09 05 2019

Od maja wyższe opłaty za odbiór śmieci w Milanówku

09.05.2019, godz.: 11:05
Od maja wyższe opłaty za odbiór śmieci w Milanówku
fot. Pixabay

Podobnie jak w innych gminach naszego regionu, także w Milanówku idą w górę opłaty za odbiór śmieci. Nowe stawki obowiązują od 1 maja.

Nowe przepisy nakładające na gminy obowiązek segregacji śmieci na pięć frakcji w połączeniu z brakiem możliwości dopłacania do systemu z samorządowej kasy musiało skutkować podniesieniem cen za odbiór odpadów, tym bardziej że na Mazowszu zamknięto sporą część wysypisk, a to automatycznie podniosło koszty dla firm śmieciowych.

Milanówek też to odczuł – był zmuszon wybrać w przetargu ofertę o – bagatela – 800 tys. zł wyższą niż zakładana. To w praktyce musiało przełożyć się na wyższe opłaty za śmieci dla mieszkańców.

I tak od 1 maja obowiązują nowe stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W przypadku śmieci zmieszanych miesięczna opłata wynosi 32 zł od osoby. Jesli odpady zbierane były w sposób selektywny milanowianie zapłacą 24 zł od osoby.

Dla osób posiadających Kartę Dużej Rodziny lub korzystających ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej ze wzgledu na kryterium dochodowe opłata wyniesie 20 zł.

– Zgodnie z treścią ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, każdy właściciel nieruchomości otrzyma zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej na podstawie danych wskazanych w dotychczasowej deklaracji (iloczyn nowej stawki i liczby osób podanych w deklaracji zamieszkujących daną nieruchomość). Mieszkańcy nie mają obowiązku składania nowych deklaracji! Nowe deklaracje należy złożyć w przypadku, np. zmiany ilości osób zamieszkujących dana nieruchomość, zmiany sposobu zbierania odpadów (segregowany/zmieszany) lub zmiany danych w terminie 14 dni od daty zaistnienia zmiany – poinformował milanowski magistrat.

Podał również terminy opłat za poszczególne okresy. Wyglądają następująco:
– za I kwartał do 30 marca danego roku,
– za II kwartał do 30 czerwca danego roku,
– za III kwartał do 30 września danego roku,
– za IV kwartał do 30 listopada danego roku.

– W przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie będzie uiszczał opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu zostanie wydana decyzja określająca wysokość opłaty, stosując wysokość opłaty podaną w zawiadomieniu zgodnie z art. 6m ust. 2b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.Obowiązek zawiadomienia o nowej wysokości stawki opłaty nie dotyczy właściciela nieruchomości, wobec którego została wydana decyzja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W takiej sytuacji właściciel nieruchomości zobowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości wyżej wspomnianej opłaty – dodał magistrat.

💬︎ 0

Dodaj Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

Portal GrodziskNews.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie nie związane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Portal GrodziskNews.pl wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu bez zgody jest zabronione.