27
01 2023
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
27.01.2023, godz. 10:00
Trwają prace przy` budowie drugiego toru Warszawskiej Kolei Dojazdowej między Podkową a Grodziskiem. Prace są bardzo zaawansowane, a ich efekty wreszcie widoczne także dla niespecjalistów. Na peronie stacji na Radońskiej powstały już nowe wiaty i tzw. mała infrastruktura.
7,5 km odcinek pomiędzy Podkową Leśną i Grodziskiem Mazowieckim zostanie rozbudowany i przebudowany. Poza budową nowego toru kompleksowo zmodernizowany zostanie również ten obecnie istniejący, a także stacje „Podkowa Leśna Główna” oraz „Grodzisk Mazowiecki Radońska”. Co ważne, infrastruktura kolejowa zostanie dostosowana do wymagań podróżnych z niepełnosprawnościami.
Na Radońskiej pojawiły się już wiaty i mała infrastruktura na peronach. Poniżej kilka zdjęć.
Całkowita wartość projektu to ponad 150 mln zł, z czego koszt robót budowlanych wyniesie 142,46 mln zł. Na realizację inwestycji spółka pozyskała środki unijne – 74,5 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, z czego dofinansowanie do robót budowlanych wynosi 68,8 mln zł. Prace rozpoczną się niezwłocznie po zawarciu umowy i będą prowadzone w kilku etapach. W ramach pierwszego wybudowany zostanie drugi tor na szlaku Podkowa Leśna Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki Radońska. Kolejny zakłada kompleksową przebudowę układu torowego stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska, a trzeci ostatni przebudowę istniejącego dotychczas toru na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Maz. Radońska.
Jednocześnie toczą się prace wykopowe w rejonie Podkowy Leśnej Głównej. Od kilku dni trwają prace związane z budową niezbędnej infrastruktury, która będzie zasilała i obsługiwała perony "Wukadki". Jest to jeden z etapów modernizacji linii WKD na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Podkowa Leśna Główna – poinformował podkowiański magistrat.
Za małe te wiaty . Ile ludzi się tam zmieści!!!
Mm
27-01-2023 13:32
Bo mniejsze jest tańsze! Może z czasem powiększą, tak jak rondo na skrzyżowaniu obwodnicy z ul.Logistyczną. Okazuje się, że te wszystkie pseudooszczędności nie są oszczędnościami. Dlaczego projektanci nie wyciągają wniosków?
Bezstronny
28-01-2023 08:49
Czy po zakończeniu prac zwiększy się częstotliwość kursów pomiędzy Warszawą i Grodziskiem?
Wb
27-01-2023 18:29
Jeśli by się nie zwiększyła, to po co by budowali drugi tor?
Gonzo
28-01-2023 00:24
Tak, częstotliwość się zwiększy.
Po prostu pociągi, które dojeżdżały tylko do podkowy leśnej, przedłużą swój kurs do grodziska. Nie wiem ile i jak to ma wyglądać, fajnie byłoby gdyby spółka ujawniła część swoich planów. 🙄
Jan Paweł II
28-01-2023 09:06
Przeprawy do kultury doprowadzić by wypadało... Chyba że gmina finansuje naprawę zawieszenia
Rudy z brejzers
27-01-2023 22:48
Bardzo ładne te wiaty, minimalistyczny a zarazem futurystyczny. Bardzo są estetyczne. Szkoda że są przystanki gdzie będą, również minimalistyczne i estetyczne szare płotki a na przykład na Piaskowej są paskudne żółte rury. Nie rozumiem takich decyzji.
Gienek Erotoman
28-01-2023 10:19
Wiatr, deszcz, słońce, śnieg... taka wiata przed niczym nie chroni.
ABC
28-01-2023 22:19
Czy takie wiaty będą też na wszystkich przystankach. Bardzo ładne i myślę po konstrukcji wandaloodporne
Gregory
28-01-2023 22:39
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.