16
10 2015
Dominik Pietraszek Grodzisk News
16.10.2015, godz. 20:01
Kończy się wieloletnia modernizacja linii Warszawa ? Skierniewice. Toczą się ostatnie prace. Od 18 grudnia kiedy wejdzie w życie nowy rozkład torami dalekobieżnymi pociągi pojadą 160 km/h.
Zakres modernizacji objął rozbiórkę linii kolejowej i budowę jej niemal od podstaw. Kompleksowej wymianie poddano tory i sieć trakcyjną. W miejsce kilkudziesięcioletnich, wyeksploatowanych i zawodnych urządzeń powstał nowoczesny system zarządzania ruchem kolejowym. Zmodernizowano wszystkie mosty, wiadukty i przepusty, wybudowano też nowe. Kompleksowo zmienia się obsługa podróżnych na stacjach i przystankach ? stare nierówne perony zmodernizowano, pojawił się nowoczesny system informacji pasażerskiej. Ponadto dzięki modernizacji ma znacznie zmniejszyć się liczba usterek technicznych, w wyniku których opóźniają się pociągi.
Jak wiemy przejście podziemne przy dworcu i tunel w ciągu ul. Bałtyckiej w Grodzisku, a także wiadukt w Jaktorowie są już gotowe i mieszkańcy mogą z nich korzystać. Prac torowych w okolicy też już nie widać. Co więc zostało jeszcze do wykonania, bowiem czasu zostało niewiele, wszystko powinno być gotowe w listopadzie? ? Wszystko jest już w zasadzie zakończone. W tym miesiącu składamy do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego wniosek o kontrolę i dopuszczenie do użytku odcinka Grodzisk Mazowiecki ? Żyrardów. Był to ostatni fragment, na którym prowadzone były prace torowe. Demontowana jest obecnie kładka dla pieszych w Pruszkowie, która została zastąpiona nowym przejściem podziemnym. Na odcinku Warszawa Włochy ? Żyrardów trwa budowa ekranów akustycznych. Prace na całej linii zostaną zakończone w listopadzie ? podkreślają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych.
Dzięki modernizacji na całej długości trasy między Łodzią a Warszawą pociągi dalekobieżne będą mogły pojechać 160 km/h. Większa prędkość przejazdu została uwzględniona w rozkładzie, który wejdzie w życie od 18 grudnia. Niestety dla pasażerów pociągów podmiejskich zmieni się niewiele. Pociągi trasę między Grodziskiem a Warszawą będę pokonywać w podobnym czasie co obecnie. Poprawę odczują głównie pasażerowie kursujący między Łodzią a Dworcem Centralnym w stolicy. Tutaj przejazd będzie krótszy o kilkanaście minut. Składy z Warszawy Wschodniej do Skierniewic przyjadą do stacji docelowej o około 10 minut krócej.
Koszt modernizacji to około 2,2 mld zł.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.