">
reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

16

07 2020

Kiedy dojedziemy do Grodziska nowymi Flirtami??


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Kiedy dojedziemy do Grodziska nowymi Flirtami?? - Grodzisk News


Pasażerowie linii z Warszawy do Działdowa mogą się cieszyć nowymi Flirtami już od początku lipca. Od wczoraj mogą korzystać z nich pasażerowie na trasie Sochaczew ? Warszawa ? Józefów. A kiedy pociągi wyjadą na tory w naszym regionie?


Przypomnijmy, Koleje Mazowieckie na początku 2018 r. podpisały umowę ze Stadlerem na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych o nazwie handlowej Flirt. Pięcioczłonowe pociągi pochodzą z 3 generacji Flirtów, są oznaczone typem L-4423 i serią ER160. Koleje Mazowieckie już od 2008 r. użytkują 10 Flirtów z drugiej generacji pojazdów. Są przypisane do linii Warszawa ? Siedlce, jednak zdarzało się, że wielokrotnie pojawiały się także na linii grodziskiej w zastępstwie innych pojazdów. Przetarg został podzielony na kilka transz: pierwsza z nich obejmuje dostawę 6 pięcioczłonowych Flirtów dla trasy Warszawa ? Działdowo. Została ona już w całości zrealizowana. Druga z nich obejmuje dostawę 12 pięcioczłonowych Flirtów dla trasy Sochaczew ? Warszawa ? Celestynów. W chwili obecnej jest już realizowana. Kolejną z nich jest dostawa 12 pięcioczłonowych Flirtów dla trasy Skierniewice ? Warszawa ? Mińsk Mazowiecki. Pierwotnie przewidywano podpisanie umowy na tą część do końca lutego b.r., tak się jednak nie stało. Kiedy zatem nastąpi podpisanie umowy oraz pasażerowie będą mogli z nich skorzystać? Jak poinformowała nas Donata Nowakowska, dyrektor biura rzecznika prasowego Kolei Mazowieckich, w tej chwili data podpisania umowy nie jest jeszcze ustalona. Po jej podpisaniu, Stadler będzie mieć 12 miesięcy na dostawę pierwszego Flirta z tej transzy, zaś kolejne 11 jednostek, producent będzie musiał dostarczyć maksymalnie w terminie nie dłuższym niż 21 miesięcy od dnia podpisania umowy. Oprócz tych 3 umów, czwarta będzie stanowić dostawę 16 pięcioczłonowych Flirtów dla trasy Warszawa ? Tłuszcz, zaś piąta na dostawę 15 pięcioczłonowych Flirtów dla trasy Czachówek Południowy ? Warszawa ? Modlin. Ostatnią umowę będzie stanowić dostawa 10 dwuczłonowych Flirtów dla węzła radomskiego (trasy: Radom ? Skarżysko Kamienna, Radom ? Drzewica, Radom ? Dęblin oraz Radom ? Warka). Całość kontraktu ma zostać zrealizowana do końca 2022 r. Pozwoli ona na wycofanie wszystkich gruntownie niezmodernizowanych EZT serii EN57. W tej chwili w ruchu pozostają 32 jednostki tego typu, kolejnych 15 jest już trwale wyłączone z eksploatacji. Nowych Flirtów będzie zatem więcej niż wycofywanych EN57. Czy w związku z tym spółka zamierza wycofać także zmodernizowane najwcześniej zespoły serii EN57AKM? Dyrektor biura prasowego w odpowiedzi na nasze pytanie poinformowała, iż na chwilę obecną nie jest to planowane. Pasażerom linii grodziskiej pozostaje zatem oczekiwanie na nowe Flirty które dołączą już do nowych pojazdów jeżdżących na linii grodziskiej: 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 45WE o nazwie handlowej Impuls, a także 2 składów piętrowych złożonych z wagonów produkcji kanadyjskiego Bombardiera oraz bydgoskiej PESY.





💬︎   dodaj komentarz








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.