reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

28

04 2023

Proboszcz parafii w Adamowiźnie zawieszony. W jego sprawie toczy się postępowanie wyjaśniające


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

foto: Wojciech Bieńkowski/Wikipedia/CC BY-SA 4.0Proboszcz parafii w Adamowiźnie zawieszony. W jego sprawie toczy się postępowanie wyjaśniające - Grodzisk News


W połowie kwietnia mieszkańcom Adamowizny przekazano komunikat, iż wieloletni proboszcz tamtejszej parafii Mariusz B. nie będzie pełnił obowiązków. Kuria poinformowała wówczas, iż ksiądz musiał zostać zawieszony "mając na uwadze otrzymaną informację o możliwym niewłaściwym zachowaniu ks. Mariusza B., względem osoby, która ukończyła 15. rok życia".


Cały komunikat wygłaszany wówczas podczas przy mszy w Adamowiźnie brzmiał tak:

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Drodzy Parafianie Parafii św. Matki Teresy z Kalkuty w Adamowiźnie, mając na uwadze otrzymaną informację o możliwym niewłaściwym zachowaniu ks. Mariusza B., względem osoby, która ukończyła 15. rok życia, Kardynał Kazimierz Nycz zdecydował o zawieszeniu Waszego proboszcza w wykonywaniu urzędu, do chwili wyjaśnienia sprawy, zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Kanonicznego. Sprawa została przekazana do Stolicy Apostolskiej. Do domniemanego zdarzenia miało dojść na wiele lat przed mianowaniem ks. Mariusza B. proboszczem parafii św. Teresy z Kalkuty w Adamowiźnie.

Na ten czas administratorem parafialnym został mianowany ks. Adam Żukowski.

— † Rafał Markowski, Wikariusz Generalny, Biskup Pomocniczy AW


Fakt zawieszenia księdza Mariusza B. potwierdził rzecznik prasowy warszawskiej kurii ks. Przemysław Śliwiński. – Mogę potwierdzić jedynie informacje zawarte w komunikacie do parafian, a także to, że do kurii Archidiecezji Warszawskiej zgłosiła się jedna osoba, która w przeszłości miała zostać skrzywdzona przez ks. Mariusza – powiedział nam rzecznik kurii.

Według informacji podanych pierwotnie przez Onet, które udało nam się potwierdzić, sprawa nie została zgłoszona do prokuratury, gdyż ma charakter obyczajowy, a nie karny.

Na dziś nie wiadomo, jak długo potrwa postępowanie wyjaśniające wobec ks. Mariusza B.


ZOBACZ TEŻ




💬︎   dodaj komentarz

To dobra wiadomość.Lawina nabiera prędkości.Kościół zaczyna się walić. Na własne życzenie.

xenna
28-04-2023 14:15

możę najpierw trzaba dać się obronić? wyjaśnić, udowodnić?
gdyby Ciebie jako jasno anty-klerykalną osobę tak oskarżono,
a ogłoszenie o tym fakcie wywieszono publicznie w Twojej okolicy , co być powiedział?
nie zachowujmy się jak bolszewicy gdzie oskarżenie wystarczy

Adam
28-04-2023 14:59

Nawet nie wiesz co piszesz człowieku. Jak jesteś daleko od kościoła to sobie bądź, ciekawe gdzie po śmierci cię pochowają????? Potem z najwyższymi honorami chce się żeby do kościoła wnieśli. Jak szybko się rzuca w kogoś kamieniem nie znając jeszcze faktów. Póki co sprawa w trakcie wyjaśniania.

Optymista
28-04-2023 15:20

Nawet nie wiesz co piszesz człowieku. Jak jesteś daleko od kościoła to sobie bądź, ciekawe gdzie po śmierci cię pochowają????? Póki co sprawa w trakcie wyjaśniania. Czytamy ze zrozumieniem, a później komentujemy.

Optymista
28-04-2023 15:26

Dobra wiadomość?Dla ciebie?Uważasz się za dobrego ,życzliwego człowieka?Twój wpis świadczy jednoznacznie o tobie!Nie masz nic wspólnego z człowieczeństwem!!!

