Mieszkańcy bloków przy ul. Bałtyckiej 11 w Grodzisku skarżą się na notorycznie zastawiany wyjazd z bramy przez samochody parkujące bezpośrednio przy znajdującym się tam sklepie spożywczym. Podkreślają, że bardzo ogranicza to widoczność kierowcom i stwarza poważne niebezpieczeństwo wypadku. Czy i jak można rozwiązać ten problem?
Bezpośrednio przy budynku, w którym mieści się sklep spożywczy stoi także brama wjazdowa i wyjazdowa dla mieszkańców bloków przy ul. Bałtyckiej 11 oznaczonych literami A, B, C oraz D. Mieszkańcy tychże podkreślają, że na porządku dziennym jest parkowanie aut przed sklepem w taki sposób, że częściowo blokują one wyjazd z bramy, a co gorsza ograniczają wyjeżdżającym widoczność drogi, co grodzi wypadkiem.
–Jako mieszkańcy bloków przy ul. Bałtyckiej 11 chcielibyśmy zwrócić państwa uwagę na niebezpieczne sytuacje, do których dochodzi każdego dnia. Za taką trzeba uważać ciągłe parkowanie przez kierowców samochodów przy sklepie „13”. Przez to wyjazd z naszej bramy jest praktycznie non stop zastawiony lub ograniczony w taki sposób, że wyjeżdżając, nie widzimy się na drodze przed nami. Co dzień wozimy dzieci do przedszkola, szkoły i po prostu boimy się o nasze bezpieczeństwo, bo przy takiej widoczności o wypadek naprawdę nietrudno – mówi nam pani Edyta, mieszkanka jednego z bloków przy Bałtyckiej 11.
Mieszkańcy sami mają pomysły, jak kwestie bezpieczeństwa poprawić. – Wystarczyłoby usunąć jedno lub dwa miejsca parkingowe, aby ustawić lustro, które zapewniłoby nam widoczność drogi przy wyjeździe. Można by też postawić słupki uniemożliwiające parkowanie na wysokości bramy. Jako wspólnota mieszkaniowa jesteśmy w stanie sfinansować takie rozwiązania, tylko musimy mieć zgodę odpowiednich organów – dodaje mieszkanka.
Okazuje się, że wspólnota mieszkaniowa zwracała się już wcześniej do miasta z prośbą o interwencję w tej sprawie. Jak udało nam się dowiedzieć, problem tkwi w pogodzeniu interesów wszystkich mieszkańców. Z jednej strony są mieszkańcy bloków przy ul. Bałtyckiej 11, z drugiej właściciele sklepu spożywczego, a z trzeciej kupujący w nim klienci.
Drogowcy mają się sprawie przyjrzeć jeszcze raz i być może razem z przedstawicielami wspólnoty mieszkaniowej wypracują jakieś rozwiązanie. Sprawie będziemy się zatem przyglądać.
Byłeś świadkiem wypadku lub nietypowego zdarzenia?
Chcesz zwrócić na coś uwagę naszych czytelników?
NAPISZ
i
n
f
o
@
g
r
o
d
z
i
s
k
n
e
w
s
.
p
l
ZADZWOŃ
7
9
4
5
5
9
3
5
1
Z tego co kojarzę to sklep powstał pierwszy niż te bloki .Czy kupując mieszkanie wyjazd nie przeszkadzał lokatorom ? Może trzeba było poszukać mieszkania gdzie indziej .A teraz może wlaściciel ma zamknąć sklep bo paniusi przeszkadza ?
Pośnik Tomasz
11-02-2025 14:52
Widzę że nie wie Pan co pisze. Jak mógł być sklep pierwszy od osiedla jak jest usytuowany w jednym z bloków osiedlowych. Żegnam oziebłe
D
11-02-2025 19:57
Chłopie nie wiesz to nie pisz. Jak sklep powstał wcześniej niż bloki jak sklep jest w bloku. Ogarnij sie
Darek
11-02-2025 20:32
Czyli to że sklep był wcześniej oznacza że można tam łamać prawo? Jak sklep potrzebuje parkingu to mógł kupić tą ziemię (w końcu była wolna) i wybudować tam parking dla klientów. Nie zrobił tego to teraz nie jest to argument.
