09
05 2019
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
09.05.2019, godz. 11:05
Podobnie jak w innych gminach naszego regionu, także w Milanówku idą w górę opłaty za odbiór śmieci. Nowe stawki obowiązują od 1 maja.
Nowe przepisy nakładające na gminy obowiązek segregacji śmieci na pięć frakcji w połączeniu z brakiem możliwości dopłacania do systemu z samorządowej kasy musiało skutkować podniesieniem cen za odbiór odpadów, tym bardziej że na Mazowszu zamknięto sporą część wysypisk, a to automatycznie podniosło koszty dla firm śmieciowych.
Milanówek też to odczuł ? był zmuszon wybrać w przetargu ofertę o ? bagatela ? 800 tys. zł wyższą niż zakładana. To w praktyce musiało przełożyć się na wyższe opłaty za śmieci dla mieszkańców.
I tak od 1 maja obowiązują nowe stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W przypadku śmieci zmieszanych miesięczna opłata wynosi 32 zł od osoby. Jesli odpady zbierane były w sposób selektywny milanowianie zapłacą 24 zł od osoby.
Dla osób posiadających Kartę Dużej Rodziny lub korzystających ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej ze wzgledu na kryterium dochodowe opłata wyniesie 20 zł.
? Zgodnie z treścią ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy właściciel nieruchomości otrzyma zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej na podstawie danych wskazanych w dotychczasowej deklaracji (iloczyn nowej stawki i liczby osób podanych w deklaracji zamieszkujących daną nieruchomość). Mieszkańcy nie mają obowiązku składania nowych deklaracji! Nowe deklaracje należy złożyć w przypadku, np. zmiany ilości osób zamieszkujących dana nieruchomość, zmiany sposobu zbierania odpadów (segregowany/zmieszany) lub zmiany danych w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany ? poinformował milanowski magistrat.
Podał również terminy opłat za poszczególne okresy. Wyglądają następująco:
? za I kwartał do 30 marca danego roku,
? za II kwartał do 30 czerwca danego roku,
? za III kwartał do 30 września danego roku,
? za IV kwartał do 30 listopada danego roku.
? W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie będzie uiszczał opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu zostanie wydana decyzja określająca wysokość opłaty, stosując wysokość opłaty podaną w zawiadomieniu zgodnie z art. 6m ust. 2b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.Obowiązek zawiadomienia o nowej wysokości stawki opłaty nie dotyczy właściciela nieruchomości, wobec którego została wydana decyzja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W takiej sytuacji właściciel nieruchomości zobowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości wyżej wspomnianej opłaty ? dodał magistrat.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.