Susarex
30-04-2023 09:14

nie widze tego pomimo usilnych prob polskojezycznych mediow

xenia
07-05-2023 19:43

W przeszłości ksiądz Mariusz, jako utalentowany wikary funkcjonował w parafii św, Anny. Więc tak, czy siak działo się to w Grodzisku.
Ale ksiądz Mariusz jest także aktualnie wicedziekanem rzymskokatolickiego dekanatu grodziskiego. I na tej funkcji pozostał?

Wiktor
28-04-2023 15:27

A co, chciałbyś wskoczyć na jego miejsce?

zniesmaczony
05-05-2023 15:02

Jest też przysłowie: "cicha woda brzegi rwie"
Co wydarzyło się w przeszłości? Tylko Bóg to wie... Czy to była jej czy jego wina, czy na myśl o niej ciekła mu ślina? Z pianą na ustach z potem na czole, wytykacie błędy a źdźbło w oku kole. Inni go bronią jakby własne dziecię, po co sądy, rozprawy skoro wszystko wiecie. Uszanujcie księdza i jego "ofiarę", nie targujcie się jak przekupy na miejskim bazarze...

Adgar Elan Poe
25-05-2023 22:24

Jeżeli ktoś obrzucił błotem księdza przed zbadaniem sprawy to się nazywa pomówienie i na to są paragrafy. Mam nadzieję, że ten kto jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy poniesie odpowiedzialność bo nie można obrzucać błotem bezkarnie. Nawet gdyby to był biskup.

Agnieszka
13-02-2024 17:05

Ogólnie pedofili należy karcić pod każdym względem lecz ta sprawa na bank ma inny wydźwięk ten ksiądz był naprawdę spoko każdy chciał u niego robić chrzty śluby itp itd a że robił to za pół darmo i jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi wiadomo o co to konkurencja go po prostu wyeliminowała tak sobie myśle

Parafianin
28-04-2023 16:35

To akurat nie jest zaleta, że wszystkie przeszkody do przyjęcia sakramentów, w parafii tego księdza nie były przeszkodą lecz, hm.. cennikiem?

Alojzy
28-04-2023 19:50

Też tak myślę. Ksiądz Mariusz jest bardzo w porządku i jest proboszczem "najlepszej parafii na świecie". Może komuś to przeszkadza. Nie wiemy jakie są zarzuty, ale skoro coś zdarzyło się dawno (o ile w ogóle się zdarzyło) i nie jest to przestępstwo to istnieje coś takiego jak rozgrzeszenie i odkupienie winy.

Parafianka
28-04-2023 20:40

Tu nie ma mowy raczej o pedofilii bo osoba ukończyła 15 lat. To może być co najwyżej wykorzystanie osoby niedojrzałej psychicznie i wykorzystanie swojego statusu społecznego. Co oczywiście również byłoby bardzo naganne.

Ptr
29-04-2023 07:31

Mam podobne zdanie.

Robert
29-04-2023 08:48

Mam takie samo zdanie. To cudowny człowiek i przez chwilę w niego nie wątpiłam i nie wątpię. Jaka jest prawda...mogła jakąś dziewczyna się zandurzyć a słowa ranią i opinia gotowa.poczekajmy!

An
29-04-2023 19:26

Uważam, że to był/ jest bardzo uczciwy Ksiądz. Najwyraźniej był „niewygodny” i usunęli go

Ola
29-04-2023 20:57

Mam bardzo podobne zdanie parafia dosyć bogata więc fajny kąsek ks Mariusz włożył dużo pracy w budowę kościoła a widocznie ktoś chce zająć jego miejsce

Olka
29-04-2023 21:44

Dokładanie też jestem tego zdania . Tu jest coś grubymi nićmi szyte. Nie uwierzę w to że ks. Mariusz mógłby jakiegokolwiek czynu się dopuścić. Dla mnie to wzór ks. dla pozostałych , nie ubliżając nikomu oczywiście. Piękna parafia jak to zawsze ks. powtarza że ma "Najpiękniejszą Parafię na świecie " i tu kogoś w oczy kole.

