16
03 2019
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
16.03.2019, godz. 18:39
O budowie drugiego toru linii WKD nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego mówi się od dawna. Chodzi konkretnie o rozbudowę całej infrastruktury, czyli nowy tor, sieć trakcyjną, sterowanie ruchem, komponenty obsługi podróżnych oraz urządzenia zabezpieczenia przejazdów kolejowych na szlaku pomiędzy stacjami Warszawa Śródmieście WKD ? Grodzisk Mazowiecki Radońska.
Powstało więc studium wykonalności inwestycji poparte konsultacjami społecznymi. Teraz czas na wykonanie dokumentacji projektowej, na podstawie której powstanie inwestycja.
W założeniach przetargowych uwzględniono prace na 7-kilometrowym fragmencie oraz na sześciu przystankach WKD. Inwestycja ma zakładać, prócz wspomnianych elementów, także wymianę wszystkich obiektów inżynieryjnych, dobudowę nowych peronów i niezbędną przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych wynikającą z budowy drugiego toru. Ponadto zaplanowano przebudowę peronów na wszystkich przystankach osobowych. W projekcie nie pojawi się natomiast przebudowa na stacji Podkowa Leśna Główna, za to spore zmiany szykują się na przystanku zachodnim w Podkowie.
Pociągi jadące do i z Milanówka oraz Grodziska Mazowieckiego będą zatrzymywać się na tych samych dwóch peronach jednokrawędziowych. Przewidziano też na całej linii optymalizację geometrii trasy oraz wymianę obiektów inżynieryjnych.
Tyle założenia, a kto podejmie się realizacji inwestycji? Okazuje sie, że jest aż osiem chętnych firm. Ceny złożonych ofert wahają się od 2,95 mln zł do 5,83 mln zł. Ową najkorzystniejszą finansowo propozycję złożyło przedsiębiorstwo Aecom Polska, zaś najwyższa oferta należy do firmy Torprojekt. Trzeba jednak powiedzieć, że siedem z ośmiu ofert mieści się w kwocie zabezpieczonej na ten cel przez WKD ? wynosi prawie 4,84 mln zł.
Wiele zatem wskazuje na to, że przewoźnik wyłoni wykonawcę już w pierwszym postępowaniu. Wyniki otwarcia ofert tutaj.
fot. Materiały WKD
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.