15
03 2017
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
15.03.2017, godz. 13:24
Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych z szefem spółki Ireneuszem Merchelem (na zdjęciu) spotkali się dziś w Grodzisku z dziennikarzami, by porozmawiać o zbliżającej się modernizacji linii 447. Potwierdzili, że zamknięcie obu torów podmiejskich potrwa rok. Po tym czasie czekają jeszcze pasażerów dwumiesięczne, ale znacznie mniejsze utrudnienia.
Według pierwotnych założeń remontowych prace miały potrwać 22 miesiące, później skrócono ten czas o miesiąc, zgodnie założeniem, że realizacja inwestycji obędzie się wedle modelu 4-15-2 czyli 4 miesiące na prace przygotowawcze, 15 miesięcy prac przy zamkniętych torach i 2 miesiące na prace końcowe. Dziś jednak prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, poinformował o skróceniu czasu całkowitego zamknięcia linii podmiejskiej o kolejne trzy miesiące.
? W Grodzisku już wkrótce rozpocznie się modernizacja linii kolejowej na fragmencie bardzo istotnym dla aglomeracji warszawskiej. Remontem będzie objęty odcinek długości dwudziestu kilku kilometrów. Niebawem podpiszemy umowę z wykonawcą inwestycji, a w maju będziemy wchodzili na roboty torowe ? mówił na spotkaniu z dziennikarzami Merchel ? Całkowite zamknięcie torowiska na odcinku od Grodziska od Warszawy przewidujemy w okresie od września 2017 do września 2018 roku. Przez kolejne miesiące po tym czasie prowadzone będą roboty wykończeniowe ? dodał.
Istotną informacją z punktu widzenia mieszkańców naszego regionu jest fakt modernizacji przejść podziemnych na przystankach PKP, m.in w Milanówku. ? Przygotowaniom do tej modernizacji przejść mają służyć te dwumiesięczne zamknięcia torów dalekobieżnych. Tak, by od w września móc całkowicie na 12 miesięcy zamknąć linię 447. Po tym czasie będą utrudnienia jeszcze przez dwa miesiące, ale już znacznie mniejsze i linia podmiejska będzie dostępna dla pasażerów ? mówi Daniel Boruchalski, dyrektor projektu.
Zamknięcie pierwszego toru nastąpi zatem w maju, a drugiego w lipcu. Na spotkaniu w Grodzisku kolejarze nie podali jeszcze szczegółów dotyczących komunikacji zastępczej, ale? ? Zapewniamy, że informacje na ten temat zostaną odpowiednio wcześniej podane do publicznej wiadomości, tak by nikt nie był tymi propozycjami zaskoczony ? zaznaczył Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Celem inwestycji na dwudziestodwukilometrowej linii jest zwiększenie niezawodności i punktualności przejazdu oraz lepsza obsługa pasażerów, w tym dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie. Przedsięwzięcie ma również poprawić system komunikacji w stolicy.
fot. GrodziskNews
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.