Stawik
12-02-2025 12:58
Najpierw powstał sklep w parterze bloku a potem dopiero postawili blok? Gratuluję inteligencji
Niedebil
14-02-2025 17:07
Najpierw powstał sklep w parterze blok a potem powstał blok? Gratuluję inteligencji. Ile renty?
Czytelnik
14-02-2025 17:14
To radni uchwalali i uchwalaja plany zagospodarowania przestrzennego korzystne dla budowania bloków w centrum miasta. Za duzo już ludzi nasprowadzało się do tej mieściny i nie ma gdzie z zaparkować i nie mozna normalnie przejechać przez centrum mieścimy.Tu jest za ciasno juz. Podziękować trzeba radnym miejskim za uchwalanie planów zagospodarowania przestrzennego dla takich budowli.
mieszkaniec
28-02-2025 01:15
Lokal w którym jest sklep powstał jednocześnie z blokami. Był tam sklep sanitarny przez kilka lat . Sklep spożywczy powstał dużo później . Na odcinku od ul Garbarskiej jest zakaz parkowania/ zatrzymywania - kierowcy totalnie to lekceważą.
Gienia
14-04-2025 18:12
można bez problemu wyjechać od ul. Garbarskiej.
i po problemie
elo
11-02-2025 15:08
Adres bloków jest od Bałtyckiej więc czemu mamy wyjeżdżać od Garbarskiej?? Niech klienci sklepu naucza się parkować a nie jak święte krowy w bramie bo bliżej do sklepu
Darek
11-02-2025 20:34
Szczepaniak zdg powiedział że tak ma byc
patryk
27-03-2025 12:30
E nie jest tak źle, sporo miejsca na wyjazd z bramy na osiedlu xx-lecia wszystko zastawione nawet na zakazach i wszyscy dają radę i nie płaczą
ZYZIO
11-02-2025 16:00
Raz zaparkowałam pod sklepem "13" nie utrudniając w żaden sposób wyjazdu z osiedla a pewna mieszkanka i tak miała problem, że parkuję pod sklepem, komentując, "że może jeszcze do sklepu wjadę". Wg mnie p. Edyta ma problem, bo nie potrafi jeździć. Wyjazd z osiedla jak z wielu innych miejsc. Często korzystam z tego sklepu i nigdy nie widziałam, by ktoś nie mógł wjechać/wyjechać z osiedla przez źle zaparkowane auta.
Ela
11-02-2025 19:50
Święta racja, Jak ktoś ma takie problemy z wyjazdem,powinien schować prawo jazdy głęboko do szafy.
mieszkaniec Bałtyckiej
16-02-2025 15:16
Bo mieszkanka jest zakrecona
patryk
27-03-2025 12:33
Proszę o pilna informacje kiedy ogarnięty zostanie bałagan na deptaku. Ile kosztuje sprzątanie deptaka
paulina
27-03-2025 12:49
O co to larum skoro na zdjęciach widać, że wyjazd nie jest zablokowany. Jeżeli ktoś ma problem z poruszaniem się samochodem w takiej sytuacji to nie powinien rozpoczynać jazdy.
Ferdek
11-02-2025 22:21
bo ktoś takie zdjęcie wrzuciła na którym widać piękny dostęp do bramy, a rzeczywistość jest zupełnie inna.
Na dodatek ludzie którzy przychodzą na zakupy do sklepu nie myślą i przypinają rowery do bramy oraz przywiązują psy do bramy.
Ciekawa jestem czy jakby był Pan mieszańcem tego osiedla też by tak mówił.
Jola
12-02-2025 08:27
Ludzie co Wy za głupoty piszecie. Jak sklep mógł powstać pierwszy niż bloki jak jest usytuowany w jednym z nich. Bramy służą do wjazdu i wyjazdu a nie dla ozdoby więc nikt normalny ich nie zastawia i nikt nikomu nie będzie mówił którą bramą ma wyjechać.
Roman
12-02-2025 04:20
Oj, Roman! Ale z Ciebie ranny ptaszek!😉
;)
12-02-2025 08:08
Zgadzam się, że brama powinna mieć przejazd w pełnym świetle i tu nie ma co dywagować, jak ktoś utrudnia, to widać nie ma wyobraźni i sam nigdy nie spotkał się z taką sytuacją.
