22
02 2023
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
22.02.2023, godz. 14:50
Pasażerowie „dużej” kolei dosyć często doświadczają opóźnień i utrudnień w kursowaniu pociągów w związku z usterkami bądź rozmaitymi pracami modernizacyjnymi. PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach. Kolejarze twierdzą, iż taka dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury pozwoli szybciej uporać się z utrudnieniami.
Aplikacja „Sprawny Peron” jest bezpłatna i działa na urządzeniach z systemami Android oraz iOS. – Aplikacja została stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Narzędzie umożliwia przekazywanie do PLK SA informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe – mówią kolejarze.
Jak działa aplikacja? – W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu – opowiadają kolejarze o zasadach funkcjonowania nowego narzędzia.
–W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę” – dodają.
28
Copyright © 2014-2023 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.