reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

25

07 2023

Finał rekordowego zamówienia – wszystkie Flirty w parku maszyn Kolei Mazowieckich


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

foto: Koleje MazowieckieFinał rekordowego zamówienia – wszystkie Flirty w parku maszyn Kolei Mazowieckich - Grodzisk News


Koleje Mazowieckie odebrały już wszystkie pojazdy z rekordowego zamówienia na 61 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt) typu ER160 FLIRT. Tym samym umowa ramowa podpisana w 2018 r. z siedleckim producentem taboru - firmą Stadler Polska została zrealizowana w całości. Kontrakt opiewał na ponad 2 mld zł.


24 lipca w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu zostały podpisane końcowe protokoły techniczne dwóch ezt FLIRT o numerach 60 i 61. Zostały one wyprodukowane w ramach ostatniej, piątej umowy wykonawczej, zawartej w kwietniu 2022 r.

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Wartość tego kontraktu to ponad 530 mln zł brutto, a dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 to ponad 215 mln zł. Tym samym w parku taborowym KM są już wszystkie zamówione nowoczesne, pięcioczłonowe pojazdy serii ER160 FLIRT produkcji Stadlera.

Wartość tego rekordowego zamówienia to ponad 2 mld zł, dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wyniosło niemal 727 mln zł, a dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020 to 96 mln zł.

W 2017 roku Spółka Koleje Mazowieckie ogłosiła przetarg na zakup aż 61 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą ich 18-letniego utrzymania. Było to największe dotychczas zamówienie na pojazdy szynowe na polskim ryku. W styczniu 2018 r. została podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą - spółką Stadler Polska.

– Jestem dumny, że udało się zrealizować tę umowę w całości, a nawet kilka dni przed zaplanowanym terminem. Szczególnie, że nie był to okres stabilizacji gospodarczo–politycznej, ale dynamicznych zmian związanych m.in. z pandemią czy z wybuchem wojny za naszą wschodnią granicą. Tym bardziej cieszę się, że osiągnęliśmy to, co było zaplanowane. Zgodnie z założeniami strategii Spółki inwestujemy w zakup nowoczesnych pojazdów i sukcesywnie wycofujemy z eksploatacji te najstarsze. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w realizację tego, tak ważnego dla nas projektu. Dzięki tym nowoczesnym pojazdom zwiększy się bezpieczeństwo i jakość pasażerskiego transportu kolejowego na Mazowszu – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu KM.

Elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich to pojazdy o lekkiej, aluminiowej konstrukcji. Są wyposażone w urządzenia ETCS poziomu 2 i spełniają wymagania najnowszych standardów TSI oraz aktualnych norm bezpieczeństwa zderzeniowego
(EN 15227). Podczas projektowania pojazdu inżynierowie Stadlera położyli szczególny nacisk na niskie zużycie energii oraz możliwie łatwą obsługę pojazdu. Jednoprzestrzenne składy posiadają przestronne strefy wejścia umożliwiające szybką wymianę pasażerów.

Dzięki temu, a także wysokiemu udziałowi niskiej podłogi, są łatwo dostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, z rowerami i wózkami dziecięcymi. Są wyposażone w wydajną klimatyzację, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, system informacji wizualno-dźwiękowej oraz bezprzewodowy dostęp do internetu. Posiadają platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom niepełnosprawnym oraz miejsca przystosowane do przewozu wózków dziecięcych
i rowerów, a także nowoczesne toalety.

Bezpieczeństwo na pokładzie zapewniają podróżnym między innymi defibrylatory oraz interkomy umożliwiające kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej. Pięcioczłonowe pojazdy mieszczą 590 osób, w tym 269 na miejscach siedzących. Poruszają się z prędkością maksymalną 160 km/h.








Dodaj komentarz

Regulamin

akceptuję regulamin komentarzy na GrodziskNews.pl


Portal GrodziskNews.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii użytkowników oraz tych, które nie są ich własnością. Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Jednocześnie redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania treści naruszających „netykietę” lub treści niepożądanych.

Za treści i działania niepożądane w portalu GrodziskNews.pl uznaje się:
– pornografię
– wulgarne, ordynarne i chamskie wypowiedzi, również takie, które stanowią zaprzeczenie pojęcia dyskusji na dobrym poziomie oraz obrażają kluby, osoby czy instytucje
– treści o charakterze prowokacyjnym
– wklejanie linków innych stron w oderwaniu od kontekstu dyskusji.
– rażące i celowe łamanie zasad języka polskiego

Informacje i materiały nadsyłane przez czytelników do redakcji portalu GrodziskNews.pl mogą być wykorzystywane według uznania członków zespołu redakcyjnego na potrzeby pracy nad publikacją oraz w samym artykule; chyba że w korespondencji z osobą nadsyłającą zaznaczono inaczej.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Portal GrodziskNews.pl wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu bez zgody jest zabronione.

Portal GrodziskNews.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie.



Treść komentarza
Podpis







📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.