Parafianin
15-05-2023 09:17

A mo sie wydaje ze ktoś mu świnie podkłada bo jest za fajny i za dobrze prowadzi parafię

ib
28-04-2023 18:43

Zgadzam się 👌

An
29-04-2023 19:30

zgadzam się

Parafianin
15-05-2023 09:54

Tak tu wszyscy pieknie piszą a nikt się nie zastanawia nad tym, że miał
/ma brata i siostrę i dlaczego nikt tego brata nigdy nie widziała co wiecej brat ma zone i dzieci i mieszka bardzo blisko?

Parafianin
14-01-2024 16:45

Lepiej późno niż w cale. Niestety optymizm nie pomoże..

NP
28-04-2023 18:48

Super ksiądz, zawsze serdeczny, nigdy nie dopominał się natrętnie o pieniądze, jednoczył parafian i przyciągał ludzi do kościoła. Wielka szkoda, że tak się stało. Wierzę, że sprawa zostanie szybko wyjaśniona i ksiądz do nas wróci. Podejrzewam prowokację, może chęć szantażu.

Marianna
28-04-2023 19:51

Jasne... "Pan Piotruś" kursował regularnie niczym kolejka SKM po okolicy zbierając kaskę.

olo
14-04-2024 15:37

Ksiądz, który potrafi przyciągnąć ludzi do kościoła, nie jest pazerny na kasę, bardzo lubiany może się nie podobać przeciwnikom kościoła.

Karol
28-04-2023 21:11

A może jest, paradoksalnie, konkurencją dla tych pazernych na pieniądze? Teoretycznie "odbiera" im Wiernych.

;)
29-04-2023 07:19

A go prawda..

An
13-12-2023 20:08

Jakby nie chce za bardzo się wypowiadać, ale ja i cala moja klasa z gimnazjum nr 3 w Grodzisku mazowieckim uwielbialiśmy księdza Mariusza i to była jedyna osoba która która chciała z nasza rozwydrzona klasa jeździć na wycieczki, przez trzy lata nie spotkałam się z żadnym dziwnym zachowaniem, nikt z moich znajomych się nie skarżył. Ksiądz był świetnym nauczycielem i przy tym kumplem który poświęcał swój wolny czas żeby nasza zgraja mogła gdzieś pojechać zamiast siedziec w szkole. Miał zawsze świetny kontakt z nami wszystkimi i nigdy nie przekraczał granic. Także, nie wiem co tam się wydarzyło, ale wątpię. Ps jestem zdeklarowana ateistka o słabym zdaniu na temat kościoła, a goscia uwielbiam i doceniam. Łącznie z tym ze kiedy pojawiały się łzy u niektórych z nas z powodów prywatnych i szkolnych zawsze rozmawiał i wspierał.

Uczennica
29-04-2023 00:23

Ten głos młodzieży coś wnosi do dyskusji, proszę wziąć to pod uwagę!

An
29-04-2023 19:45

Znam ks.Mariusza z lat gdy byłam nastolatką.Zwyczajnie po ludzku super gość !!!Zawsze pomocny,.zawsze.wspierał. Spędzał czas z mlodzoeza i parafianami. Przyciągał Ludzi do Kosciola i często im.pomagał psychicznie jak i finansowo. To muszą być zwykłe pomówienia, które powinny być srogo karane. Albo kobiecie się nudzi albo ewidentnie komuś Ks.Mariusz przeszkadza i została wynajęta do.zlych zamiarów.

Anonim
02-05-2023 06:36

Taki jest dokładnie csla prawda
Dziękuję za te słowa..

An
13-12-2023 20:09

Podziwiam tych, którzy wypowiadają się negatywnie nie znając księdza.
Wyraźnie jest napisane, że trwa postępowanie wyjaśniające, więc osąd na ta chwile jest zbędny. Gdzie domniemanie niewinności?!
Uważam, że ksiądz Mariuszu jest księdzem z powołania i przyciąga swoją osobą ludzi do Kościoła. Jak ktoś był chociaż na jednej mszy w naszej parafii ten wie o czym mówię. Każdego traktuje jako przyjaciela, a dzięki niemu parafia na Adamowiznie jest najlepszą parafią na świecie.

