reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

22

05 2021

Spółka CPK wybrała wykonawcę studium wykonalności „serca” systemu kolejowego


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

foto: cpk.plSpółka CPK wybrała wykonawcę studium wykonalności „serca” systemu kolejowego - Grodzisk News


Spółka wybrała firmę, która zajmie się pracami przygotowawczymi do budowy węzła kolejowego CPK. Węzeł ma zapewnić integrację Portu Solidarność z krajową siecią kolejową.


W minionym tygodniu spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała firmę, która wykona tzw. STEŚ, czyli studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe dla węzła przy Porcie Solidarność. Węzeł będzie centralnym punktem m.in. systemu kolejowego, który jest największą częścią Programu CPK. Będzie to HUB, który zintegruje ruch kolejowy, lotniczy i drogowy, przez co będzie to jedna z najbardziej skomplikowanych i rozbudowanych inwestycji infrastrukturalnych ostatnich lat. – Przed wykonawcą trudne zadanie. Nawet renomowane firmy inżynierskie rzadko mierzą się z tak skomplikowanym przedsięwzięciem. Węzeł CPK będzie całkowicie zintegrowany z lotniskiem. Będzie on w stanie obsłużyć przeszło połowę kolejowych relacji dalekobieżnych w Polsce, a także kolej regionalną i aglomeracyjną. Pasażerowie będą mogli dzięki temu dotrzeć do Portu Solidarność ze wszystkich stron świata. Układ węzła umożliwi również podróż w każdym z tych kierunków pasażerom wsiadającym lub przesiadającym się na CPK. Podpisanie umowy nastąpi natychmiast po uczynieniu zadość formalnościom przetargowym – mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK.

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Węzeł ten będzie punktem stycznym najważniejszych linii kolejowych w Polsce, ale – jak zapewnia spółka CPK – na jego budowie skorzystają również mieszkańcy naszego regionu. W ramach zadania powstaną połączenia łączące m.in. Grodzisk Mazowiecki, Żyrardów, Sochaczew i Błonie z Warszawą i z planowanym lotniskiem, a regionalne ekspresy zapewnią szybkie połączenia z miastami zachodniego Mazowsza (np. Płock) i województwa łódzkiego.

STEŚ ma obejmować odcinki linii dalekobieżnych i regionalnych. W ramach tych pierwszych będą to: odcinek linii kolejowej nr 85 pomiędzy rejonem Tłustego a rejonem Wiskitek, odcinek linii nr 5 pomiędzy stacją Korytów na styku z Centralną Magistralą Kolejową a punktem przecięcia z linią nr 3 w rejonie Sochaczewa, Teresina i Niepokalanowa oraz łącznice pomiędzy liniami nr 5 i 85 w konfiguracji zależnej od wariantu. W ramach połączeń regionalnych będą to odcinki zapewniające połączenie pomiędzy linią nr 3 (Warszawa – Poznań) na styku pomiędzy Błoniem i Sochaczewem a linią nr 1 (Warszawa – Łódź) lub ewentualnie przedłużeniem linii nr 447 na styku pomiędzy Żyrardowem a Grodziskiem Mazowieckim oraz łącznice pomiędzy liniami nr 1, 3 i 447 w konfiguracji zależnej od wariantu.

W ramach tego zdania wykonawca dostarczy spółce m.in. prognozy ruchu, a także analizy – np. ruchowo-eksploatacyjne, techniczne, środowiskowe i wielokryterialne – oraz przygotuje dokumentację geologiczno-inżynierską oraz mapy do celów projektowych. Celem tego zadania jest przygotowanie specjalistycznej dokumentacji na potrzeby projektowe wraz ze wskazaniem rokumendowanego przebiegu linii kolejowych.

Ile spółka zapłaci za STEŚ? Jako najkorzystniejszą uznano ofertę konsorcjum Egis Poland, Egis Rail (Francja) i Jaf-Geotechnika, która opiewała na 19,9 mln zł netto. Pozostałe oferty były znacznie droższe, przekraczały 30 mln zł netto.

Na przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wykonawca będzie miał ok. 10 miesięcy, a na realizację zakresu dokumentacji geotechnicznej oraz map do celów projektowych i rozliczenie całej umowy prawie 2 lata od momentu podpisania umowy.


ZOBACZ TEŻ




💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.