21
06 2016
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
21.06.2016, godz. 13:53
pomiędzy Grodziskiem a Warszawą będzie całkowite wstrzymanie ruchu pociągów na tym odcinku w czasie remontu.
Potwierdził się zatem wybór przewidywany od dłuższego czasu, a sugerowały go zresztą zarówno wyniki konsultacji społecznych w poszczególnych gminach i związane z nimi stanowiska samorządowców, jak i preferencje samych kolejarzy. ? Dzisiaj możemy powiedzieć, że szanując wolę większości, wybraliśmy wariant modernizacji, zakładający wstrzymanie ruchu na czas najcięższych prac. Jest on najkorzystniejszy dla pasażera, bo ogranicza zmiany w komunikacji. Korzysta także wykonawca, bo może szybko i bezpiecznie pracować ? mówi Agnieszka Kwapisz, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Przypomnijmy co praktyce oznacza wybór wariantu z całkowitym zamknięciem linii podmiejskiej. Chodzi o wstrzymanie ruchu kolejowego na odcinku pomiędzy Grodziskiem a Warszawą na długi czas. Według pierwotnej wersji miały to być 22 miesiące, później skrócono ten czas o miesiąc, zgodnie założeniem, że realizacji inwestycji obędzie się zgodnie z modelem 4-15-2 czyli 4 miesiące na prace przygotowawcze, 15 miesięcy prac przy zamkniętych torach i 2 miesiące na prace końcowe. Kolejarze dążą jednak do tego, aby czas zamknięcia torów skrócić o kolejne trzy miesiące ? do dwunastu.
? Planowo przebiegają procedury przetargowe na remont linii. PLK są na etapie analizowania 9 wniosków złożonych do pierwszego etapu. Jednocześnie trwa sprawdzanie wykonawców pod kątem możliwości skrócenia czasu prac. Zarządcy infrastruktury zależy, by zamknięcie torów - czyli najcięższe roboty, były przeprowadzone w ciągu 12 miesięcy, a nie, jak wcześniej zakładano 15 ? poinformowały PKP PLK.
Nie zmienia to faktu, że linia 447 jest jednym z najbardziej obłożonych pasażersko ciągów kolejowych w kraju. Szczególnie w dni powszednie z trasy pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą korzystają tysiące pasażerów. ? Obecnie wspólnie z przewoźnikami i samorządami analizujemy warianty dla zastępczej komunikacji autobusowej oraz prowadzimy symulacje dla konkretnych propozycji. Zależy nam, by dobrze ustalić czasowy transport - jego formę i najwygodniejszy i sprawny rozkład pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą ? mówi Agnieszka Kwapisz z PLK.
Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac przy modernizacji linii 447 w pierwszym kwartale przyszłego roku. Celem inwestycji na dwudziestodwukilometrowej linii jest zwiększenie niezawodności i punktualności przejazdu oraz lepsza obsługa pasażerów, w tym dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w wygodne estetyczne wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Powstanie nowy przystanek w Parzniewie. Przedsięwzięcie ma również poprawić system komunikacji w stolicy.
Rozumiem że w związku z tym pkp obniży ceny biletów za tę katorgę!!!
gosc
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.