Pamiętamy jak ze 2 lata temu na tej samej parafii było włamanie, teraz JEDNA osoba zgłosiła niewłaściwe zachowanie po kilkunastu latach? Czy to nie jest bardziej podejrzane ?

Jedyne co to współczuję Proboszczowi i mam nadzieję że szybko wróci do parafii.

Wioletta K.
29-04-2023 08:40

Takie jest życie. Wystarczy, że raz się poślizgniesz i nogę złamiesz.
A może tu działa syndrom sztokholmski?

Wiktor
29-04-2023 08:54

Najlepszy Proboszczu najlepszej Parafii, czekamy na powrót, dbaj o zdrowie.

Col.
29-04-2023 09:47

Popieram życzę wytrwałości

Maria
30-04-2023 15:34

Dokładnie tak. Jak nie przywrócą ks. do naszej parafii odejdę od kościoła . To jest wzór dla innych księży.

Parafianin1
15-05-2023 10:14

Proponuję czytać ze zrozumieniem i dopiero po zrozumieniu tekstu komentować i pisać bzdury jak mało który.

Arczi
29-04-2023 10:18

Kasa i jeszcze raz kasa . Czego ja już niesłyszałem ,gwałt na chłopcu i dziewczynce, kombinacje finansowe , dziecko z parafianką. A ja powiem tak KASA, ładna liczna parafia, wiernych na mszy pełen kościół, dużo ślubów,chrzcin,pogrzebów(taniej niż w grodzisku),bo jest człowiekiem . I tu pojawia się kasa. Do źródełka trzebasię dostać,lub je wysuszyć bo inni mają mniej. I ostatnie pytanie -dlaczego tak późno bo komuś się postawił. A osąd zostawcie władzą świeckim i kościelnym.

kucharz
29-04-2023 14:02

Brawo za komentarz, jesteśmy tego samego zdania!

Col.
29-04-2023 17:13

Pełna zgoda tylko że jeśli nawet sprawa się wyjaśni na korzyść księdza w co ufam to ksiądz już tutaj nie powróci. Przecież o to chodziło.
Tego księdza tylko raz widziałam i słuchałam jego pięknego kazania o siostrach miłosierdzia jak działają w Warszawie. Zapamiętałam to wszystko i tego księdza który był wtedy zaproszony do parafii miłosierdzia Bożego na Orzeszkowej a ja sama byłam tam przypadkiem z Milanówka. To chyba coś mówi o tym księdzu jeśli minęło od tego czasu z pięć lat.

Ewa
30-04-2023 11:15

Ks.Mariusz ******* ,to bardzo dobry kapłan,a oskarżenie jest fałszywe.Ktoś chce skrzywdzić ks.Mariusza.Ja nie wierzę w to,że ks.Mariusz mógłby kogoś skrzywdzić.Jak pracował u św.Anny,był dobrym kapłanem,otwartym do ludzi,wesołym i miłym.Był u mnie po kolędzie,odbierałam tego kapłana pozytywnie,chociaż już wtedy pewien ktoś...źle go oceniał ale to była tylko zazdrość,zawiść.Ufam,że powróci do Adamowizny zupełnie oczyszczony z zarzutów.Czemu ten 15 letni osobnik dopiero teraz zgłosił się do Kurii z zarzutem,po kilku latach? co chciał ściągnąć kasę od księdza?może szantażował tego kapłana o pieniądze,a skoro ich nie otrzymał,to wniósł fałszywe oskarżenie.Podlość ludzka nie ma granic!!!

Anna
29-06-2023 19:56

Pełny kościół ludzi ze względu na piękne kazania ks. Proboszcza. Żadna miernota nie jest w stanie zagarnąć wyników ciężkiej pracy ks. Mariusza. Na sukces trzeba sobie zapracować- nie dziedziczy się ani nikomu nie kradnie. Wspieramy księdza!!!

Katechetka
13-02-2024 12:02

Zgadzam się

An
29-04-2023 19:31

Przez chwilę nie zwatpiłam...a teraz wiadomo o co chodzi...O kasę jak zawsze w tych czasach. Ktoś chce dostać "parę złotych" a że teraz kosciol płaci to można korzystać.
Ksiądz to cudowny człowiek oby chciał do nas wrócić...

