02
01 2023
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
02.01.2023, godz. 16:48
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przestrzega przed oszustami podszywającymi się pod pracowników ZUS. Tym razem naciągacze dzwonią i proszą o podanie danych potrzebnych do wypłaty środków z subkonta.
To nowy sposób aby wyłudzić informacje, które mogą posłużyć im np. do kradzieży lub zaciągnięcia kredytu. – - Oszuści wciąż udoskonalają swoje metody jak wyłudzić dane osobowe, bankowe czy okraść seniorów. Po oszustwach „na wnuczka” czy na „czternastą emeryturę” kolejną metodą naciągaczy jest zachęta do pozyskania pieniędzy z subkonta w ZUS – informuje Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
Do części placówek ZUS zgłosiły się osoby które odebrały telefon od osoby podszywającej się za pracownika ZUS. Oszuści proszą o podanie danych identyfikacyjnych niezbędnych do wypłaty środków z subkonta. Prawdopodobnie ich celem jest wyłudzenie informacji, które mogą później posłużyć np. kradzieży lub do zaciągnięcia kredytu.
– W naszym regionie nie otrzymaliśmy jeszcze takich sygnałów od klientów, niemniej jednak uczulamy szczególnie osoby starsze, aby były ostrożne i nieufne szczególnie podczas kontaktów telefonicznych z nieznanymi rozmówcami – dodaje rzecznik.
ZUS apeluje, by uważać również na maile rzekomo wysłane przez tę instytucję. Może być w nich informacja m.in. o niedopłacie składek i konieczności uregulowania jej w ciągu 24 godzin. Takie wiadomości mogą zawierać wirusy, dlatego należy je niezwłocznie usunąć.
Pamiętajmy, że ZUS dzwoni do ludzi tylko w określonych przypadkach. Nie wysyła do nich korespondencji mailowej. Kontakt elektronicznyodbywa się wyłącznie w sytuacji, gdy użytkownicy posiadają już profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i wyrazili zgodę na taką drogę komunikacji.
ZOBACZ TEŻ