05
02 2016
Dominik Pietraszek Grodzisk News
05.02.2016, godz. 09:50
Kolejarze przygotowują się do modernizacji podmiejskiej linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Grodziskiem. Jednym z rozważanych wariantów jest całkowite zamknięcie linii podmiejskiej.
O tym, jak może wyglądać organizacja ruchu podczas planowanej modernizacji powiedziała 26 stycznia na wspólnym posiedzeniu Komisji Budżetu i Komisji Praworządności milanowskiej rady miejskiej burmistrz Wiesława Kwiatkowska. ? Ten remont rozpocznie się za około rok, a pociągi nie będą jeździły co najmniej dwa lata. Kolejarze najpierw chcieli wahadłowo puścić składy, ale stwierdzili jednak, że zamkną tory podmiejskie całkowicie i puszczą zastępczą linię autobusową. Pociągów nie będziemy mieli w 2017 i 2018 r. na odcinku od Grodziska do Pruszkowa. Od Pruszkowa będzie co prawda kursowała eskaemka, ale współczuję ludziom, którzy będą chcieli się tam dostać ? podkreśliła Kwiatkowska.
Czy rzeczywiście kolejarze zamierzają na tak długo całkowicie wyłączyć ruch pociągów do Grodziska? ? Obecnie jesteśmy na etapie, w którym wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu. Przewidujemy rozpoczęcie prac na linii za mniej więcej rok. Harmonogram prac będzie ustalony po zakończeniu procedury przetargowej. Do tego czasu Polskie Linie Kolejowe wspólnie z przewoźnikami, władzami samorządowymi oraz zarządami transportu aglomeracyjnego ustalą najbardziej korzystną formę przeprowadzenia prac modernizacyjnych z punktu widzenia pasażera. Zależy nam, aby podróżni w jak najmniejszym stopniu odczuli remont linii oraz mieli zapewniony jak najlepszy dojazd z i do Warszawy ? mówi nam Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych. ? Rozważane są trzy opcje prowadzenia prac: pierwszy ? przy otwartym jednym torze na całej długości linii, drugi ? przy częściowym zamknięciu linii pomiędzy Pruszkowem i Grodziskiem a otwartym jednym torze między Pruszkowem a Włochami oraz wariant trzeci ? przy całościowym zamknięciu linii. Wariant pierwszy i drugi zakłada najdłuższe zmiany z organizacji ruchu. Rozmowy i uzgodnienia cały czas trwają i nie zostały jeszcze rozstrzygnięte ? podkreśla.
Karol Jakubowski zaznacza, że wymiernym dla pasażera efektem prac będzie skrócenie czasu podróży oraz możliwość wprowadzenia dodatkowych połączeń na trasie, ale nie tylko. ? Remonty peronów na stacjach i przystankach sprawią, że podróżny będzie korzystał z wygodnych i dostosowanych dla osób niepełnosprawnych platform wyposażonych w nowe oświetlenie, tablice informacyjne i system megafonowy. Podwyższony zostanie poziom bezpieczeństwa poprzez np. instalację nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które dodatkowo zapewnią płynny ruch pociągów aglomeracyjnych ? mówi Jakubowski.
"Karol Jakubowski zaznacza, że wymiernym dla pasażera efektem prac będzie skrócenie czasu podróży" - dopytajcie tego Pana o ile nam się skróci ten czas podróży na trasie Grodzisk-Śródmieście? Zwłaszcza jak dojdzie jeszcze jedna stacja...
Adam
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.