Anna
29-04-2023 19:41

Cudowny uczciwy człowiek. Ewidentnie „komuś „ przeszkadzało to jak swietnie sobie radzi i jak ludzie go kochają. Pamietam jak 15 lat temu przed udzieleniem ślubu poprosiłam, aby ksiądz skrócił msze do minimum. Zaśmiał się tylko i powiedział „ skrócę „. Przez cały ślub rozluźniał atmosferę rzucając żarty i anegdoty. Dzięki niemu nie byliśmy zestresowani. A msza byla „krótka” wedle życzenia. Uwielbiam Księdza Mariusza

Aleksandra
29-04-2023 21:49

Ksiądz Mariusz wg mnie to najbardziej porządny i gardzący kasa ksiądz. Kiedyś będąc w poczekalni usłyszałem ze cena za zaświadczenie to modlitwa a pieniędzy nie chciał przyjąć . Zawsze z uśmiechem . Trzymaj się proboszczu !

Parafianin
30-04-2023 06:26

Potwierdzam, ja również nie musiałam płacić za zaświadczenie potrzebne do bycia chrzestną, a za ślub i mszę było "co łaska". Nauki przedmałżeńskie prowadzone przez ks.Mariusza były wspaniałe, tak samo jak ślub. Ks.Mariusz to niezwykle inteligentny, oczytany człowiek, empatyczny i ze świetnym poczuciem humoru człowiek. Nie wierzę że zrobił jakieś głupstwo.

Lena
03-05-2023 21:06

Brawo :)

An
26-08-2023 20:08

Bal kecuchom się kończy.

Ks. Teofil
30-04-2023 07:54

Nie można wydawać wyroków zanim się winy nie udowodni ale straszne jest to że jak zwykle przy takich sprawach wszyscy się od razu rzucają do obrony księdza a nie osoby która potencjalnie została skrzywdzona. I te tłumaczenia że ksiądz taki fajny to można/trzeba przymknąć oko na to i tamto.

Obiektywna
30-04-2023 09:42

Skoro jako osoba obiektywna pisze Pani o potrzebie obrony Osoby, która została potencjalnie skrzywdzona, więc nie ma potrzeby takowej bronić. A niestety rzucają się niektóre osoby atakujące księdza, któremu nie udowodniono winy, a jest podejrzenie. Oby miał sprawiedliwy osąd. Nikt nie chce przymykać oczu, tylko zwyczajnie ludzie nie wierzą jakoby to mogła być prawda znając nieposzlakowaną opinię księdza i mając o Nim b dobre zdanie

Niech zwycięży prawda
09-05-2023 10:29

Nie osądzaj pochopnie

Jadwiga Rita
30-04-2023 12:18

Ja bym jeszcze dokładniej prześwietlił finanse parafii.
Podczas budowy pewnie niezła kasa była przewalona że zbiórek wśród parafian ‼️

Jatowidze
30-04-2023 14:01

nawet jeśli popełnił jakiś błąd (bo jest człowiekiem) nie można skreślać go jeśli swoją posługę prowadzi tak aby przyciągnąć ludzi do Kościoła i wspiera okoliczną społeczność
każdy z nas popełnił nie jeden błąd w swoim życiu
" kto z was jest bez grzechu niech rzuci pierwszy kamieniem..." (J8)

leśny dziad
01-05-2023 10:13

Nawet jeśli popełnił błąd....
Saper jeśli popełni błąd na polu minowym...
Pilot jeśli popełni błąd pilotując samolot...
Księża przychodzą i odchodzą, a kościół zostaje.
Wierni nie służą proboszczowi, a Panu Bogu.
Wierni wystawiają ciekawe świadectwo grodziskiemu dekanatowi:
- w parafii w Adamowiźnie było najtaniej, czyli pozostali proboszczowie są pazerni?
- zawieszony proboszcz nie czepiał się szczegółów, czyli pozostali byli zbyt rygorystyczni?
- Adamowizna była to najlepsza parafia, czyli pozostałe były ...?

Wiktor
01-05-2023 14:04

Wiktorze, po Twojej odpowiedzi nasuwa się wrażenie, że jesteś jednym z tych "pazernych" itd.

