reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

14

03 2019

Mobilne laboratorium kolejowe sprawdzi stan torów


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Mobilne laboratorium kolejowe sprawdzi stan torów - Grodzisk News



z najnowocześniejszych w Europie pojazdów do badania infrastruktury kolejowej. Lasery sprawdzą stan toru, szyn, sieci trakcyjnej oraz urządzeń odpowiedzialnych za przejazd pociągów. Dzięki wykorzystanym w pojeździe systemom PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. skontrolują rocznie 40 tys. km torów.

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Nowoczesny pojazd diagnostyczny umożliwia kompleksową ocenę linii kolejowej. Za pomocą laserów mierzy się geometrię toru i szyn, sprawdzany jest stan podkładów. Systemy badają działanie urządzeń odpowiedzialnych za bezpieczeństwo jazdy pociągów. Możliwe jest wykonanie diagnostyki sieci trakcyjnej. Specjalne czujniki umieszczone w drezynie odwzorowują jazdę pociągu. Eksperci PLK, na podstawie uzyskanych danych, wykrywają usterki, które mogą mieć wpływ na jakość jazdy pociągu, czyli komfort podróży pasażerów.

Kamery umieszczone w pojeździe rejestrują szlak kolejowy i pozwalają na szybkie wykrycie usterek. Zastosowanie tzw. bezdotykowych systemów laserowych umożliwia pomiary bez wpływu na systemy sterowania ruchem kolejowym. Pojazd w trakcie pomiarów nie ingeruje w pracę urządzeń i tym samym nie ogranicza ruchu pociągów na sieci kolejowej.

? Specjalistyczny pojazd, to mobilne laboratorium diagnostyki toru z laserem
i monitoringiem. Dzięki szybko uzyskiwanym wynikom mamy znacząco większy wpływ na jakość infrastruktury kolejowej. Dla pasażerów oznacza to komfortowe podróże i ograniczenie nieprzewidzianych zmian w rozkładzie ? mówi Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nowy pojazd, wyposażony w mobilne laboratorium diagnostyczne, dziennie może skontrolować nawet 400 km toru. To oznacza dwukrotnie więcej sprawdzonych torów niż obecnie kontrolują pojazdy. Drezyna jeździ z prędkością do 120 km/h. Rocznie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zbadają ok. 40 tys. km torów. Dotychczas PLK używały pojazdy wyposażone tylko w systemy do pomiaru geometrii toru. Więcej informacji dostarczały pomiary za pomocą przyrządów ręcznych.

Charakterystyczny żółty wagon niejednokrotnie zobaczą też pasażerowie na linii skierniewickiej. ? Pracę tego nowoczesnego sprzętu można przyrównać do badań okresowych u lekarza. Częstotliwość testów jest zależna od wielu czynników, m.in. od obłożenia linii. Tak więc linia 447 będzie również regularnie testowana ? mówi nam Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

...





💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.