Z drugiej strony, jak Wy tam poruszać się po tej drodze wewnętrznej? Czy jest jednokierunkowa?
Bo jak nie, to dwa auta się w tej bramie też nie zmieszczą. :-)
A i jeszcze jeden argument, co z dostępem dla wozów strażackich w razie pożaru albo karetki, taki ford blokowałby wjazd zdecydowanie.
Treq
03-03-2025 19:15
Ranny 😄 bo sobie przytrzasnal
paulina
27-03-2025 12:55
paulina widać że ty jesteś bardzo ogarnięta i inteligentna🤣🤣
Roman
30-03-2025 13:53
bo ktoś takie zdjęcie wrzucił na którym widać piękny dostęp do bramy, a rzeczywistość jest zupełnie inna.
Na dodatek ludzie którzy przychodzą na zakupy do sklepu nie myślą i przypinają rowery do bramy oraz przywiązują psy do bramy.
Ciekawa jestem czy jakby był Pan mieszańcem tego osiedla też by tak mówił.
jola
12-02-2025 08:32
Tam jest chodnik a nie parking, więc nie można parkować, bo nie ma 1.5m dla pieszych
Dorota
12-02-2025 22:44
Na zdjęciu widać, że chodnik ma ponad 2,5 m szerokości (13 szt. kostki brukowej x 20cm). Zatem za się zaparkować normalnej wielkości osobówką częściowo na chodniku, z zachowaniem 1,5 m przejścia dla pieszych. Inna sprawa, że niestety coraz więcej osób jeździ po mieście autami wielkości dostawczaka, np. suvami. Takie pojazdy nie powinny w tym miejscu parkować.
Robert
14-02-2025 10:47
Ten Ford stoi tam od dłuższego czasu codziennie, może to kogoś z bloku
Asd
16-02-2025 13:56
Akurat ten ford mondeo stoi nieprawidłowo, bo przejścia o szerokości 1,5m brak. Mandat jak nic.
Ale tu kluczowe jest także to, że nawet poprawie ustawiony wysoki pojazd będzie utrudniał widoczność. Wyjeżdżając nie widać pojazdów nadjeżdżających z lewej strony. W takich sytuacjach jest tylko jedno wyjście, trzeba to robić powoli, żeby dać dobie i innym szansę na reakcję.
Osobiście nie robię tam zakupów ale jak odbierałem lustro od szklarza obok albo zachodziłem do samochodowego, to po prostu parkowałem 50m dalej na parkingu po prawej.
Pewnie osoba z jakimś ograniczeniem ruchowym musi parkować bliżej sklepu ale wtedy powinni tam zrobić kopertę.
Treq
03-03-2025 19:01
Komus ten sklep chyba przeszkadza i wątpię ze wspolnocie. Współczuję właścicielom 13 i jestem za tym, zeby robić u nich zakupy! Niech 13 przetrwa!
Do 13 na zakupy
28-02-2025 01:31
Aaa sklep chyba komuś wadzi. Co za bzdury z tym zastawionym wjazdem.
Marek
28-02-2025 01:34
Przy deptaku tez jest taka w wspólnota ktora ma blok przy dzialce gminnej i pani z tej wspólnoty wyganiala ludzi ktorzy tam zaparkowali., na dzialce gminnej. Mnie też. Prawdopodobnie ta wspolnota przy dept a ku dostała zgodę na wydzierżawienie dzialki gminnej d la nich na parking.od urzedu miasta. Dziwi to bardzo bo to działka gminna przy deptaku w centrum miasta. Dlaczego nie jest przeznaczona d la ludzi ktorzy przyjeżdżają na zakupy na deptak. Skoro ta wspólnota nie wykupila to dlaczego urzad im to wydzierzawil?? Dlaczego dzialka gminna nie zostala przeznaczona dla wszystkich mieszkańców zwlaszcza ze przyjezdzaja na zakupy na deptak a dlatych mieszkańców bloku przy deptaku??? Jest gdzies w internecie uchwala ze wyrazono zgode dla tych mieszkańców bloku przy deptaku na wydzierżawienie im tej d z ialki gminnej przy dept aaku.Dlaczego? Brakuje miejsc dla klientów sklepów przy dept a ku a tu wydzierżawiono wdpolnocie cześć dzi a lki gminnej bo im potrzeba parkingu pod oknami??!! Jak można bylo wspólnocie przy deptaku wydzierzawic d z i a lke gminna wylacznie na parking dla nich?! Dxi a lka gminna przy dept aku powinna służyć wszystkim ktorzy przyjeżdżają na deptak na zakupy a nie wydzierżawiac na wylaczny użytek wspolnocie!!!