Xxx
04-05-2023 16:54

Do osób w komentarzach obwiniających ofiarę - i gdzie jest ta wasza "miłość do bliźniego"? Jesteście jacyś chorzy

Jdjdjd
06-05-2023 19:48

Przydałby się dalszy ciąg. Ale dziennikarz nie sprawdzi, czy ks. Mariusz został pozbawiony również urzędu wicedziekana. Czy może pełnić nadal posługę kapłańską i gdzie ją pełni? Gdzie teraz mieszka ks. Mariusz?
Czy w Polsce seks oralny z osobą, która ukończyła 15 lat jest ścigany z urzędu? Jeżeli tak to dlaczego kardynał Kazimierz Nycz nie zawiadomił organów ścigania właściwych ze wglądu na miejsce zdarzenia?
Co pan Grzegorz Benedykciński napisał we Wstępniaku do Bogorii na ten temat? Burmistrz zna kardynała i byłego proboszcza z Adamowizny.
Czy był jakiś konflikt pomiędzy panami z tego trójkąta?
Dziennikarze nie mają w zwyczaju wracać do sprawy i odpowiadać na pytania czytelników. To są oczywiście źli, słabi dziennikarze.

Brzdąc
10-05-2023 19:37

Wszędzie tam gdzie jest Kościół rzymsko katolicki – jest seks i dewiacje. I to trwa od wieków. Na świecie jest tylko jedna organizacja, która takich seks-dewiantów sama rekrutuje, potem tychże dewiantów wspiera a w razie wpadki chroni przed wymiarem sprawiedliwości.
Dlatego atrakcją dla mediów jest nie sam wielebny dewiant, ale skuteczne wyłuskanie go spod papieskiej czyli kurialnej kurateli. Kościoła nie da się naprawić. Zbyt wiele uczynił krzywd, zbyt długo kłamał, cała logika tej instytucji oparta na hierarchii i pogmatwanej mistyce czyni ją przestarzałą, zbędną i szkodliwą społecznie. Miejmy nadzieję, że Franciszkowi przypadnie rola na wzór twórcy "pierestrojki" oraz "głasnosti" i przyśpieszy upadek tej Stajni Augiasza pomiotu Antychrysta oraz wyzwolenie ludzkości z jego pazernych macek.
Nie wierzcie tej usakralnionej obłudzie, tej eklezjalnej hipokryzji! Ta instytucja została stworzona na kłamstwie i nie jest w stanie się oczyścić.

Redemptor
11-05-2023 17:00

Redemtor jest jeden-Chrystus.
Zamiast się nim czynić w imię nienawiści do wszystkiego, co ma związek z Kościołem i szastać teologiczno-sekciarskim słownictwem, zacznij od oczyszczenia swojego serca z tego jadu, który odbiera ci radość życia, a potem ewentualnie zapisz się na teologię.

BellMondo
11-05-2023 21:36

W powyższy sposób Ksiądz jeszcze nie został osądzony, a już jest skazany na akty ludzkiej zawiści i próżności. Znam Księdza od wielu lat jako jedna osób która mieszka w Grodzisku. Chodziłem na Mszę z moimi dziećmi. Jak miałem doła to otrzymałem wiele kompetentnej pomocy. Mój sprzeciw budzi fakt takiego załatwienia sprawy. Chciałbym poznać informacje o osobie która oskarża lub pomawia - to byłoby bardziej sprawiedliwie.
Codziennie Sąd w Grodzisku i inne instytucje krzywdzą wiele dzieci i rodziców ze szczególnym wskazaniem ojców - jakoś o tym nie słyszymy - o pogardzie dla prawa dzieci i ojców , aktach jawnej dyskryminacji jednego z rodziców najczęściej ojca - sam jest taką osobą i chętnie poruszyłbym temat szerzej jeżeli będzie zainteresowanie. W mojej opinii na publikacje zasługują nazwiska funkcjonariuszym publicznych działających niezgodnie z dobrem dzieci.
Adwokaci boja się reprezentować klientów w odpowiedni sposób, sprzeczny z poprawnością polityczną bo nie wygrają już żadnej sprawy.
Prokuratura tępi niepokornych a swoich chroni - dobro dzieci się nie liczy.
Proponuję zacząć oceniać wszystkich podejrzanych o krzywdzenie dzieci.
Proponuję zająć się tym tematem przy okazji prania brudów. Czy jest zainteresowanie czy wszyscy się się boją ?

