reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

30

05 2017

Znamy szczegóły komunikacji zastępczej na czas remontu linii 447!


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Znamy szczegóły komunikacji zastępczej na czas remontu linii 447! - Grodzisk News


PKP Polskie Linie Kolejowe na specjalnie zwołanej konferencji prasowej podały dziś szczegóły funkcjonowania komunikacji w okresie rocznego zamknięcia obu torów podmiejskich między Grodziskiem a Warszawą Włochami. Trzonem komunikacji będzie pięć zastępczych linii autobusowych.


REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Przebudowa linii 447 oznaczać będzie dla pasażerów podróżujących na linii skierniewickiej konieczność korzystania przede wszystkim z autobusów, które na mocy ustaleń z PKP PLK zorganizują Koleje Mazowieckie oraz Zarząd Transportu Miejskiego. Jedna ? oznaczona symbolem ZG ? kursować ma pomiędzy Warszawą a Grodziskiem, druga ? ZM, obsłuży podróżnych na trasie pomiędzy Grodziskiem a Milanówkiem. Dwie kolejne ? oznaczone odpowiednio symbolami ZB oraz ZP ? będą woziły ludzi pomiędzy Brwinowem a Warszawą i pomiędzy Pruszkowem a stolicą. Wreszcie piąta linia, o której mowa, to podmiejskie połączenie ZTM nr 717 kursujące na co dzień z Piastowa do Warszawy i z powrotem. Linia zostanie wzmocniona i będzie kursować co 10 minut w godzinach szczytu oraz co kwadrans w okresie pozaszczytowym.

Z punktu widzenia mieszkańców naszego regionu najważniejsze są szczegóły dotyczące linii ZG (Warszawa ? Grodzisk) oraz ZM (Milanówek ? Grodzisk). Podstawowe założenia funkcjonowania linii ZG są następujące: kursy realizowane będą przez 12-metrowe autobusy. W dni robocze odjazdy przewiduje się co kwadrans, zaś w dni świąteczne ? co pół godziny. Przy czym pasażerowie linii grodziskiej będą mieli także możliwość przesiadek do pociągów WKD, do których autobusy dowiozą ludzi. Ponadto kolejarze cały czas opracowują szczegóły wprowadzenia połączenia KM między Grodziskiem a Warszawą po torze dalekobieżnym. Jeśli wierzyć zapowiedziom grodziskich włodarzy, w godzinach szczytu mogłyby kursować cztery pociągi na godzinę. Przystanek Warszawa Aleje Jerozolimskie umożliwi sprawne przesiadki z autobusów zastępczych do pociągów SKM, KM i WKD.

Mieszkańcy sąsiedniego Milanówka zapewne chętnie z tego rozwiązania skorzystają, bowiem podróż linią autobusową nie jawi się na kolorowo. Kolejarze szacują, że podróż linią ZG z Grodziska do stacji Warszawa Zachodnia zajmie od 74 do 89 minut. Linia przejeżdżać będzie bowiem przez cały korytarz od dworca w Warszawie Zachodniej przez Pruszków, Brwinów, Milanówek do Grodziska właśnie.

Spójrzmy jeszcze jak ma w praktyce wyglądać zastępcza komunikacja z Milanówka. Linia ZM będzie połączeniem wahadłowym, niejako uzupełniającym dla linii ZG. Autobusy ZM mają kursować co 15 minut w szczycie przewozowym w dni robocze i przede wszystkim dowieźć milanowian do pociągu, który wyruszy z Grodziska i zatrzyma się dopiero w Warszawie. Poza godzinami szczytu połączenie obsługiwane przez 12-metrowe autobusy będzie funkcjonowało co pół godziny. Czas przejazdu z Milanówka do Grodziska oszacowano na minimalnie 12, a maksymalnie na 15 minut. Z kolei minimalny czas przejazdu z Milanówka do Warszawy Zachodniej (linia ZM + pociąg z Grodziska) wyliczono na 30 minut, a maksymalny jest o kwadrans dłuższy. W przypadku podróży linią ZG te wartości to 62 minuty ? czas minimalny, 75 minut maksymalny. Szczegóły dotyczące pozostałych linii znajdziecie w zamieszczonych poniżej grafikach.

Przedstawiciele PKP PLK i ZTM podkreślali na konferencji, że wytyczone trasy powstały po konsultacji z zainteresowanymi samorządami oraz po licznych przejazdach technicznych.

A jak będzie wyglądała sprawa biletów? Czy na bilecie Kolei Mazowieckich pojedziemy autobusem ZTM i odwrotnie? ? Jeszcze nie ustaliliśmy szczegółów, ale chcielibyśmy aby pasażerowie nie zastanawiali się jaki bilet mają mieć, bo przyjechał autobus z taką, a nie inną literką. Będziemy dążyć do tego, aby na tym wspólnym odcinku, mogli pojechać zarówno pociągiem Kolei Mazoiweckich z biletem ZTM, jak i autobusem np. ZG z biletem KM ? mówi Marek Chmurski z ZTM.

Zorganizowanie tych kilku linii autobusowych to nie tylko spore wyzwanie logistyczne, ale również i ekonomiczne. ? Dokładnego kosztu jeszcze nie znamy, ale mówimy tu o kwotach idących w dziesiątki milionów złotych, ale to jest kwota, która rozłoży się w czasie ? podkreśla Chmurski.

Dla ułatwienia zamieszczamy ściągawki oraz trasy poszczególnych linii autobusowych.

...





💬︎   dodaj komentarz

"Wreszcie piąta linia, o której mowa, to podmiejskiej połączenie ZTM nr 717 kursujące na co dzień z Piastowa do Warszawy i z powrotem"

Ładne zdanie, ktoś to czyta przed publikacją? ;)

mirek
30-05-2017 14:04








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.