reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

13

11 2015

Modernizacja EN57 za 330 mln zł?


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Modernizacja EN57 za 330 mln zł? - Grodzisk News


Wiemy już kto i za ile chce wyremontować pociągi EN57 Kolei Mazowieckich. Chętnych nie brakowało. Inwestycja pochłonie łącznie co najmniej 329,6 mln zł.


REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Przetarg na naprawę i modernizację 72 pociągów EN57 przewoźnik ogłosił we wrześniu. Inwestycję podzielono na trzy niezależne zadania. Pierwsze obejmuje wykonanie napraw czwartego stopnia w 33 składach (przegląd i wymiana elementów mechanicznych), drugie dotyczy 19 napraw czwartego stopnia wraz z modyfikacjami pociągów (zamontowane zostaną m.in. kamery i urządzenia do rejestracji dźwięku na czołach pociągu, wyświetlacze po bokach i na czołach). Ostatnie obejmuje 20 napraw głównych (zamówienie może zostać zwiększone o dodatkowe 19). Na tym poziomie następuje gruntowny demontaż wszystkich zespołów i podzespołów w pociągu, aby je sprawdzić i ewentualnie wymienić. Warto podkreślić, że oprócz wymiany części mechanicznych zamontowane zostaną m.in. nowe siedzenia, system zliczania pasażerów, monitoring wnętrza wagonów, nowe podłogi, ściany, oświetlenie. Ponadto zadanie to obejmuje modernizację czoła pociągów i kabin maszynisty, a składy zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (pochylnie, specjalne toalety). Pasażerów pewnie ucieszy fakt iż we wszystkich pociągach po modernizacji pojawi się system łączności bezprzewodowej WiFi.

Na każde z zadań chętnych było co najmniej dwóch. Do pierwszego z wymienionych zgłosił się nowosądecki Newag oraz wspólnie Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki i PESA Bydgoszcz. Ich oferty znacznie różniły się od siebie. Newag zażyczył sobie ponad 81 mln zł, natomiast ZNTK i PESA blisko o połowę mniej ? 46,7 mln zł. Zrealizować drugie zamówienie chętnych było trzech. Do Newagu i ZNTK oraz PESY dołączyły Przewozy Regionalne. Znów najkorzystniejszą ofertę złożyły PESA i ZNTK ? 20,4 mln zł. PR zażyczyły sobie 23 mln zł, a Newag 37,3 mln zł.

Na ostatnie, najbardziej kosztowne zadanie, znów najkorzystniejszą finansowo ofertę złożyły ZNTK i PESA ? 263,4 mln zł. Newag był ?droższy? o ponad 51 mln zł.





💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.