TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

06

03 2023

Dlaczego warto pracować w agencji interaktywnej?


Artykuł sponsorowany

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Dlaczego warto pracować w agencji interaktywnej? - Grodzisk News


Agencje interaktywne to miejsca, które przyciągają coraz większe rzesze osób zainteresowanych pracą w sektorze kreatywnym. Nic dziwnego, ponieważ mają do zaoferowania stanowiska zarówno dla skoncentrowanych, rzeczowych programistów, wnikliwych analityków oraz zorganizowanych managerów projektów, jak i twórczych grafików, natchnionych copywriterów, czy otwartych specjalistów do spraw social mediów. Jakie inne zalety ma praca w agencji interaktywnej? Przekonajmy się!


Jakie stanowisko można piastować w agencji interaktywnej


Zanim skupimy się na tym, dlaczego praca w agencji interaktywnej jest godna uwagi, najpierw warto sprecyzować, czym właściwie trudnią się takie agencje. W zależności od profilu danej firmy może ona zajmować się między innymi:
– projektowaniem stron internetowych,
– tworzeniem aplikacji webowych i mobilnych,
– obsługą mediów społecznościowych,
– tworzeniem kampanii reklamowych,
– tworzeniem identyfikacji wizualnych.

Jak widać, przekrój działalności jest spory, w związku z czym istnieje też spore zapotrzebowanie na specjalistów z różnych dziedzin. Jakie stanowiska zwykle tworzy się w takich miejscach? Oto kilka przykładów:

Account executive/account manager, project manager (etc.), czyli dział obsługi klienta – osoby zatrudnione na tych stanowiskach zajmują się kontaktem z klientem – kontaktem telefonicznym, korespondencją mailową czy dbaniem o przepływ informacji między klientem a działem kreatywnym, a także przygotowywaniem ofert i czuwaniem nad przebiegiem całego projektu.
Web designer, web developer, grafik, ux specialist – w procesie tworzenia strony www, web designer jest odpowiedzialny za jej projekt, web developer za prace programistyczne, grafik za część wizualną powstającej strony, ux specialist (user experience) testuje ją i sprawdza czy jest funkcjonalna oraz czy jej obsługa jest intuicyjna z punktu widzenia użytkownika.
SEO specialist, PPC specialist – specjalista do spraw SEO odpowiada za podnoszenie pozycji witryn w wyszukiwarkach poprzez optymalizację strony pod kątem słów kluczowych czy efektywnego linkowania. PPC specialist zajmuje się planowaniem i realizacją kampanii reklamowych Google AdWords.
Copywriter – zadaniem copywritera jest tworzenie tekstów – począwszy od merytorycznych i chwytliwych treści na strony www, przez opracowywanie treści wpisów w mediach społecznościowych, po tworzenie blogów firmowych, artykułów sponsorowanych, opracowywanie treści mailingów, haseł reklamowych czy treści do aplikacji mobilnych.
Social media specialist – osoby, które pracują w dziale odpowiedzialnym za social media, zajmują się opracowywaniem komunikacji z użytkownikami mediów społecznościowych, tworzeniem harmonogramów postów, moderowaniem komentarzy czy odpowiadaniem na wiadomości prywatne.

O mnogości stanowisk i różnorodności zajęć wspominamy nie bez przyczyny. W końcu możliwość uczenia się od specjalistów z innych dziedzin (a także od ekspertów z własnej branży) daje ogromne szanse na rozwój, poszerzanie umiejętności i zwiększanie kompetencji. Więcej na ten temat już za chwilę.

