11 08 2017

WKD planuje kolejne inwestycje

11.08.2017, godz.: 08:06
WKD planuje kolejne inwestycje
Fot. wkd.com.pl

Na specjalnym spotkaniu władze Warszawskiej Kolei Dojazdowej podsumowały zrealizowane w tym roku inwestycje. Poinformowały również o planach inwestycyjnych na bliższą, jak i dalszą przyszłość.

Wukadka z końcem lipca zakończyła dwie ważne inwestycje, czyli modernizacja mostu na rzece Zimna Woda pomiędzy Nową Wsią Warszawską a Kaniami Helenowskimi oraz kompleksowa naprawa toru nr 2 na odcinku 7 km. – Dzięki wykonanym inwestycjom w infrastrukturę kolejową mamy na co najmniej kilkanaście najbliższych lat zapewnione dobre warunki dla niezakłóconej i właściwej realizacji rozkładu jazdy pociągów – powiedział pełniący obowiązki prezesa zarządu WKD Michał Panfil. Podkreślił bardzo dobre przygotowanie inwestycji, znakomitą współpracę między WKD a wykonawcą prac, a także pochwalił wykonawcę za terminowość, pracę zgodnie z harmonogramem. Łączny koszt tych dwóch inwestycji to ponad 8,6 mln zł.

Nakłady na inwestycje w minionym roku były bardzo duże, ale część prac została sfinansowana z funduszy uzyskanych ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Jak poinformowała Jolanta Dałek, członek zarządu spółki, w minionym roku na wszystkie prace modernizacyjne WKD wydatkowała ponad 100 mln zł. Podkreśliła również, że są zabezpieczone środki na kolejne działania.

Przewoźnik ma bardzo ambitne plany inwestycyjne, którym jednym z głównych punktów jest budowa drugiego toru do Grodziska. – Budowa drugiego toru między Podkową a Grodziskiem jest istotną pozycją w naszych planach, na ukończeniu znajduje się opracowywane studium wykonalności. Jeżeli uda się zabezpieczyć szacowane środki w wysokości 90-100 mln zł, to budowa powinna zostać zrealizowana w latach 2020-2021 – podkreślił Michał Panfil.

Ponadto w planach WKD są również mniejsze inwestycje takie jak m.in. elektryfikacja toru postojowego na stacji Podkowa Leśna Główna, przebudowa nawierzchni drogowej na siedmiu przejazdach kolejowych WKD (realizacja w drugiej połowie tego roku), czy wyposażenie w dodatkowe urządzenia samoczynnej blokady liniowej szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska.

Działania inwestycyjne mają znacząco poprawić komunikację we wszystkich gminach zlokalizowanych w południowo-zachodnim paśmie aglomeracji warszawskiej, przez które przebiega linia WKD – poprzez wzrost komfortu podróży i poczucia bezpieczeństwa.

Dodaj Komentarz

  • DD

    Drugi tor budują od kilkudziesięciu lat. Może temu prezesowi uda się ten wyczyn.

Portal GrodziskNews.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie nie związane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Portal GrodziskNews.pl wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu bez zgody jest zabronione.
Blogi