlaskiego (473). 390 zakażeń to dane bez wskazania adresu, które zostaną uzupełnione przez inspekcję sanitarną.

Z powodu COVID-19 zmarło 116 osób, natomiast z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarło 303 osoby. Łącznie od początku pandemii wirusa wykryto u 2 mln osób, z czego już 1,62 ozdrowiało. Z pandemią powiązano blisko 49 tys. zgonów.





💬︎   dodaj komentarz

Grodzisk jak zwykle wysoko w rankingach.

Mieszkaniec
19-03-2021 11:19

Tydzien temu w piatek byly 93 zakazenia. Dzis 140. Wzrost o ok. 50%. Idziemy jak błyskawica. Brawo

Gosc
19-03-2021 12:05

Tak, ale wykonano niecałe 240 testów. Teraz ich wykonano ponad 350. Czy jakbyś znacznie zwiększył ilość kontroli kierowców i okazałoby się, że złapano ich znacznie więcej, to by znaczyło, że nagle zwiększyła się faktyczna liczba nietrzeźwych kierujących? Nie. Zwiększyłaby się liczba złapanych a nie faktycznych pijusów.

Hansik
19-03-2021 12:21

Grodzisk jest mały i przeludniony, za dużo marketów, w ktorym jeden stoi na drugim, a przy kasach, w tych samoobsługowych tak samo gęsto. Ten wirus w ogóle chyba nigdy nie skończy się, ewentualnie jak piszą minie samoistnie jak hiszpanka bodajże po 3 latach. Zaskakuje jednocześnie sytuacja w Nowej Zelendii, pokazali w mediach na początku mijającego tygodnia, że odbyły się tam uroczystości upamiętniające jakiś zamach z 2019 roku, w których brało udział setki osób w ogromnej hali bez masek, podali przy tym, że w Nowej Zelandii nie ma już wirusa. A zatem skąd o tyle w Europie???

Maria
19-03-2021 13:00

Teraz powiedział lekarz w tv ze szpitala na Karowej w Warszawie, że epidemia się szybko nie skończy...Lekarze pewnie wiedzą wiecej niż my "zwykli", ale nikt z jakiegoś powodu nie chce powiedzieć ile to jeszcze potrwa...Smutna rzeczywistość

pati
19-03-2021 17:00

Rosnaca liczba testow tez jednoznacznie wskazuje ze problem sie zwieksza.

Gosc
19-03-2021 12:45

Mamy sezon na grypę i podobne więc nie dziwne, że ludzie mają objawy, w większości przeziębieniowe i profilaktycznie robi się testy, no i ludziom wychodzą wirusy w "bardzo wiarygodnych" testach. Jak dziś byśmy zrobili testy wszystkim mieszkańcom to by okazało się, że mamy nie 140 zakażonych tylko 1400, albo i więcej. Czy to by znaczyło, że wirus przyspieszył? Nie. Pobawię się we wróżbitę: W maju będzie zdecydowanie mniej zakażeń. Oczywiście powiedzą, że lockdown wprowadzili i pomogło. A tak naprawdę sezon grypowy się skończy, temperatura podskoczy, będzie ładnie i po zawodach. A na jesieni historia się powtórzy, tylko niestety skutek może być gorszy.

Hansik
19-03-2021 13:40

Skoro jest więcej testów niż tydzień temu, to znaczy że jest więcej osób, które mają powód, by ten test zrobić.

Tomasz
19-03-2021 13:21

Panie Hansik czy tak trudno zrozumieć, że wzrost liczby wykonanych testów ma ścisły związek ze wzrostem zapotrzebowania. Ktoś kto czuje się dobrze, nie ma objawów koronawirusa lub nie miał bliskiego kontaktu z chorym nie idzie na test. Naprawdę tak trudno to zrozumieć.

Ola
19-03-2021 13:28

Panie Hansik test na sars cov 2 a na grypę sezonową to dwa różne testy. Jeśli zrobi Pan test na covid a będzie miał Pan grypę sezonową, to test wyjdzie ujemny. Kolejna kwestia ile zna Pan osób, które tak ciężko przechorowywały zwykła grypę, jak choruje się na koronę? Porównywał Pan statystyki zachorowań i śmiertelności grypy sezonowej do covid? Jestem pewna, że nie, to co Pan piszę świadczy o tym doskonale.

