reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

19

11 2016

Kolejarze szykują olbrzymią inwestycję. Ciężkie czasy dla pasażerów


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Kolejarze szykują olbrzymią inwestycję. Ciężkie czasy dla pasażerów - Grodzisk News


PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na projekt przebudowy linii średnicowej na odcinku Warszawa Wschodnia ? Warszawa Zachodnia. Inwestycja obejmuje przystanki, tory podmiejskie i dalekobieżne oraz wiadukty i tunele. Co to oznacza dla pasażerów? Kolejne lata utrudnień.


REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

W przyszłym roku ma ruszyć remont podmiejskiej linii kolejowej między Warszawą Włochy a Grodziskiem. Zakres robót głównych przy całkowitym zamknięciu linii 447 w aktualnym harmonogramie zaplanowany jest na okres od 3 września 2017 r. do 8 grudnia 2018 r. W tym czasie pasażerowie będą się zmagać z dużymi utrudnieniami. Choć prace się jeszcze nie zaczęły to kolejarze już przymierzają się do kolejnego remontu.

Wczoraj PKP PLK ogłosiły przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego dla realizacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie. Kolejarze planują modernizację przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Powiśle, stacji Warszawa Śródmieście i Warszawa Wschodnia, a także m.in. mostu średnicowego, tuneli do Warszawy Centralnej i Warszawy Śródmieście, wiaduktów kolejowych, czy układu torowego. To olbrzymia inwestycja, która zakłada m.in. zwiększenie przepustowości kluczowej stacji Warszawa Śródmieście, który obecnie ogranicza jego nietypowy układ ? dwa tory linii podmiejskiej są obsługiwane przez trzy perony. Jednym z wariantów branych pod uwagę jest budowa tam dwóch peronów wyspowych, co pozwoli na dobudowę dwóch kolejnych torów. Dzięki takiemu rozwiązaniu stacja ta będzie mogła przyjąć w tym samym momencie dwa pociągi z tego samego kierunku.

Wykonawca opracuje dokumentację dla wymienionych obiektów na podstawie wariantu wybranego na etapie koncepcji wstępnej, a ta ma być gotowa najpóźniej po czterech miesiącach od daty podpisania umowy. Gdy PKP PLK zdecydują się na jakiś wariant, w ciągu dwóch miesięcy wykonawca opracuje koncepcję programowo-przestrzenną. Kolejne cztery miesiące zajmie opracowanie projektów budowlanych, a sześć miesięcy ? opracowanie programów funkcjonalno-użytkowych. Prace projektowe powinny być gotowe w ciągu 25 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. Natomiast pełnienie nadzorów autorskich wykonawca ma prowadzić do dnia zakończenia robót i przekazania obiektów do eksploatacji (ale nie dłużej niż 100 miesięcy od daty podpisania umowy).

W przetargu zaznaczono, że w trakcie opracowywania organizacji robót budowlanych wykonawca projektu musi uwzględnić możliwość prowadzenia robót przy pełnym zamknięciu jednej z linii średnicowych i zachowaniem ruchu pociągów bez ograniczeń na drugiej. PKP PLK zakładają w pierwszej kolejności zamknięcie linii średnicowej dalekobieżnej,a następnie podmiejskiej. Roboty w układzie dalekobieżnym wraz z odbiorami mają potrwać około 20 miesięcy, natomiast w układzie podmiejskim ? około 30 miesięcy.

Inwestycja ma zostać zrealizowana do 2023 r.





💬︎   dodaj komentarz

To jakaś masakra!

Monia
19-11-2016 14:22








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.