09
12 2019
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
09.12.2019, godz. 19:25
Milanówek otworzył wreszcie ? po kilku przesunięciach terminu ? oferty na kompleksową przebudowę ul. Herberta (dawniej Fiderkiewicza) w Milanówku. Pięć firm zgłosiło gotowość do realizacji inwestycji, z czego propozycje cenowe czterech mieszczą się w założeniach budżetowych magistratu.
W postępowaniu przetargowym Milanówek bierze pod uwagę trzy kryteria: prócz ceny, są to jeszcze okres gwarancji udzielonej przez wykonawcę oraz doświadczenie przy wykonaniu i koordynacji tego rodzaju przedsięwzięć. Najkorzystniejszej pod względem całościowej oceny wypada oferta warszawskiej firmy Fal-Bruk, która zażyczyła sobie ?tylko? nieco ponad 2,4 mln, a dodatkowo gotowa jest udzielić najdłuższej gwarancji ? 108 miesięcy (ex aequo z inną firmą) i legitymuje się największym doświadczeniem (w tym względzie na równi z inną jeszcze firmą). Zgodnie z polskim prawem o zamówieniach publicznych decydujące znaczenie i tak ma najniższa cena. Warto jednak dodać, że trzy inne firmy również nie przekraczają cenowej granicy ustawionej przez Milanówek na poziomie 3,6 mln zł. O wyborze oferenta zdecyduje więc weryfikacja formalno-merytoryczna. W grze może być nawet firma MKL-BUD z Warszawy. Złożyła jednak ofertę przekraczającą 3,7 mln zł i daje krótszą gwarancję. Pełne zestawienie ofert tutaj. Tymczasem przypomijmy. Ze specyfikacji zamówienia dowiadujemy się, iż w rezultacie przebudowy powstanie ulica z jezdnią o szerokości 5,5 metra. Na odcinku od Piłsudskiego do Krótkiej będzie jednokierunkowa w stronę ul. Piłsudskiego z jezdnią o szerokości czterech metrów i pochyleniem jednostronnym. Wzdłuż ulicy zostanie wybudowany dwustronny chodnik o zmiennej szerokości w granicach 1,25 m ? 3,00 m. Skrzyżowania z drogami poprzecznymi zaprojektowano jako wyniesione. Powierzchnia podwyższona jest o 10 cm, a długość rampy najazdowej wynosi 1 m. Pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Piłsudskiego i ul. Krótką zaprojektowano skośne miejsca parkingowe o wymiarach 5,7m x 2,5m. Szerokości zjazdów dostosowane zostały do szerokości bram, a w miejscach połączenia z jezdnią zastosowano skosy 1:1 na długości 1 m. Krawędzie jezdni ograniczono krawężnikami drogowymi betonowymi, obniżonymi w miejscach występowania zjazdów na posesje, krawędzie chodnika obrzeżami betonowymi, a zjazdów wtopionymi opornikami betonowymi. Spadki jezdni i elementów wokół niej dostosowano tak, bby deszczówka spływała z drogi. Z przetargu dowiadujemy sie jednocześnie, że inwstycja będzie podzielona na etapy. Pierwszą fazę inwestycji na odcinku od Piłsudskiego do Krótkiej wykonawca ma przeprowadzić w całości i otworzyć dla mieszkańców Milanówka. ? Pozostałe etapy należy wykonywać od wcześniej zakończonego etapu w kierunku ulicy Warszawskiej. Wykonawca ustali z zamawiającym kolejne etapy i terminy ich oddawania do użytkowania w postaci harmonogramu ? czytamy dalej w specyfikacji. Przebudowa ul. Herberta ma się zakończyć w ciągu roku od podpisania umowy, a zarazem nie później niż do 30 listopada 2020 r.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.