Zalety pracy w agencji interaktywnej


Proces tworzenia strony internetowej, kampanii reklamowej, aplikacji mobilnej czy planowania komunikacji w mediach społecznościowych to wspólna praca wielu osób. Spotkania, rozmowy, dzielenie się pomysłami i regularne burze mózgów to doskonałe okazje do uczenia się od innych, stymulowania do kreatywnych działań i uwalniania nowych pomysłów. Jednak to dopiero początek zalet agencji interaktywnych. Co jeszcze przemawia za podjęciem takiej pracy? Oto kilka powodów:
Twórcza energia i swobodna atmosfera
W wielu ogłoszeniach o pracę znaleźć można obietnice, takie jak: „praca w przyjaznej atmosferze”, „praca w kreatywnym środowisku”. Pomyśleć można wtedy, że to kolejne czcze obietnice pracodawcy, który tylko kusi potencjalnych pracowników zapewnieniami, niemającymi pokrycia w rzeczywistości. W przypadku agencji interaktywnych sprawa ma się jednak nieco inaczej. W takich miejscach zazwyczaj naprawdę panuje swobodna atmosfera, która sprzyja twórczym działaniom. Dlaczego? Ponieważ zwykle pracują w nich osoby, które nie znalazły się tam z przypadku, mają podobną energię i naprawdę interesuje je ich praca.
Trochę w Polsce, a jakby za granicą
„Praca przy tworzeniu ambitnych, międzynarodowych projektów” – to kolejny, obowiązkowy punkt w wielu ogłoszeniach o pracę. Jak wygląda sytuacja w agencjach interaktywnych? Prężnie działające agencje bardzo często współpracują z dużymi, międzynarodowymi koncernami czy korporacjami. Nawet jeśli nie świadczą usług bezpośrednio dla filii znajdującej się za granicą, tylko dla polskiego oddziału, to kultura korporacji i sposób pracy pozostają bardzo podobne. Ponadto, przy współpracy z międzynarodowymi korporacjami, bardzo często istnieje możliwość nawiązywania kontaktów z zagranicznymi agencjami, które również pracują dla danej firmy. Można dzięki temu poznać zupełnie inny system pracy, zainspirować się i nauczyć nowych umiejętności.
Na którą do pracy?
Bardzo często w agencjach interaktywnych obowiązują elastyczne godziny pracy. Oznacza to, że pracownicy mogą zaczynać pracę w określonym przedziale czasowym (np. między 8.00 a 10.00) i kończyć ją po upływie 8 godzin. Zdarza się, że możliwa jest także praca zdalna. Oczywiście nie jest to regułą i nie oznacza, że zawsze można stawiać się w biurze o dowolnej porze bez informowania o tym przełożonego. Jednak możliwość dopasowania godzin pracy do własnych potrzeb jest dużo bardziej prawdopodobna niż w innych firmach.
Porozmawiajmy o pieniądzach
Ten aspekt z pewnością interesuje wiele osób – czy pracownicy agencji interaktywnych zarabiają godziwe pieniądze? Wiele zależy oczywiście od stażu pracy, wiedzy oraz doświadczenia. Oczywiste jest, że osoby, które dopiero zaczynają karierę, muszą liczyć się z tym, że ich zarobki nie będą najwyższe. Nie oznacza to jednak, że nie mają one szansy na podwyżkę czy awans. Wręcz przeciwnie! W agencjach interaktywnych zwykle docenia się pracowników, którzy wykazują inicjatywę, utrzymują zaangażowanie na wysokim poziomie i… działają! Dzięki takim postawom w krótkim czasie można awansować z pozycji juniora na pozycję managera.
Istotny jest również fakt, że agencje interaktywne bardzo często wykorzystują premiowany system wynagrodzeń. Oznacza to, że pracownicy, którzy biorą udział w danych projektach, po ich zrealizowaniu otrzymują od pracodawców często niemałe premie, obliczane na podstawie wcześniej ustalonych progów procentowych.
Popyt na IT
W czasach, gdy wiele firm powstaje i równie dużo się zamyka, branża IT ma raczej stabilną pozycję. A jeśli można mówić o zmianach, to w kontekście rozwoju i rosnącego zapotrzebowania na usługi IT. W związku z tym zatrudnienie się w agencji interaktywnej, zwiększa szanse na zdobycie stałej pracy i nawiązanie długofalowej współpracy.
Co jeszcze przemawia za pracą w agencji? Osoby, które nie przepadają za monotonnymi zajęciami, nuży je wykonywanie powtarzalnych czynności, za to lubią nieco adrenaliny i codzienną współpracę z innymi osobami, mogą być z pracy w agencji bardzo zadowolone. Na koniec nie sposób nie wspomnieć o satysfakcji, jaką przynosi oglądanie na własne oczy efektów swojej pracy, zadowolenie klienta i uczucie, że ma się realny wpływ na proces twórczy realizowanych projektów.
Konsultacja: Agencja Empressia





💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.