01
02 2016
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
01.02.2016, godz. 19:52
Milanowska rada miejska zmodyfikowała wieloletnią prognozę finansową miasta. Jedna ze zmian dotyczyła określenia zarówno nowej kwoty, jak i terminu przygotowania projektu przebudowy budynku poczekalni.
PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają rozpocząć kolejną inwestycję na linii podmiejskiej Grodzisk ? Warszawa Włochy. Modernizacja obejmie nie tylko torowisko, lecz także przystanki. W przypadku Milanówka będzie to przebudowa przejścia podziemnego oraz wyjścia na ul. Krakowską i wejścia na peron, a także samego peronu. Okazuje się, że jeszcze poprzednia ekipa rządząca w mieście ogrodzie podpisała z kolejarzami zobowiązanie na wykonanie projektu przebudowy poczekalni dworca PKP, a następnie na samą realizację tej inwestycji.
Fakt obowiązywania takich ustaleń burmistrz Wiesława Kwiatkowska potwierdziła na wspólnym posiedzeniu Komisji Budżetu oraz Komisji Praworządności z 26 stycznia. ? Mamy zobowiązanie, które powinnam podpisać, ale nie muszę. Potrzebuję do tego zgody rady. Jeżeli państwo (radni ? przyp. red.) nie wyrazicie zgody, to kolejarze będą płakać, ale nic nie będą mogli zrobić. Nie dyskutuje z tym, co na nasze zlecenie zostało zrobione. Przedstawiam tylko fakty i musimy się do tego odnieść, bo ja jestem zobowiązana do kontynuacji działań poprzednika. Ja się jednak pod tym nie podpiszę, dopóki państwo uchwałą nie przeniesiecie mi środków na 2017 rok ? mówiła na owym posiedzeniu gospodyni Milanówka.
Kilka dni później, na sesji radni wyrazili zgodę na przesunięcie pieniędzy w WPF-ie. Pozwoli to Milanówkowi na przystąpienie do zmiany wcześniej wykonanego projektu budowlanego. Okazuje się, iż jest ona po prostu konieczna dla realizacji inwestycji.
Projekt wykonawczy modernizacji linii kolejowej zawiera, poza kubaturą obiektu, zobowiązanie gminy do dostosowania schodów i szybu windowego w ramach projektu, który został przygotowany na zlecenie milanowskiego samorządu. Niestety jest pewien problem. ? Obecna wysokość przejścia podziemnego to 205 cm, a zgodnie z obowiązującymi przepisami powinno mieć około 2,5 metra. Dlatego też kolejarze będą pogłębiać przejście, a my będziemy musieli dołożyć kilka schodków w dół. Ponadto schody z budynku poczekalni do przejścia podziemnego mają cztery metry szerokości, natomiast schody w naszym projekcie budowlanym są już dostosowane do większej głębokości przejścia. Zgodnie z nim mają 1,9 metra. Pozostałe 2,1 metra ma być przeznaczone na windę. Niestety nie zostały przewidziane zjazdy dla rowerów, ponieważ przejście jest za wąskie. Według mnie to będzie spory problem, gdy tłum ludzi będzie czekał z rowerami w kolejce do windy, zwłaszcza, że nie jest to tylko dworzec i obsługa pasażerów, ale także miejsce komunikacji pomiędzy dwoma częściami miasta. Zdecydowałam, że jeżeli się Państwo zgodzą, podpiszę wstępne porozumienie, ale na pewno nie użyję tam słowa winda, ponieważ będę szukała alternatywnego sposobu na zabezpieczenie miejsca na urządzenie, które pomoże przy wejściu i wyjściu do przejścia m.in. osobom niepełnosprawnym. Mogą to być różne formy, niekoniecznie winda ? wyjaśniała Kwiatkowska na posiedzeniu komisji.
W rozmowie z nami burmistrz podkreśliła, że zaktualizowaną i pełną dokumentację przebudowy dworcowego obiektu miasto miasto musi mieć gotowe w 2017 roku. Co ciekawe ? zarówno budynek, jak i teren na którym on się znajduje należy do kolei więc Milanówek sfinansuje nie swoją inwestycję... ? Nad kształtem tego porozumienia będziemy z kolejarzami jeszcze dyskutować. Więcej będziemy mogli powiedzieć w przyszłym tygodniu ? zaznacza Kwiatkowska.
Budyneczek jak malowany. Ale z tymi schodami to lipa. Lepiej żeby zostało jak jest
Gość
01-02-2016 21:47
Schody 1,9 metra? Kto to zatwierdzał?
Henk
01-02-2016 21:47
fuuu, co za bezduszne ścierwo z tego projektu. a co z podmiejska tak w ogole?
km
18-04-2016 01:21
Szkoda że nie jest stylowy.Miasto Ogród,Mały Londyn,zmienia się w Nowoczesność.Szkoda.....
Małgorzata Sulska - Kłyszyńska
25-03-2018 12:44
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.