22
02 2016
Dominik Pietraszek Grodzisk News
22.02.2016, godz. 15:21
Koleje Mazowieckie zamierzają do 2018 r. wycofać z eksploatacji najstarsze i niezmodernizowane pociągi typu EN57.
Mimo licznych inwestycji przewoźnika wciąż najliczniejszą grupą składów w parku taborowym Kolei Mazowieckich stanowią stare pociągi EN57 (105 sztuk). Jedak to w najbliższym czasie ma się zmienić. Pod koniec roku spółka podpisała umowę na modernizację 91 takich pojazdów, w tym 39 w zakresie piątego, najwyższego poziomu utrzymania. W ramach napraw P5 z modernizacją zostaną zamontowane nowe podzespoły, m.in.: przetwornica, sprężarka, silnik asynchroniczny, drzwi odskokowo-przesuwne. Zostanie zainstalowana pełna informacja pasażerska (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom), monitory LCD, system zliczania pasażerów, monitoring, oświetlenie, klimatyzacja, ogrzewanie szyb czołowych kabiny maszynisty, WC dla niepełnosprawnych. Pojazdy będą wyposażone w dwie krótkie pochylnie wykładane z podłogi przystosowane do obsługi wysokich peronów oraz dwie długie łamane, obrotowe pochylnie przystosowane do obsługi peronów niskich. Pojazdy zyskają instalację pod biletomaty bezgotówkowe i kasowniki biletowe, WiFi oraz gniazdka sieciowe.
Z kolei w ramach napraw poziomu czwartego zostaną wykonane m.in. powłoki lakiernicze ?antygraffiti? na pudłach EZT. Zostaną wymienione wszystkie przyciski w przedziałach pasażerskich na przyciski z napisami w języku Braille?a. Wykonawca zamontuje WiFi, kamery czołowe i urządzenia do nagrywania dźwięku. Pojazdy zyskają pełną informację pasażerską (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom).
Wartość całego kontraktu opiewa na blisko 330,5 mln zł brutto. ? Jest to sfinalizowanie największego przetargu na modernizacje taboru w historii Kolei Mazowieckich. Chcę przy okazji podkreślić, że podpisane umowy dotyczą ostatnich pojazdów przewidzianych do modyfikacji i modernizacji. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się wyłącznie ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to dostrzegalna zmiana ? powiedział w dniu podpisania umowy Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Co ciekawe to nie koniec inwestycji Kolei Mazowieckich w tabor. Przewoźnik zamierza również zakupić kilkadziesiąt nowych składów. ? W przyszłości mamy w planach zakup 55 całkiem nowych składów. Jest to perspektywa kilkuletnia i w tym momencie ciężko mówić o konkretach, ale faktycznie w kontekście przyszłych inwestycji taki temat się pojawia ? mówi nam Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich.
Co ciekawe do 2024 r. przy wsparciu Unii Europejskiej, na zakup taboru, jego modernizację oraz rozbudowę zaplecza technicznego województwo planuje przeznaczyć 2,7 mld zł.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.