Ola
19-03-2021 13:48

No Pani chyba żartuje. Znam wiele osób, które przeszły grypę ciężko, w tym zaraz po zaszczepieniu się na grypę (nie mówię, że szczepionki te są bez sensu, bo tego nie wiem). Z kolei dla przykładu znam bardzo dużo ludzi, którzy mieli tego sławnego wirusa. Ale dowiedzieli się o tym, nie dlatego, że umierali, ale dlatego, że mieli w pracy czy przedszkolu przypadki i kazali im testy robić. Obracam się w wielu środowiskach, mam wielu znajomych i znam tylko jednego człowieka, który zmarł na COVID (miał schorzenia). Pani Olu, te zakażenia to są nic nie warte cyferki, które w żaden sposób nie obrazują sytuacji i nie pokazują realnego zagrożenia, które jest naprawdę niewielkie. Jakby dwa lata temu zaczęli podawać z taką intensywnością liczbę śmierci z innych, znacznie bardziej śmiertelnych chorób (np. raka), to dziś może mało kto paliłby papierosy, ale każdy miał to gdzieś, a średnio w Polsce na raka umiera dziennie ponad 300 osób. Nikt też nie podaje ile dziennie ginie ludzi w wypadkach, a jest ich cała masa, a nikt nie postuluje o zakazie podróżowania samochodami.

Hansik
19-03-2021 15:40

Pani Olu. Po pierwsze testy sa do d..y. W listopadzie całą rodziną bylismy chorzy na covid. Razem z zona robilismy testy - zona + ja -. Objawy te same, test byl z wymazu z nosogardzieli. Przeszlismy chorobe srednio/lekko. Dzieci bardzo lekko, rzekłbym niezauważalnie. Pragnę przypomnieć ze genom wirusa nie zostal w pelni wyizolowany, mamy tylko jego niewielki fragment, ktory UWAGA - znajduje sie tez w innych koronawirusach, ktore sa z nami od zawsze i powoduja objawy grypopodobne. Do takich przypisalbym tych chorych bezobjawowo lub z testami falszywie pozytywnymi. Testow robi sie wiecej bo sa latwiej dostepne i badaja sie cale zaklady pracy - stąd wiecej wykonanych testow. Jak ktos sobie zrobi test w domu i wyjdzie ze jest zdrowy to nie dzwoni do sanepidu i nie informuje o tym, ale gdy ktos ma + to juz trzeba poinformować sanepid. Tu jest odpowiedz skad wiecej testow + oraz wzrost ilosci wykonanych testow.

Łukasz
20-03-2021 08:41

A ja dalej nie rozumiem tej ekscytacji cyferkami. Co wynika z tych miejsc, rankingów, ilości pozytywnych testów itd.? Przede wszystkim to, że stan nienormalności się przedłuża, a kolejne biznesy są rujnowane. Wsyrzymano planowe zabiegi - szkoda, że na ładnym paseczku w tv czy na serwisach internetowych nie podadzą, ile osób umrze dziennie z tego właśnie powodu. No, ale to niemedialne... Większość z pozytywnie przetestowanych siedzi w domach i ma objawy lekkie lub w ogóle ich nie ma, ale nakręcana medialnie panika musi trwać

MA.
19-03-2021 13:51

Proponuje pslewcom zbić termometr.

mariusz
19-03-2021 14:22

W grodzisku czasami dzieją się rzeczy z pozoru niezrozumiałe. Mieliśmy tego przykład w ostatnich dniach. Od początku pandemii nasze władze w swoich oficjalnych środkach komunikacji z mieszkańcami mówiły na temat sytuacji Covid w gminie jak najmniej. Kilka dni temu, cud. Nagle urząd miejski zaczął sam podawać bardzo konkretne dane, wskaźniki (chyba po raz pierwszy) przyznające, że jest naprawdę źle. Jest źle w naj gminie? Niemożliwe. Chwilę po tym władze wprowadziły lokalny lockdown, a za moment zaprosiły kamery. Kiedy okazało się że z tej akcji medialnej nie do końca wyszło to co miało wyjść, burmistrz nie do końca okazał się dzięki lokalnemu lockdownowi najlepszym burmistrzem w kraju, urząd w grodzisku znowu milczy na temat pandemii. Dziwne? Ludzie, jesteśmy tu robieni w krzywe zero. Nie od dziś, nie od wczoraj, nie od roku.

