27
04 2016
Adam Fabisiewicz Grodzisk News
27.04.2016, godz. 10:26
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że prawie wszystkie samorządy, przez które przechodzi linia 447, poparły wariant 15-miesięcznego zamknięcia torów podmiejskich między Warszawą Włochy a Grodziskiem. Kolejarze są coraz bliżej wyboru optymalnej koncepcji przebudowy.
Planowana na początek przyszłego roku modernizacja podmiejskiej linii kolejowej na odcinku Warszawa Włochy ? Grodzisk Mazowiecki spowoduje duże utrudnienia dla pasażerów. Proponowane są dwie opcje prowadzenia prac. Pierwsza to częściowe zamknięcie linii przy czasie modernizacji ok. 33 miesięcy. W tym przypadku pociągi na odcinku między Warszawą Włochy a Pruszkowem jeździłyby jednym torem, z kolei na trasie Pruszków ? Grodzisk Mazowiecki zamknięto by oba tory i uruchomiono by komunikację zastępczą. Druga możliwość to całkowite zamknięcie linii z wykorzystaniem zastępczej komunikacji autobusowej. Jednak tutaj czas utrudnień byłby zdecydowanie krótszy, bo około 22 miesięcy.
W konsultacjach społecznych większość mieszkańców zainteresowanych gmin opowiedziała się za bardziej drastycznym, ale krótszym wariantem utrudnień. Cztery z pięciu bezpośrednio zainteresowanych samorządów ? Grodzisk, Milanówek, Brwinów i Pruszków ? uznały całkowite zamknięcie za optymalne rozwiązanie, z tego grona wyłamał się jedynie Piastów, który twierdził, że całkowite wyłączenie szlaku z ruchu nie daje żadnej gwarancji dotrzymania przez kolejarzy najkrótszego możliwego terminu.
Przeważający głos gmin leżących na trasie remontu linii podmiejskiej okazał się jednak dla kolejarzy decydujący. ? Dzisiaj zakładamy, że model 4-15-2 jest realny, czyli 4 miesiące na prace przygotowawcze, 15 miesięcy prac przy zamkniętych torach i 2 miesiące na prace końcowe. Skróciliśmy roboty z pierwotnie zakładanych 22 miesięcy do 21. Jednocześnie chcemy, aby wykonawcy jeszcze na etapie prowadzonego przetargu przeanalizowali swoje możliwości, aby skrócić czas zamknięć torowych z 15 do 12 miesięcy. Takie rozwiązanie umożliwiłoby przeprowadzenie modernizacji w półtora roku, a nie jak na początku zakładano, prawie dwóch ? powiedział Andrzej Pawłowski, wiceprezes PKP PLK.
Obecnie kolejarze analizują także różne opcje jak najsprawniejszego skonfigurowania komunikacji zastępczej mającej obsługiwać pasażerów podczas zamknięcia. ? Analizujemy możliwości przewoźników autobusowych. PLK rozważają możliwości skierowania części pociągów aglomeracyjnych na linię dalekobieżną, tak aby utrzymać połączenia między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą korzystając z sąsiadującej linii. Niemniej jednak na ostateczne decyzje trzeba będzie poczekać przynajmniej do drugiej połowy roku ? mówi nam Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac przy modernizacji linii 447 w pierwszym kwartale przyszłego roku.
I bardzo dobre. Zrobić porządnie w kilkanaście miesięcy a nie się szczypać przez trzy lata.
Lomax
27-04-2016 11:03
W przyszłym roku na WKD
Żarłok
27-04-2016 11:07
@Zarłok, na to też jest sposób :D https://youtu.be/YuCMm7F08ik
NaAdapterzeDaniel
27-04-2016 14:32
Ciekawe cz chociaż głosowali ci którzy naprawdę dojeżdżają codziennie koleją....
gość
27-04-2016 13:28
Panie Adamie, proszę cofnąć się do szkoły średniej, na lekcję matematyki, i przypomnieć sobie że nie ma czegoś takiego, jak "najbardziej optymalny".
gość
27-04-2016 19:08
To jest skandal, że wymiana 20 km torów będzie trwała kilka lat; półtora roku przy optymistycznych planach - tego nieudolnej PLK nie da się z pewnością osiągnąć. Oczywiście nikt nie myśli żeby zorganizować prace 24h na dobę. Zobaczycie - kilka lat nic się nie będzie działo, tylko przez kilka godzin dziennie paru leniwych kolesi będzie się snuło po torach.
Rok - półtora, już nie chce mi się szukać dokładnie, trwało wybudowanie linii Warszawa Grodzisk w 1845 roku. To jest czas nieosiągalny dla PLK w 2016.
Jak chcą to robić latami, to niech zbudują drewniane perony tymczasowe (tak jak przy remoncie WKD) przy torach pośpiesznych i na czas remontu zatrzymują pośpiechy na wszystkich stacjach.
Anemar
27-04-2016 23:34
A co z Jaktorowr i Miedzyborowem??
Myrtyn
28-04-2016 14:12
A co do tego mają Jaktorów i Międzyborów? Do tych miejscowości pociągi dojadą.
Gienia
28-04-2016 14:15
kto ma prawojazdy kat E? wiem kto ma kasę a kto sprzedaje stare autobusy.
przez 2 lata biznes się będzie sam kręcił, potem się grata sprzeda a masę upadłościową podzieli.
bizun
30-04-2016 08:53
Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.