reklama Grodzisk Mazowiecki
TEMATY NA CZASIE:
inwestycje
CPK
wypadki
policja
wyłączenia prądu
grille gazowe

27

04 2016

Gminy zdecydowały. Wolą całkowite zamknięcie linii kolejowej


Grodzisk News

podziel się na Facebooku podziel się na Twitterze podziel się na Pinterest podziel się na WhatsApp

Gminy zdecydowały. Wolą całkowite zamknięcie linii kolejowej - Grodzisk News


PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że prawie wszystkie samorządy, przez które przechodzi linia 447, poparły wariant 15-miesięcznego zamknięcia torów podmiejskich między Warszawą Włochy a Grodziskiem. Kolejarze są coraz bliżej wyboru optymalnej koncepcji przebudowy.


REKLAMA
reklama Grodzisk Mazowiecki

Planowana na początek przyszłego roku modernizacja podmiejskiej linii kolejowej na odcinku Warszawa Włochy ? Grodzisk Mazowiecki spowoduje duże utrudnienia dla pasażerów. Proponowane są dwie opcje prowadzenia prac. Pierwsza to częściowe zamknięcie linii przy czasie modernizacji ok. 33 miesięcy. W tym przypadku pociągi na odcinku między Warszawą Włochy a Pruszkowem jeździłyby jednym torem, z kolei na trasie Pruszków ? Grodzisk Mazowiecki zamknięto by oba tory i uruchomiono by komunikację zastępczą. Druga możliwość to całkowite zamknięcie linii z wykorzystaniem zastępczej komunikacji autobusowej. Jednak tutaj czas utrudnień byłby zdecydowanie krótszy, bo około 22 miesięcy.

W konsultacjach społecznych większość mieszkańców zainteresowanych gmin opowiedziała się za bardziej drastycznym, ale krótszym wariantem utrudnień. Cztery z pięciu bezpośrednio zainteresowanych samorządów ? Grodzisk, Milanówek, Brwinów i Pruszków ? uznały całkowite zamknięcie za optymalne rozwiązanie, z tego grona wyłamał się jedynie Piastów, który twierdził, że całkowite wyłączenie szlaku z ruchu nie daje żadnej gwarancji dotrzymania przez kolejarzy najkrótszego możliwego terminu.

Przeważający głos gmin leżących na trasie remontu linii podmiejskiej okazał się jednak dla kolejarzy decydujący. ? Dzisiaj zakładamy, że model 4-15-2 jest realny, czyli 4 miesiące na prace przygotowawcze, 15 miesięcy prac przy zamkniętych torach i 2 miesiące na prace końcowe. Skróciliśmy roboty z pierwotnie zakładanych 22 miesięcy do 21. Jednocześnie chcemy, aby wykonawcy jeszcze na etapie prowadzonego przetargu przeanalizowali swoje możliwości, aby skrócić czas zamknięć torowych z 15 do 12 miesięcy. Takie rozwiązanie umożliwiłoby przeprowadzenie modernizacji w półtora roku, a nie jak na początku zakładano, prawie dwóch ? powiedział Andrzej Pawłowski, wiceprezes PKP PLK.

Obecnie kolejarze analizują także różne opcje jak najsprawniejszego skonfigurowania komunikacji zastępczej mającej obsługiwać pasażerów podczas zamknięcia. ? Analizujemy możliwości przewoźników autobusowych. PLK rozważają możliwości skierowania części pociągów aglomeracyjnych na linię dalekobieżną, tak aby utrzymać połączenia między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą korzystając z sąsiadującej linii. Niemniej jednak na ostateczne decyzje trzeba będzie poczekać przynajmniej do drugiej połowy roku ? mówi nam Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac przy modernizacji linii 447 w pierwszym kwartale przyszłego roku.





💬︎   dodaj komentarz

I bardzo dobre. Zrobić porządnie w kilkanaście miesięcy a nie się szczypać przez trzy lata.

Lomax
27-04-2016 11:03

W przyszłym roku na WKD

Żarłok
27-04-2016 11:07

@Zarłok, na to też jest sposób :D https://youtu.be/YuCMm7F08ik

NaAdapterzeDaniel
27-04-2016 14:32

Ciekawe cz chociaż głosowali ci którzy naprawdę dojeżdżają codziennie koleją....

gość
27-04-2016 13:28

Panie Adamie, proszę cofnąć się do szkoły średniej, na lekcję matematyki, i przypomnieć sobie że nie ma czegoś takiego, jak "najbardziej optymalny".

gość
27-04-2016 19:08

To jest skandal, że wymiana 20 km torów będzie trwała kilka lat; półtora roku przy optymistycznych planach - tego nieudolnej PLK nie da się z pewnością osiągnąć. Oczywiście nikt nie myśli żeby zorganizować prace 24h na dobę. Zobaczycie - kilka lat nic się nie będzie działo, tylko przez kilka godzin dziennie paru leniwych kolesi będzie się snuło po torach.

Rok - półtora, już nie chce mi się szukać dokładnie, trwało wybudowanie linii Warszawa Grodzisk w 1845 roku. To jest czas nieosiągalny dla PLK w 2016.

Jak chcą to robić latami, to niech zbudują drewniane perony tymczasowe (tak jak przy remoncie WKD) przy torach pośpiesznych i na czas remontu zatrzymują pośpiechy na wszystkich stacjach.

Anemar
27-04-2016 23:34

A co z Jaktorowr i Miedzyborowem??

Myrtyn
28-04-2016 14:12

A co do tego mają Jaktorów i Międzyborów? Do tych miejscowości pociągi dojadą.

Gienia
28-04-2016 14:15

kto ma prawojazdy kat E? wiem kto ma kasę a kto sprzedaje stare autobusy.
przez 2 lata biznes się będzie sam kręcił, potem się grata sprzeda a masę upadłościową podzieli.

bizun
30-04-2016 08:53








📰︎ NAJPOPULARNIEJSZE



💬︎ NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE



odwiedź nasz profil na FB

Copyright © 2014-2024 - Grodzisk News - wszelkie prawa zastrzeżone.