Klient sklepów na deptaku
24-03-2025 14:29
Tak to duży problem
patryk
27-03-2025 12:18
Zawsze to samo . Nikt z tym nic nie zrobi. Jaki macie pomysł ?
patryk
27-03-2025 12:26
Grodzisk Mazowiecki planuje zorganizować tego lata specjalny program wakacyjny dla dzieci i młodzieży, które na co dzień mogą borykać się z trudnościami. Chodzi o podopiecznych wiejskich świetlic opiekuńczo-wychowawczych, często pochodzących z rodzin z problemem alkoholowym, dysfunkcyjnych czy zagrożonych wykluczeniem. Gmina chce zapewnić im nie tylko beztroski wypoczynek, ale także ważne wsparcie profilaktyczne.
Już jutro (25 kwietnia) siatkarze Sparty Grodzisk Mazowiecki rozegrają pierwszy mecz w turnieju półfinałowym, którego stawką będzie awans do najlepszej czwórki zespołów walczących o awans do pierwszej ligi. Pierwsze spotkanie w Słupcy Spartiaci rozegrają z zespołem SPS-u Cargill – gospodarzami zawodów. Polski Związek Piłki Siatkowej zaktualizował godziny meczów pierwotnie podane w terminarzu. Mecz zacznie się później.
Harcerze z z Hufca ZHP w Jaktorowie zorganizują piątą już odsłonę Marszu 100km w 24h pamięci pwd. Krystyny Banaszek. Impreza na świeżym powietrzu i w uroczych okolicznościach przyroda nieść będzie ze sobą też aspekt charytatywny – zbiórkę pieniędzy na leczenie małego Pawła Prokopka.
Jedna z największych tegorocznych inwestycji gminy Brwinów wchodzi w fazę realizacji. Burmistrz Arkadiusz Kosiński podpisał w środę umowę na rozbudowę ważnego ciągu komunikacyjnego w Otrębusach – ulic Piasta, Baśniowej i Juliusza Słowackiego. Projekt, będący częścią zapowiadanego rok temu "Planu dla Otrębus", uzyskał znaczące dofinansowanie rządowe.
Grodziski zakład wodociągów i kanalizacji odda do dyspozycji mieszkańców nową studnię oligoceńską. Z ujęcia wody będzie można skorzystać przy ul. Cegielnianej.
Przyszło mu rządzić w niełatwych czasach. Pogrzebał najpierw ojca, a rok później - brata Bolesława. Został z całym księstwem, zachłannym bratem i wrogiem za miedzą.
Zbliża się długi weekend majowy, a Koleje Mazowieckie (KM) przygotowały specjalną ofertę dla podróżnych planujących w tym czasie wyjazdy. Aby ułatwić mieszkańcom regionu organizację majówkowych wypadów, przewoźnik wydłuża okres obowiązywania popularnego Biletu Wycieczkowego.
Wybór szkoły ponadpodstawowej to jedna z pierwszych ważnych decyzji podejmowanych przez młodego człowieka. Bywa to także stresujący moment dla rodziców, którzy zastanawiają się, która opcja będzie najlepsza dla ich dzieci. Liceum, technikum, a może szkoła branżowa? W dobie dynamicznych zmian na rynku pracy warto przyjrzeć się różnym możliwościom i zweryfikować głęboko zakorzenione stereotypy – także ten, że liceum to jedyna droga dla ambitnych. Ścieżka prowadząca przez szkołę techniczną, choć nie zawsze doceniana, jest bowiem często bardziej przyszłościowa niż kształcenie ogólne w liceum.
21 882
09-04-2025
21 882
09-04-2025
Copyright © 2014-2025 () - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.