TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja

30

04 2022

Umowa na 16 następnych flirtów dla Kolei Mazowieckich podpisana


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

foto: Koleje Mazowieckie/Mat. prasoweUmowa na 16 następnych flirtów dla Kolei Mazowieckich podpisana - Grodzisk News


Koleje Mazowieckie zawarły ze spółką Stadler Polska piątą, ostatnią już umowę wykonawczą przewidzianą w rekordowym kontrakcie ramowym z 2018 roku. Dotyczy dostawy 16 pociągów typu FLIRT. Oznacza to, że już w drugiej połowie 2023 roku przewoźnik będzie miał komplet 61 nowoczesnych pojazdów tego rodzaju.


– Finalizujemy największy w historii spółek kolejowych kontrakt na zakup nowoczesnych pociągów. Przed nami ostatnia dostawa 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT. Ten projekt to ogromne wyzwanie i rekordowa kwota przeznaczona na jego realizację. Aż 96 mln zł stanowiły środki unijne w ramach naszego programu regionalnego – podkreśla marszałek Adam Struzik.

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

W styczniu 2018 r. została podpisana umowa ramowa na dostawę 61 pięcioczłonowych, nowoczesnych, elektrycznych zespołów trakcyjnych ER 160 FLIRT. Umowa opiewa na kwotę ponad 2 mld zł i dotyczy zakupu 6 pojazdów FLIRT w ramach RPO WM 2014-2020 oraz kolejnych 55 szt. pojazdów tego typu przy wsparciu środków unijnych.

Wartość dofinansowania w ramach RPO WM 2014-2020 to ponad 96 mln zł, czyli 79 proc. wartości projektu. Kolejne dofinansowanie pochodzi z POIiŚ 2014-2020 i wynosi prawie 568 mln zł, co stanowi 50 proc. dofinasowania pozostałych umów wykonawczych. Natomiast wartość dofinansowania z POIiŚ 2014-2020, właśnie podpisanej, ostatniej umowy wykonawczej wynosi ponad 168 mln zł.

W ramach czterech umów wykonawczych podpisanych w poprzednich latach, na dostawę w sumie 45 pojazdów, spółka Stadler Polska wyprodukowała i przekazała Kolejom Mazowieckim już 29 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które były sukcesywnie wprowadzane do eksploatacji. Dostarczone pojazdy obsługują połączenia kolejowe na następujących trasach: Warszawa - Działdowo, Łowicz - Warszawa – Celestynów z możliwością obsługi stacji Warszawa Rembertów - Zielonka, Skierniewice - Warszawa - Mińsk Mazowiecki.

– To kolejny kontrakt realizowany z firmą Stadler. Odebrane dotąd przez nas pojazdy są naprawdę na najwyższym poziomie techniczno - eksploatacyjnym. Bezpieczne, komfortowe i niezawodne. Włączając do eksploatacji ezt ER 160 Koleje Mazowieckie konsekwentnie wdrażają strategię taborową, która zakłada stopniowe wyłączanie z użytkowania najstarszych pojazdów serii EN 57. Te pociągi planujemy wycofa z ruchu najpóźniej w 2027 r. – mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.


ZOBACZ TEŻ




💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2022 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.