TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

11

02 2022

Będzie modernizacja tunelu w Brwinowie. Najpierw projekt


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

foto: Facebook/Burmistrz Arkadiusz KosińskiBędzie modernizacja tunelu w Brwinowie. Najpierw projekt - Grodzisk News


Brwinów w 2020 rok zawarł z województwem mazowieckim i zarządem dróg wojewódzkich porozumienie w sprawie modernizacji brwinowskiego tunelu. Gmina ma zaprojektować przebudowę, zaś województwo ją sfinansuje. Problemem był jednak brak firm chętnych do wykonania projektu, czy tym razem znajdą się zainteresowane pracownie?


To pytanie z pewnością zadają sobie brwinowscy urzędnicy, którzy kilka dni temu ogłosili stosowny przetarg. – Z naszej oceny, zakres prac projektowych przebudowy przedmiotowego odcinka DW nr 720 w Brwinowie powinien obejmować: przebudowę jezdni oraz opasek drogi wojewódzkiej na całym odcinku od Ronda Wacława Kowalskiego do wysokości północno-wschodniego narożnika posesji ul. Rynek 4; przebudowę odwodnienia jezdni wraz z odcinkiem kanalizacji deszczowej do przepompowni; remont elewacji muru oporowego wraz z uszczelnieniem dylatacji obiektu na całym odcinku muru oporowego po zachodniej oraz wschodniej stronie jezdni drogi wojewódzkiej; przebudowę czterech odcinków barier ochronnych zlokalizowanych na murze oporowym po zachodniej stronie jezdni drogi wojewódzkiej (kolorystyka i styl barier powinna nawiązywać do barier wykonanych w 2019 roku wzdłuż chodnika po wschodniej stronie jezdni drogi wojewódzkiej) – wylicza na swoim Facebooku Arkadiusz Kosiński, burmistrz Brwinowa.

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Kolejne punkty projektu to odwodnienie nawierzchni drogi manewrowej zlokalizowanej na odcinku od posesji ul. Rynek 1 do torów kolejowych, z włączeniem odpływu wody do studzienki kanalizacji deszczowej usytuowanej przy bramie wejściowej do Parku Miejskiego w Brwinowie (przy posesji ul. Rynek 2) wraz z ewentualnym remontem (korektą wysokościową) istniejącej nawierzchni; a także wykonanie odwodnienia za pomocą drenażu skarpy terenu zlokalizowanego bezpośrednio za murem oporowym po zachodniej stronie jezdni drogi wojewódzkiej na odcinku od południowego wiaduktu linii kolejowej do przejścia dla pieszych przy rondzie W. Kowalskiego, z włączeniem odpływu wody z rury drenarskiej do przepompowni.

Opracowanie zakładać ma również wykonanie projektu odwodnienia istniejącego parkingu "Parkuj i jedź" przy ul. Grodziskiej, polegającego na przechwyceniu nadmiaru wody ze studni chłonnych zlokalizowanych w sąsiedztwie parkingu od strony drogi wojewódzkiej do przepompowni; przebudowę schodów przy przejściu dla pieszych w rejonie posesji ul. Rynek 2 wraz z zaprojektowaniem pochylni dla osób z niepełnosprawnościami, osób z wózkami dziecięcymi oraz dla rowerzystów.

W związku z przebudową w obrębie tunelu należy też zaprojektować stałą organizację ruchu uwzględniającą ruch rowerowy po jezdni drogi nr 720. Chodzi konkretnie o ustawienie znaku A-24 wraz z tabliczką „odstęp między pojazdami a rowerzystą”, jeżeli zarządca ruchu wyrazi na to zgodę.

Ważny punktem modernizacji tunelu ma być projekt sygnalizacji świetlnej informującej kierowców o nieprzejezdności tunelu z powodu zalania lub kolizji drogowej (sygnalizatory mają być usytuowane przed tunelem w rejonie zjazdu z Ronda Wacława Kowalskiego oraz przed tunelem w rejonie posesji ul. Rynek 4).

–Kilka dni temu ogłosiliśmy kolejny przetarg i czekamy na oferty. Mam nadzieję, że teraz uda się nam znaleźć projektanta, który wykona dokumentację do 15 grudnia – wyjaśnia burmistrz Kosiński. – Projekt, projektem, ale później przyjdzie czas na realizację prac budowlanych - dzisiaj trudno mi mówić o jakiejś perspektywie czasowej, bo nie mamy dokumentacji, ale mam nadzieję, że prace związane z modernizacją tunelu zostaną wykonane w 2023 a najdalej w 2024 roku.
Wówczas jednak - podobnie, jak przy okazji budowy Ronda Wacława Kowalskiego - nasz tunel będzie całkowicie zamknięty na jakieś 3-4 miesiące, bowiem tyle potrwają prace związane z remontem ścian murów oporowych oraz przebudową odwodnienia i jezdni – dodaje.








Dodaj komentarz

Odpowiadasz na

Wy przez 3miesiace w 2019 wylewaliscie opaski, obudź się szefie... Poza tym, jaki sens było to wykonywać w tamtym okresie- zamiast ustalić i wykonać remont generalny całego tunelu. Zacnie. Brawo zarządcy drogi i włodarze miasteczka.
Kierowca


Regulamin

akceptuję regulamin komentarzy na GrodziskNews.pl


Portal GrodziskNews.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii użytkowników oraz tych, które nie są ich własnością. Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Jednocześnie redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania treści naruszających „netykietę” lub treści niepożądanych.

Za treści i działania niepożądane w portalu GrodziskNews.pl uznaje się:
– pornografię
– wulgarne, ordynarne i chamskie wypowiedzi, również takie, które stanowią zaprzeczenie pojęcia dyskusji na dobrym poziomie oraz obrażają kluby, osoby czy instytucje
– treści o charakterze prowokacyjnym
– wklejanie linków innych stron w oderwaniu od kontekstu dyskusji.
– rażące i celowe łamanie zasad języka polskiego

Informacje i materiały nadsyłane przez czytelników do redakcji portalu GrodziskNews.pl mogą być wykorzystywane według uznania członków zespołu redakcyjnego na potrzeby pracy nad publikacją oraz w samym artykule; chyba że w korespondencji z osobą nadsyłającą zaznaczono inaczej.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Portal GrodziskNews.pl wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu bez zgody jest zabronione.

Portal GrodziskNews.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie.



Treść komentarza
Podpis







📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.