13
01 2018
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
13.01.2018, godz. 15:54
Po modernizacji linii kolejowej nr 447 będzie ciąg dalszy. Kolejarze zamierzają bowiem zabrać się za jeszcze potężniejszą inwestycję, czyli modernizację linii średnicowej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Wschodnią. Na razie podpisano umowę na kompleksowy projekt inwestycji.
W ramach umowy opiewającej na 27,6 mln zł brutto (22,4 mln zł netto). Powstanie dokumentacja obejmująca budowę nowoczesnych przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle; modernizację stacji Warszawa Wschodnia, gdzie m.in. powstaną nowe zadaszenia peronów i przebudowane zostaną przejścia podziemne. Zmodernizowane będą tory dalekobieżne i podmiejskie oraz most nad Wisłą i obiekty na linii od Warszawy Zachodniej do Warszawy Wschodniej.
? Podróżni będą korzystać z nowoczesnych, dostępnych dla każdego przystanków i stacji Warszawa Wschodnia. Tworzymy lepszy system komunikacji, który integruje kolej oraz transport publiczny ? powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
? To jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych finansowanych z funduszy 2014-2020. Taka, którą będziemy mogli w przyszłości pochwalić się w całej UE. Będziemy bardzo pilnować harmonogramu realizacji. Tak, aby dofinansowanie unijne zostało rozliczone co do złotówki i w terminie - zapowiedział minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.
W ciągu 26 miesięcy od podpisania umowy powstanie kompletna dokumentacja wraz z decyzjami środowiskowymi oraz analizami potrzebnymi do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane i projekt wykonawczy. Po 6 miesiącach od podpisania umowy PLK otrzymają propozycje dotyczące m.in. przebudowy przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle oraz stacji Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia. Do realizacji zostanie wybrany jeden wariant. Opracowana będzie koncepcja programowo przestrzenna, projekty budowlane oraz program funkcjonalno-użytkowy.
- Obecnie bardzo rzetelnie przygotowujemy się do najważniejszego kolejowego zadania w stolicy. Przebudowa linii średnicowej jest niezbędna dla usprawnienia transportu kolejowego w Warszawie i na sieci kolejowej. Prace między Warszawą Wschodnią a Warszawą Zachodnią poprzedzone są projektami już realizowanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe ? mówił prezes zarządu PLK Ireneusz Merchel.
Rozpoczęcie prac budowlanych kolejarze planują na 2020 rok, zaś icj zakończenie ? na 2023.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.