10
01 2024
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
10.01.2024, godz. 07:23
Warszawska Kolej Dojazdowa wykonała tzw. ścieżki prowadzące na 14 peronach. To infrastruktura szczególnie pomocna osobom o ograniczonej mobilności, niewidomym i niedowidzącym.
Inwestycja pod nazwą „Likwidacja barier architektonicznych dla osób z niepełnosprawnościami poprzez modernizację infrastruktury kolejowej WKD”. Polegała na modernizacji nawierzchni na 14 peronach, gdzie wymieniono ostrzegawczych pasów dotykowych w tzw. strefie zagrożenia peronu oraz w miejscach newralgicznych, takich jak zejścia i wejścia na peron, schody, pochylnie. Przewoźnik podkreśla, że ta modernizacja w dużej mierze przyczyniła się do zwiększenia bezpieczeństwa podróżnych.
–Wykonanie ścieżek prowadzących do poszczególnych elementów infrastruktury pozwoliło również stworzyć odpowiednie warunki dające możliwość korzystania z przestrzeni peronowej osobom niewidomym oraz słabowidzącym – podkreśla wukadka.
–Wukadka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i nie pozostaje obojętna na potrzeby osób z niepełnosprawnością czy o ograniczonej mobilności. Jako przewoźnik kolejowy i jednocześnie zarządca infrastruktury Spółka podejmowała i podejmuje wiele działań, które mają za zadanie znoszenie barier i zwiększenie dostępności, a tym samym ułatwienie podróży oraz zapewnienie najwyższego poziomu świadczonych usług przewozowych – dodaje przewoźnik.
W drugim etapie inwestycji zakończonym u kresu listopada zmodernizowane zostały perony przystanków osobowych: Milanówek Grudów, Polesie, Tworki, Malichy, Opacz, Warszawa Aleje Jerozolimskie, Warszawa Reduta Ordona oraz stacja Podkowa Leśna Główna.
Wcześniej analogiczne prace w ramach etapu pierwszego przeprowadzono na peronach przystanków: Podkowa Leśna Wschodnia, Otrębusy, Kanie Helenowskie, Nowa Wieś Warszawska oraz stacji: Komorów i Pruszków.
Łącznie złożyło się to na modernizację 26 peronów WKD.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.