Mieszkaniec Grodziska
14-05-2023 15:00

Co za prawo.Ks.Mariusza znamy a kim jest osobą oskarżająca po tylu latach sobie coś przypomniała,,dziwne,straszne,chore".W całym kraju sobie przypominają.W dzieciństwie nauczyciel ciągał nas za uszy,może też nagłośnimy i zawiesimy mu emeryturę.Prywatnie jestem mu wdzięczny,bo za hartował nas przed bezstresem zachodu i terroryzmem wschodu.Z igły widły.Ks.Mariusz to człowiek i kapłan działający na froncie duszpasterstwa warszawki i aglomeracji i atak bolszewii nastąpił.Duchowni,panowie i panie za biurek brońmy Polski Kościoła i Rodziny.Te wartości kochał i kocha ks.Brzostek

Veritas
25-05-2023 13:30

Przedziwne są te komentarze. Wyciąga się ks. Brzostkowi zarzut pedofilii a w komunikacie Kurii wyraźnie napisano, że dotyczy to niestosownych zachowań wobec osoby powyżej 15 r.z. Po drugie poszukuje się ofiary w parafiach w Grodzisku a Kuria napisała, że dotyczy to zachowania z przeszłości. ks. Brzostek jest księdzem od 23 lat, zatem nie musi to dotyczyć osoby z Grodziska. Po trzecie kuria odsunęła ks. Brzostka w celu WYJAŚNIENIA sprawy. Żadne zarzuty jeszcze nie zostały potwierdzone. Może warto poczekać z tymi osądami.

ms
30-05-2023 12:22

Ba , nawet trzeba poczekać a nie walić zarzutami beż opamiętania.
Dajcie czas.

An
26-08-2023 20:31

Czy coś wiadomo w sprawie Księdza? Może redakcja coś wie. Poznałem Księdza jako bardzo dobrego człowieka. Mam nadzieję że wszystko się pozytywnie wyjaśni, a Ksiądz wróci na swoje stanowisko.

PC
26-08-2023 18:35

Musi wrócić nie ma wyjścia...inaczej parafia się posypie

An
27-08-2023 23:25

Niestety ks.Mariusz nie wróci do Adamowizny. Od dzisiaj jest nowy proboszcz.

elka
03-12-2023 16:47

Uważam że takie załatwienie sprawy może sprawiać wrażenie że ks.Mariusz jest winien a podobno było to fałszywe oskarżenie. Jeśli tak to powinno to być dokładnie wyjaśnione parafianom i ksiądz powinien wrócić. Jeśli sprawa jest jeszcze w Watykanie to nie powinno się zmieniać proboszcza do wyjaśnienia sprawy.
Jeśli ks.Mariusz jest niewinny to zmiana proboszcza i przeniesienie księdza bez wyjaśnienia robi mu dużą krzywdę bo robi wrażenie że rzeczywiście jest winien.

Parafianin
03-12-2023 23:13

Dziś jest jutro nie ma....
Mnie od odwołania nie ma...tak taki bunt...
An

An
13-12-2023 20:11

A gdzie jest teraz księdzem?

Parafianin
14-01-2024 16:28

Jest finał ksiądz wygrał, jest niewinny. Ale niestety do parafii nie wróci. Osoby ukarane za pomówienia.

Zofia
20-01-2024 22:50

Ale mam nadzieję że nie zagrzeje tu długo miejsca. Ks. Mariusz musi wrócić z powrotem do Adamowizny. Nie będę chodzić do kościoła dopóki nie wróci wcześniejszy proboszcz. Parafia się rozsypie.

par
04-12-2023 08:07

KOMENTARZ ZOSTAŁ USUNIĘTY PRZEZ MODERATORA ZE WZGLĘDU NA NARUSZENIE REGULAMINU

kks
15-07-2023 12:55








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.