31
07 2024
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
31.07.2024, godz. 13:26
Rozpoczął się ostatni etap prac na torach w obrębie kompleksowo modernizowanej stacji Warszawa Zachodnia. Specjalne urządzenia szlifują szyny, aby wyrównać ich powierzchnię na łącznie 31 kilometrach torów, które zostały wybudowane podczas modernizacji stacji.
Jednym z elementów modernizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stacji Warszawa Zachodnia była wymiana 31 kilometrów torów. Ostatnim etapem prac torowych jest szlifowanie szyn, co ma zapewnić cichszy przejazd składów przez ważną stację w stolicy. Ten proces trwa od połowy lipca i odbywa się nocami, dzięki czemu minimalizowany jest wpływ robót na ruch pociągów. Prace przy szlifowaniu szyn potrwają do końca sierpnia.
Cały proces odbywa się z wykorzystaniem specjalnych pociągów które badają powierzchnię szyn, a następnie ścierają je specjalnymi kamieniami ściernymi, by nadać szynie kształt i usunąć ewentualne wady. Nacisk i kąt pracy określane są z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. Do tej pory prace objęły tory o długości 11 km (z planowanych 31 km)
–Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju. Stacja zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony są już zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów – mówią kolejarze.
Modernizacja usprawni również połączenie między pociągami a innymi środkami komunikacji miejskiej. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.