20
12 2014
Dominik Pietraszek Grodzisk News
20.12.2014, godz. 15:38
Pasażerowie ?dużej? kolei mają dość ciągłych opóźnień pociągów spowodowanych modernizacją linii Warszawa ? Łódź. Jednak ta inwestycja wcale nie zakończy prac torowych w naszym regionie...
Trwająca od wielu miesięcy modernizacja połączenia kolejowego między Warszawą a Łodzią wychodzi bokiem pasażerom m.in. Kolei Mazowieckich. Remonty i modernizacje są oczywiście potrzebne, jednak pasażerów denerwuje to jak obecnie wygląda kursowanie pociągów między Warszawą a Skierniewicami. Niemal każdego dnia zdarzają się większe lub mniejsze opóźnienia spowodowane pracami remontowymi lub awarią urządzenia infrastruktury kolejowej. Inwestor ? spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapewnia, że gdy prace się zakończą, sytuacja znacznie się poprawi. Pewnie i tak będzie, ale pasażerów z pewnością nie ucieszy fakt, iż kolejarze planują kolejne inwestycje w rejonie warszawskiego węzła kolejowego.
Kilka dni temu PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP S.A. oraz Urząd m. st. Warszawy podpisali list intencyjny w sprawie koordynacji inwestycji planowanych przez kolejarzy z inwestycjami miejskimi w latach 2015?2022. ? Warszawa będzie jednym z największych beneficjentów rekordowego programu modernizacji sieci kolejowej, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W ciągu najbliższych pięciu lat, na inwestycje w samej Warszawie przeznaczymy ok. 2 mld zł. Nasze inwestycje pozwolą zmodernizować cały warszawski węzeł kolejowy, dając poważny impuls do dalszego rozwoju kolei aglomeracyjnej. Naszym priorytetem jest czas i wygoda pasażera ? powiedział Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK.
Co dokładnie planują kolejarze? Modernizację dwóch linii obwodowych i linii średnicowej z wykorzystaniem środków pochodzących z Unii Europejskiej, a także rozbudowę stacji Warszawa Gdańska i ponowne uruchomienie stacji Warszawa Główna wraz z modernizacją dworca.
Największy wpływ z wymienionych inwestycji na ruch pociągów na szlaku Warszawa ? Skierniewice będzie miała modernizacja linii średnicowej zaplanowana na 2018 r. Przez większość remontu pociągi będą miały dojeżdżać do Warszawy Śródmieście, a tylko przez kilka miesięcy przez Dworzec Centralny. Mając na uwadze doświadczenia z obecnym remontem, pasażerowie znów mogą być narażeni na duże problemy związane z kursowaniem składów podmiejskich.
A przecież to nie jedyna inwestycja, która ma ruszyć w najbliższych kilku latach. Kolejarze przygotowują się do modernizacji podmiejskiej linii kolejowej z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Inwestycja obejmie m.in. budowę nowego przystanku w Parzniewie między Pruszkowem a Brwinowem, instalację na wszystkich peronach wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej, generalny remont mostu na rzece Rokinicy w Grodzisku oraz modernizację torowiska, co pozwoli na podniesienie prędkości maksymalnej do 120 km/h. Jest ona zaplanowana w ramach perspektywy unijnej 2014?2020.
Zapowiadają się więc ?ciekawe? lata na kolei. Wypada jedynie mieć nadzieję, że następne remonty będą dużo mniej uciążliwe niż ten prowadzony obecnie.
Jak długo jeszcze Państwo Polskie przejawiało będzie ignorancję i brak szacunku dla własnych obywateli ?
Darek
31-12-2014 12:17
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.