reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

07

10 2021

Grodzisk zaprasza na weekend z kinem rosyjskim


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Grodzisk zaprasza na weekend z kinem rosyjskim - Grodzisk News


Najbliższy weekend w grodziskim Kinie Wolność upłynie pod znakiem kina rosyjskiego i związanego z twórcami rosyjskimi. Poniżej prezentujemy zapowiedzi filmów, które wyświetlane będą do 8 do 10 października włącznie.


„Wierność”

REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Nigina Sajfułłajewa długo kazała czekać na swój nowy film kinowy. Jej debiut sprzed sześciu lat, dramat psychologiczny „Jak mam na imię”, został (słusznie) obsypany nagrodami. W przypadku „Wierności” może być o to nieco trudniej, głównie z powodu śmiałości obyczajowej obrazu. Choć jurorzy ubiegłorocznego Kinotawru, przyznając dziełu tadżyckiej reżyserki swój laur, to właśnie uznali za walor, pisząc w uzasadnieniu między innymi o „bezgranicznej wierze aktorów w reżysera”. „Wierność” to historia mieszkającego w Kaliningradzie małżeństwa w średnim wieku, ginekolożki Leny (Jewgienija Gromowa) oraz aktora teatralnego Siergieja (Aleksandr Pal), które znalazło się na miłosnym rozdrożu.

Codzienna rutyna zabija w nich namiętność, a podejmowane przez kobietę próby dodania ich związkowi pikanterii kończą się niepowodzeniami. W efekcie Lena traci wiarę we własną wartość i aby przekonać się, czy jako kobieta jest jeszcze w stanie rozniecić w mężczyźnie płomień namiętności, decyduje się na krok, który ma poważne konsekwencje nie tylko w jej życiu osobistym, ale i zawodowym. Opowiadając historię Leny i Siergieja, Sajfułłajewa pokazała na ekranie znacznie więcej niż robili to w ostatnich latach inni twórcy rosyjscy, jakby chciała udowodnić, że w Rosji też może powstać film tak śmiały jak „Ostatnie tango w Paryżu” czy „Nimfomanka”.



„Wróżka”
W centrum fabuły znajduje się Jewgienij Wojgin – szef moskiewskiej firmy informatycznej, pracującej nad obiecującą grą „Kołowrat”, wyznającej doktrynę, że wirtualna rzeczywistość to przyszłość. Podwpływem nadmiernego okrucieństwa w grze kilku wrażliwych nastolatków popełnia w stolicy Rosji serię morderstw, co wywołuje publiczne oburzenie, ale Jewgienij ocenia szum wokół swojego projektujako darmową reklamę. Na ulicy przypadkowo spotyka aktywistkę obywatelską Tatianę, która każe mu spojrzeć na świat z zupełnie nowej perspektywy…



"Twój korepetytor"
Temat nierównej miłości przedstawiony w nowy sposób przez reżysera Antona Kołomiejca w jego pełnometrażowym debiucie: „Twój Korepetytor”. Premiera filmu odbyła się w ramach Festiwalu Kinotawr w 2018 roku, gdzie film otrzymał nominację w kategorii za Najlepszy Debiut. Rodzice 17-letniego Sawwy udają się na miesiąc do Wenecji, zostawiając go samego. Dają mu surowe wytyczne, aby przygotował się do egzaminów wstępnych. Korzystając ze strony internetowej „Wasz Korepetytor” Sawwa znajduje nauczyciela literatury zagranicznej. Ściślej mówiąc, bohater znajduje nauczycielkę – piękną i samotną kobietę „po czterdziestce”, Annę Hermanowną, dającą prywatne lekcje w swoim mieszkaniu. Anna nudzi się w towarzystwie swoich rówieśników, w przeciwieństwie do towarzystwa pełnego życia, otwartego i marzycielskiego Sawwy. Zaczynają lekcje od omówienia powieści „Pani Bovary”, ale po kilku spotkaniach zaczynają żyć własnym romansem.



„Konferencja”
Żaden z dotychczasowych filmów Iwana I. Twierdowskiego, a wszystkie były prezentowane na poprzednich „Sputnikach” („Klasa specjalna”, „Zoologia”, „Podrzutki”), nie pozostawiał widza obojętnym. Nie inaczej jest z jego najnowszym dziełem, które tym jednak różni się od wcześniejszych, że dotyka doświadczenia stricte rosyjskiego. W tym kontekście nie wydaje się więc obrazem uniwersalnym. Ale to tylko pozory! Z podobnymi traumami mierzą się bowiem ludzie na całym świecie – wszędzie tam, gdzie doszło do zamachów terrorystycznych, w których ginęli cywile. „Konferencja” (tytuł jest przekorny) nawiązuje do tragedii, jaka stała się udziałem widzów i aktorów Teatru na Dubrowce w październiku 2002 roku.

