19
09 2024
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
19.09.2024, godz. 11:07
Grodzisk kontynuuje akcję promowania uporządkowanej przestrzeni publicznej, w której widnieją banery reklamowe licujące z przepisami Uchwały krajobrazowej. Nowy konkurs nagrodzić ma dbałość o estetykę witryn i szyldów lokali grodziskich firm. Celem jest też zachęcenie przedsiębiorców do większej pomysłowości i kreatywności w aranżacji witryn i szyldów.
Konkurs promuje rozwiązania, które przyczynią się do większej troski o przestrzeń i pozytywnie wpłyną na wizerunek miasta.
–Komisja konkursowa będzie kładła nacisk na realizacje, które wyróżnią się oryginalnością i pomysłowością kompozycji, spójnością wszystkich elementów oznakowania lokalu i wysoką estetyką – przekazują grodziscy urzędnicy
–Konkurs będzie miał dwie edycje. W każdej zostaną przyznane trzy nagrody za I, II i III miejsce w wysokości odpowiednio 3000, 2000 i 1000 zł. W pierwszej edycji zgłoszenia należy składać do 30 września 2024 r. w drugiej do 31 grudnia 2024 r. Warunkiem udziału w konkursie jest spełnienie przepisów Uchwały krajobrazowej – dodają.
To niejako kontynuacja konkursów, w których magistrat przekazywał przedsiębiorcom nagrody na aranżację szyldów i witryn reklamowych.
Przypomnijmy. W maju 2022 roku weszła w życie grodziska uchwała krajobrazowa mająca uporządkować przestrzeń publiczną w gminie i doprowadzić do usunięcia nielegalnych i nieestetycznych reklam. Inne muszą być dostosowane do wymogów. Do 11 maja 2023 był czas na usunięcie tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, sytuowanych na ogrodzeniach (głównie chodzi o banery) oraz na nieruchomościach, na których znajdują się zabytki nieruchome, ujęte w Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Grodzisk Mazowiecki (w tym w rejestrze zabytków nieruchomych Województwa Mazowieckiego). O rok więcej czasu mieli na to posiadacze nośników reklamowych umieszczonych na budynkach i balkonach.
Wszystkie szczegóły dotyczące konkursu i porządkowania przestrzeni
ZOBACZ TEŻ
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.