02
01 2023
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
02.01.2023, godz. 13:43
Przebudowa Warszawy Zachodniej oraz remont podmiejskiej linii średnicowej to niejedyne duże przedsięwzięcia realizowane teraz przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W toku jest także budowa wiaduktów i tunelu mających poprawić bezpieczeństwo na Mazowszu.
W Pruszkowie 292-metrowy wiadukt drogowy nad liniami Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki (lk447) i Warszawa Zachodnia – Katowice (lk1) usprawni komunikację między Pruszkowem i Piastowem. Ustawiono już cztery podpory, na których oparta będzie konstrukcja wiaduktu. Wykonawca przygotowuje teren pod nasyp na dojazdach do wiaduktu. Koszt inwestycji to ok. 22 mln zł netto. Inwestycja ma być gotowa w drugiej połowie tego roku.
Jeszcze wcześniej, bo w pierwszej połowie 2023 r., ma być gotowy tunel pod torami w Legionowie. Wykonawca przygotował już konstrukcję obiektu. Teraz budowane są drogi dojazdowe i ekrany akustyczne. 150-metrowy tunel zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Polnej i ul. Kwiatowej.
–Do kolejnego etapu robót przeszła budowa tunelu w Sulejówku na al. Piłsudskiego. Obiekt, który zastąpi przejazd drogowo-kolejowy, zwiększy bezpieczeństwo ruchu na linii Warszawa –Terespol oraz usprawni ruch drogowy w mieście. Budowana jest konstrukcja obiektu. Wartość przedsięwzięcia to ok. 60 mln zł netto. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Inwestycja będzie gotowa w II połowie 2023 r. – informują PKP PLK.
Trwa także budowa tunelu drogowego w Teresinie. Mieszkańcy zyskają dodatkowe bezkolizyjne skrzyżowanie w ciągu ul. Ojca Maksymiliana Kolbego i ul. Szymanowskiej. Obie inwestycje są na końcowym etapie dokumentacji projektowej. PLK SA ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy przeprawy w Sulejówku.
ZOBACZ TEŻ
Po co jak miedzyborowa nie będzie przez plany CPK ?
Sluchacz
02-01-2023 16:14