Po siedemnastu latach wraca do tych wydarzeń Natalia Samochina (w tej roli Natalia Pawlienkowa), która straciła wówczas syna. Nie mogąc odnaleźć się w normalnym życiu, wstąpiła do klasztoru, porzucając męża i córkę. Teraz przybywa do Moskwy, aby w miejscu dramatu zorganizować wieczór wspomnień. Zaprasza na niego tych, którzy przeżyli atak terrorystów i szturm oddziałów specjalnych. Co chce w ten sposób uzyskać? Reżyser stopniowo odkrywa kolejne tajemnice, tym samym trzymając widza w ogromnym napięciu do samego końca. Realizmu dodają „Konferencji” relacje aktorów Filipa Awdiejewa i Romana Szmakowa, którzy grają samych siebie. Byli bowiem tamtego wieczoru na scenie wśród odtwórców głównych ról w musicalu „Nord-Ost”.



„Francuz”
Nostalgiczna podróż słynnego aktora i reżysera Andrieja Smirnowa („Dworzec Białoruski”, „Żyła sobie baba”) w czasy, które choć dawały obywatelom Związku Radzieckiego nadzieję na lepsze i spokojniejsze życie, z perspektywy kilku dekad wcale nie jawią się jako szczęśliwe. Autor zadedykował swoje dzieło Aleksandrowi Ginzburgowi (1936-2002) – dysydentowi, obrońcy praw człowieka, niezależnemu wydawcy, który z powodu swoich poglądów i działalności był represjonowany przez KGB. Tytułowym ,,Francuzem” jest Pierre Durand (w tej roli Anton Rival), syn uciekinierki z Kraju Rad, który dwanaście lat po zakończeniu Wielkiej Wojny Ojczyźnianej przyjeżdża do ojczyzny swojej matki – oficjalnie po to, aby badać dzieje rosyjskiego baletu; nieoficjalnie, aby odnaleźć (jeśli ten jeszcze w ogóle żyje) swojego prawdziwego ojca, byłego carskiego oficera, hrabiego Aleksieja Tatiszczewa, aresztowanego i zesłanego do Kazachstanu w ramach Wielkiej Czystki. Pierre wchodzi w środowisko moskiewskiej inteligencji i szybko poznaje na własnej skórze, na czym polega w praktyce, znaczony totalną inwigilacją obywateli podejrzewanych o nieprawomyślność, chruszczowowski „socjalizm z ludzką twarzą”. Pięknym gestem reżysera jest obsadzenie w jednej z epizodycznych rólWiery Łaszkowej, niegdyś bliskiej współpracownicy Ginzburga – jego maszynistki, przepisującej zbierane przez dziennikarza obciążające władzę radziecką materiały.


ZOBACZ TEŻ







Dodaj komentarz

Regulamin

akceptuję regulamin komentarzy na GrodziskNews.pl


Portal GrodziskNews.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii użytkowników oraz tych, które nie są ich własnością. Jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Jednocześnie redakcja zastrzega sobie prawo do usuwania treści naruszających „netykietę” lub treści niepożądanych.

Za treści i działania niepożądane w portalu GrodziskNews.pl uznaje się:
– pornografię
– wulgarne, ordynarne i chamskie wypowiedzi, również takie, które stanowią zaprzeczenie pojęcia dyskusji na dobrym poziomie oraz obrażają kluby, osoby czy instytucje
– treści o charakterze prowokacyjnym
– wklejanie linków innych stron w oderwaniu od kontekstu dyskusji.
– rażące i celowe łamanie zasad języka polskiego

Informacje i materiały nadsyłane przez czytelników do redakcji portalu GrodziskNews.pl mogą być wykorzystywane według uznania członków zespołu redakcyjnego na potrzeby pracy nad publikacją oraz w samym artykule; chyba że w korespondencji z osobą nadsyłającą zaznaczono inaczej.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Portal GrodziskNews.pl wyraźnie zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu bez zgody jest zabronione.

Portal GrodziskNews.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie.



Treść komentarza
Podpis







📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.