Maciej
19-03-2021 14:30

Ja nie wierzę burmistrzowi w żadne jego słowo, niezależnie na jaki temat wygłasza swoje mowy.

Nina
19-03-2021 16:53

Panie Hansik, za dużo ma Pan wolnego czasu w tym urzędzie miejskim? Nie po to płacimy tutaj podatki na wasze pensje żebyście manipulowali danymi na takich forach. Jakbyście nie manipulowali, a może testów za dużo, a może testów za mało, a może za ciepło, a może za zimno, sytuacja w grodzisku jest bardzo zła jeśli chodzi o covid. I to zła w skali całego kraju. Zamiast tworzyć fikcyjny obraz sytuacji i udowadniać na siłę że jest dobrze, jeśli nie jest, zajmijcie się rozwiązywaniem problemów gminy, tych związanych z covid i wielu innych. Ludzie urywają już sobie zawieszenia w samochodach na dziurawych drogach w tym mieście i okolicach, byle deszcz zalewa ulice i posesje, okresowo w kranach nie płynie woda podczas suszy, korki są większe niż w Warszawie, a smog niż na Śląsku. Covid w grodzisku płynie głównie ze szkół, bo są ekstremalnie przepełnione. Liczba szkół nie zmieniła się od 30 lat, a liczba mieszkańców w tym czasie urosła o przynajmniej 1/3. A nowi mieszkańcy mają dzieci. Inna sprawa to przygotowanie naszych szkół na pandemię.

Obserwator
19-03-2021 14:33

Panie Obserwator. Z urzędem czy władzą w tym mieście nie mam nic wspólnego więc z dziurami w drodze Panu nie pomogę. Natomiast fałszywy obraz sytuacji przedstawiają media, który łykacie jak pelikan kluski nie widząc co się dzieje. Taki z Pana Obserwator. Natomiast podobno mamy u nas tę brytyjską odmianę, która jest ponoć o 70 proc. bardziej zaraźliwa, ale niekoniecznie cięższa. A przecież powinno być tylko lepiej. Zaszczepieni są już przecież lekarze (94 proc.), nauczyciele, osoby starsze no i celebryci, więc oni ciężki przebieg mają z głowy. Więc niedługo COVID-a nie powinno być w ogóle, albo dużo-dużo mniej, bo osoby młodsze dużo lepiej reagują na wirusa i nie u nich bardzo rzadko powoduje chorobę. Więc radziłbym "poobserwować" co się dzieje, i przede wszystkim (może to wydać się trudne) - pomyśleć.

Hansik
19-03-2021 15:55

zgadza się, racja!

Emil
19-03-2021 23:58

Średnia liczba nowych zakażeń w grodzisku z ostatnich 7 dni wynosi dziś 10,6 na 10 tys. mieszkańców. Tydzień temu było to ok. 9. Dzisiaj mamy piąte miejsce w tej statystyce w kraju. Na drugim jest powiat warszawski zachodni (m.in. Błonie). Błonie zawdzięczają swoje wyniki pewnie grodziskowi, bo jak u nas pandemia już hulała, to tam był jeszcze spokój. Bardzo wielu mieszkańców Błonia przecież u nas pracuje, robi zakupy, przyjeżdża na targ sprzedawac i kupowac, jest tam sporo rolnikow. Różnice wskaźników między naszym piątym miejscem a miejscem drugim są minimalne. Możliwe są szybkie przetasowania w czołówce rankingu w najbliższych dniach. U nas średnia zakażeń wciąż rośnie.

Monia
19-03-2021 14:44

sądzę, że w Grodzisku nie dowiemy się

Jaga
19-03-2021 16:55








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.