01
10 2022
Artykuł sponsorowany
01.10.2022, godz. 08:00
Pozycjonowanie to złożony proces, poprawiający widoczność strony w wyszukiwarce. Sprawne i skuteczne przeprowadzanie prac zapewniają różnorodne narzędzia, z których na co dzień korzystają agencje SEO. Każda agencja SEO do skutecznej pracy potrzebuje odpowiednich narzędzi. Dowiedz się, jakie programy stanowią nieodzowny element pracy specjalistów SEO i SEM oraz w jaki sposób ich używanie poprawia jakość usług świadczonych przez agencje.
Optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarki Google, wbrew pozorom, nie należy do prostych ani tym bardziej szybkich zadań. Proces ten w dużej mierze polega na tworzeniu wartościowych treści, przyjaznych zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarce. Ponadto, wymaga on też przede wszystkim dużego doświadczenia oraz umiejętności korzystania z wielu narzędzi, odpowiedzialnych między innymi za wysoką pozycję witryny w rankingu wyszukiwarki. Z których programów korzystają agencje SEO?
Planer słów kluczowych
Słowa kluczowe stanowią podstawę, jeżeli mówimy o dobrej widoczności strony. W zależności od wyników analizy, skuteczne mogą okazać się krótkie bądź długie frazy, czyli tak zwane “long tail”. Muszą one zostać dokładnie dobrane do profilu strony, dlatego też agencje SEO korzystają z planera słów kluczowych Google. W ten sposób, użytkownicy wpisujący odpowiednie frazy, zobaczą w wyszukiwarce daną stronę w na jednym z pierwszych miejsc.
Google moja firma
Działania lokalne to istotna kwestia, którą powinny mieć na uwadze agencje SEO w przypadku klientów chcących zyskać odbiorców wśród okolicznych użytkowników. Lokalne pozycjonowanie opiera się na pracy w aplikacji Google Moja Firma, która pomocna jest również w przypadku promowania firmy w social mediach.
Google Analytics
Jest to z pewnością jedno z najważniejszych narzędzi marketingu internetowego, z których korzystają agencje SEO. Google Analytics to program pomagający sprawdzić efekty pozycjonowania danej witryny w internecie, generując na bieżąco dane, określające pozycję strony, jak i najczęściej wpisywane frazy przez użytkowników. Dzięki tej aplikacji, specjalista jest w stanie pracować z kodem źródłowym oraz wyeliminować ze strony treści, które nic do niej nie wnoszą.
Google Optimize
Każdy specjalista SEO i SEM zdaje sobie sprawę z tego, że strona internetowa musi być przyjazna nie tylko dla robotów wyszukiwarki, ale i przede wszystkim dla użytkowników. Niezbędna jest zatem optymalizacja strony w taki sposób, aby była ona atrakcyjna oraz użyteczna dla potencjalnych klientów. Podczas prac związanych z pozycjonowaniem istotne jest przeanalizowanie czy użytkownicy nie mają problemu z poruszaniem się na danej stronie, a także czy jej układ oraz kolorystyka spełniają ich oczekiwania. Działanie to jest jednym z podstawowych filarów zastosowania skutecznego marketingu internetowego.
Google Trends
Pozycjonowanie strony samemu nie należy wprawdzie do prostych zadań, jednak z pewnością jest możliwe. Jeżeli w pierwszej kolejności wolisz spróbować swoich własnych sił, możesz skorzystać z wykorzystywanego również przez agencje Google Trends. To narzędzie pomoże ci znaleźć inspiracje na wpisy, które stanowią niezwykle istotną kwestię w przypadku chęci osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce.
Ahrefs
Narzędzie Ahrefs wykorzystywane jest przez większość agencji SEO. Umożliwia analizę profilu linków oraz konkurencji. Stanowi również dużą pomoc w zakresie monitorowania stron internetowych.
Miesięczne ceny za dostęp do narzędzia zaczynają się od 99 dolarów za najmniejszy pakiet Lite.
Artykuł powstał we współpracy z firmą https://contentninja.pl.
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.